Subaru σε «ελεύθερη πτώση»;
- Από πρωταθλήτρια στο WRC στην αφάνεια
- 300 πωλήσεις τα τελευταία 5 χρόνια στην Ελλάδα
- Κινητήρες εκτός πραγματικότητάς δυστυχώς, που καίνε πάνω από 10 λίτρα
- 80% πτώση σε πωλήσεις πανευρωπαϊκά
Από πρωταθλήτρια στο WRC στην αφάνεια
Για όλους τους άνω των 30, στο άκουσμα της λέξης Subaru αυτόματα έρχονται στο μυαλό οι λέξεις Impreza, ΜακΡέι και WRC και όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά. Η ιαπωνική μάρκα είχε φτιάξει ένα «legacy» έως τις αρχές του 2000 (και λίγο μετά) μέσω της συμμετοχής της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλι (WRC) και της κατάκτησης πολλών τίτλων. Ποιος δεν θυμάται τις επικές μάχες του Μάκινεν με το Lancer Evo και του ΜακΡέι; Για τη νέα γενιά όμως, το άκουσμα της λέξης Subaru είναι ό,τι για εμάς η Saab, μια αδιάφορη ξεχασμένη μάρκα που με το πέρασμα του χρόνου φθίνει διαρκώς.
265 πωλήσεις τα τελευταία 5 χρόνια
Την πτώση της την… νιώθουμε και στην ελληνική αγορά. Αλήθεια ποια είναι η τελευταία φορά που θυμάστε ένα καινούριο καλογυαλισμένο Subaru δίπλα σας στο δρόμο; Μμμμ, λογικό, γιατί οι ταξινομήσεις των Subaru γίνονται με το σταγονόμετρο. Τα τελευταία χρόνια ξέρετε πόσες πωλήσεις έχει κάνει η Subaru; Από το 2018 μέχρι το 2022 έχουμε με τη σειρά: 48, 62, 39, 35 και 81 ταξινομήσεις. Στο σύνολο 265 μοντέλα σε 5 χρόνια. Όσες έκανε το Opel Crossland μόνο το φετινό Οκτώβριο.
Κινητήρες που καίνε πάνω από 10 λίτρα
Από την μια λοιπόν η Subaru είχε ένα legacy και κάποια ισχυρά σημεία όπως η 4κίνηση, από την άλλη όμως έχει και κινητήρες που δεν πληρούν μια βασική απαίτηση του σύγχρονου αγοραστή – ευρύ κοινού, την κατανάλωση. Συγκεκριμένα, αυτή τη στιγμή στη γκάμα της έχει δύο μοντέλα, το Forester και το Outback (συν το ηλεκτρικό Solterra), τα οποία φοράνε κινητήρα 2,0 και 2,5 λίτρων αντίστοιχα με κατανάλωση που ανακοινώνεται σε 8,1 και 8,6 λτ. αντίστοιχα. Όλοι γνωρίζουμε πως οι πραγματικές από τις εργοστασιακές καταναλώσεις έχουν απόκλιση. Για την ακρίβεια το Outback, όπως κατέγραψε το Test Center έχει κατανάλωση 12,8 λτ./100 χλμ. στην πόλη και 11,1 μέση.
Βέβαια μέχρι πριν από λίγες μέρες διαθέσιμο ήταν και το Subaru XV, μοντέλο με αντίστοιχα υψηλή κατανάλωση, 9,8 λτ./100 χλμ. μέση πραγματική και 6,9 εργοστασιακή κατά NEDC. Το XV αντικαθίσταται από το Crosstrek, το οποίο αν και ήπια υβριδικό ανακοινώνει μέση κατανάλωση 7,7 λτ./100 χλμ., νούμερο αρκετά μεγαλύτερο από αυτό που ανακοινώνουν τα ανταγωνιστικά του μοντέλα.
80% πτώση σε πωλήσεις πανευρωπαϊκά
Μάλιστα δεν είναι μόνο στην Ελλάδα το φαινόμενο της Subaru. Είναι σε όλη την Ευρώπη. Εκεί που μέχρι πριν λίγα χρόνια η Subaru πουλούσε 40 με 50.000 μοντέλα το χρόνο, πέρυσι ταξινόμησε μόλις 11.077!
Τεράστια η πτώση των πωλήσεων, η οποία οφείλεται εν πολλοίς στην γκάμα των μοντέλων που δείχνουν εκτός ευρωπαϊκής πραγματικότητας. Μπορεί οι Ευρωπαίοι να είναι πιο διαλλακτικοί με την κατανάλωση, όχι όμως και με τους ρύπους. Όταν το Forester έχει εκπομπές CO2 185 γρ./χλμ. και το Outback 193 γρ., τότε αναμενόμενα δεν θα απασχολήσουν και ένα ευρύ κοινό. Ακόμα και το Crosstrek που έρχεται έχει εκπομπές 174 γρ., νούμερο που σε κάνει να ρωτάς γιατί εκεί στα κεντρικά της Ιαπωνίας…
Σκέψεις που σε κάνουν να απορείς, δεν μπορεί ή δεν θέλει η Subaru να ασχοληθεί με την ευρωπαϊκή αγορά;