Στο «στόχαστρο» της ΕΕ λόγω Κίνας οι Tesla, Volvo, BMW και Renault
3.393 Επισκέψεις στο άρθρο (28/9/2023)
Η Ευρώπη αναμένεται να εξετάσει εξονυχιστικά τα ηλεκτρικά οχήματα των BMW, Tesla και Renault που κατασκευάζονται στην Κίνα, ως συνέχεια της έρευνας που έχει ξεκινήσει κατά των φθηνών κινεζικών αυτοκινήτων. «Επειδή έχουν ευρωπαϊκή επωνυμία δεν σημαίνει ότι δεν επωφελούνται από τις κινεζικές επιδοτήσεις», λέει η ΕΕ!
Ανοίγει περισσότερο η έρευνα για τα made in China αυτοκίνητα
Πριν από περίπου δύο εβδομάδες έγινε γνωστή η έρευνα που ξεκινάει η Ευρώπη αναφορικά με τα φθηνά κινέζικα αυτοκίνητα που κατακλύζουν τη «Γηραιά Ήπειρο». Η Ευρώπη διερευνά εάν τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επωφελούνται από άδικες επιδοτήσεις και πώς πρέπει να αντιδράσει.
Ωστόσο όπως φαίνεται εκτός από τις κινέζικες εταιρείες, η έρευνα μπορεί επίσης να επηρεάσει και ευρωπαϊκές μάρκες, τα οχήματα των οποίων κατασκευάζονται στην Κίνα. Αυτό τόνισε σε δηλώσεις του ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Βάλντις Ντομπρόβσκις, καθιστώντας σαφές πως η έρευνα δεν θα περιοριστεί αποκλειστικά σε οχήματα που κατασκευάζονται από εταιρείες της Κίνας. «Αυστηρά μιλώντας, η έρευνα δεν περιορίζεται μόνο σε ηλεκτρικά οχήματα κινεζικών μαρκών, μπορεί να είναι και οχήματα άλλων παραγωγών εάν λαμβάνουν επιδοτήσεις», είπε ο Ντομπρόβσκις στους Financial Times, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με εταιρείες όπως η Tesla και η Geely.
Στο «στόχαστρο» Tesla, Volvo, BMW και Renault
Σύμφωνα με τα ρεπορτάζ του εξωτερικού, η Tesla αν και έχει την έδρα της στις ΗΠΑ, λαμβάνει μια σειρά από ασυνήθιστα πλεονεκτήματα από την Κίνα, όπως την ελευθερία να μην χρειάζεται να συνεργαστεί με κάποια τοπική μάρκα, καθώς και φορολογικές ελαφρύνσεις, φθηνά δάνεια και άλλες μορφές βοήθειας. Αυτά έχουν διευκολύνει την Tesla να κατασκευάσει Model 3 στη Σαγκάη και να τα εξάγει σε άλλες αγορές, όπως η Ευρώπη.
Από κει και πέρα η Geely, είναι η μητρική εταιρεία των Volvo και Polestar, οι οποίες παράγουν ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα, παρόλο που εξακολουθούν να θεωρούν ότι είναι ευρωπαϊκές μάρκες. ¶λλες, αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW και η Renault παράγουν οχήματα στην Κίνα που στη συνέχεια πωλούνται στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών iX3 και Dacia Spring αντίστοιχα. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Ντομπρόβσκις η έρευνα θα επεκταθεί και σε αυτές.
Η θέση της Κίνας
Τέλος, να θυμίσουμε πως στο άκουσμα της έρευνας από την ΕΕ για τα made in China αυτοκίνητα, η Κίνα, η νούμερο 1 αγορά του κόσμου, αντέδρασε σημειώνοντας πως κάτι τέτοιο θα επηρεάσει αρνητικά τις οικονομικές και εμπορικές σχέσεις.