- Ακολουθούν την νέα τάση, Ψηλά, όχι SUV, λίγο κουπέ και περίεργα που «τραβούν» το μάτι
- Τα χωρίζει ένα μηδενικό στο όνομα, μια άβυσσος σε όλα τα άλλα
- Η Citroen έχει παράδοση στα διαφορετικά σχέδια, η Volvo στα «κουτιά»
- Παρόμοια σχήματα, διαφορετικά αυτοκίνητα, άσχετες τιμές. Με το C4 σου μένουν και 20 χιλιάρικα
Ακολουθούν την νέα τάση, Ψηλά, όχι SUV, λίγο κουπέ και περίεργα που «τραβούν» το μάτι
Πώς μπορείς να συγκρίνεις δύο αυτοκίνητα που το μόνο κοινό που έχουν είναι οι διαστάσεις, το σχήμα και το ότι είναι ηλεκτρικά, αλλά διαφέρουν σε κάθε άλλο τομέα; Απλά, με το μάτι. Ποιος κερδίζει λοιπόν στο μάτι;
Αν ψάχνεις τη «νέα τάξη πραγμάτων» στο αυτοκίνητο, μην πας μακριά. Τα νέα (ηλεκτρικά) αυτοκίνητα είναι ψηλά, αλλά δεν είναι SUV. Είναι χάτσμπακ αλλά και λίγο κουπέ. Είναι λίγο περίεργα, αλλά είναι και ενδιαφέροντα. Το σχήμα το είδαμε αρχικά ως «κουπέ-SUV», όμως μια ματιά στο Citroen C4 αρκεί για να καταλάβεις πως δε μιλάμε ούτε για κουπέ, ούτε για SUV. Αυτό το σχήμα είναι το νέο σχήμα. Και σε αυτό το σχήμα θα δούμε πολλά μοντέλα. Όπως το Volvo C40.
Τα χωρίζει ένα μηδενικό στο όνομα, μια άβυσσος σε όλα τα άλλα
«Πως τολμάς να συγκρίνεις τα δύο μοντέλα»; Όλα συγκρίνονται. Και όταν δύο μοντέλα τα χωρίζει στο όνομα μόλις ένα μηδενικό, ενώ έχουν βασικά παρόμοιες διαστάσεις και ίδιο βασικό σχήμα, η σύγκριση είναι δυνατή. Όχι φυσικά σε μηχανολογική βάση. Σε αυτόν τον τομέα τα δύο μοντέλα τα χωρίζει μια άβυσσος. Από τον ηλεκτροκινητήρα πο φοράνε και την διαφορά στην απόδοση (136 και 408 άλογα για το C4 και το C40 αντίστοιχα), μέχρι την πλατφόρμα, τις μπαταρίες, τα υλικά, την πίσω ανάρτηση και η λίστα δεν τελειώνει.
Η Citroen έχει παράδοση στα διαφορετικά σχέδια, η Volvo στα «κουτιά»
Το ότι η Citroen έχει στη γκάμα της το C4 δεν πρέπει να κάνει εντύπωση. Είναι εξάλλου η μάρκα που πειραματίζεται. Που σχεδιάζει και λανσάρει αυτοκίνητα μπροστά από την εποχή τους. Και το C4 είναι σίγουρα ένα από αυτά, ακόμη και αν δεν αρέσει σε όλους. Εξάλλου και τα άλλα μοντέλα που έγραψαν ιστορία για τη Citreon, δεν είναι απαραίτητο ότι άρεσαν σε όλους. Ίσα ίσα. Το περίεργο είναι πως η Volvo ξέφυγε από την πεπατημένη του «κουτιού». Εντάξει, έχει «γλυκάνει» λίγο τις γραμμές της τα τελευταία χρόνια, αλλά αν έβαζε κανείς στην ίδια πρόταση τη Volvo και τη Citroen μιλώντας για σχεδίαση, θα γέλαγαν και οι πέτρες.
Παρόμοια σχήματα, διαφορετικά αυτοκίνητα, άσχετες τιμές. Με το C4 σου μένουν και 20 χιλιάρικα
Σίγουρα θα γελάνε και οι πέτρες που συγκρίνουμε το C4 με το C40, αφού τα χωρίζει μια άβυσσος, όμως για μισό λεπτό. Αν είναι το σχήμα αυτό που σε τραβάει, αν είναι η νέα τάξη πραγμάτων που θες να οδηγείς, αν το ψηλό-όχι-SUV και λίγο κουπέ είναι αυτό που θα βλέπουμε στα επόμενα χρόνια και θες να είσαι μέρος αυτής της «επανάστασης», τότε υπάρχει θέμα. Γιατί με το C4 καλύπτεις όλες αυτές τις προυποθέσεις, και σου μένει και κανένα 20άρι χιλιάρικα στην τσέπη, αν τα είχες εξ´αρχής δηλαδή.
Αν όμως η διαφορά στην τιμή αντανακλά και τις διαφορές κάτω από τις λαμαρίνες, τι γίνεται αν μιλάμε μόνο για λαμαρίνες; Ποιος σχεδιάζει καλύτερα στο σχήμα αυτό; Αν μιλάμε για τη νέα αυτή κατηγορία, είναι η Citroen ή η Volvo που το κάνει καλύτερα; Τι λες;