Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
10 φωτογραφίες »

Συνέντευξη με τον Mr. Mercedes

5.076 Επισκέψεις στο άρθρο

Τι το ιδιαίτερο έχει η νέα S-Class, κύριε Källenius; Μετά από 7 χρόνια η νέα γενιά της S-Class είναι γεγονός. Τι νέο και σημαντικό φέρνει το διευκρινίζουμε με τον κ. Ola Källenius, Πρόεδρο του ΔΣ της Mercedes-Benz.


Η Mercedes S-Class είναι ένα status symbol. Με αυτήν μετακινούνται από ιδιοκτήτες μικρομεσαίων επιχειρήσεων και ράπερ, μέχρι Πρόεδροι Κρατών και Καγκελάριοι. Το πώς το έχει καταφέρει είναι εύκολο να απαντηθεί, κοιτώντας απλά και μόνο πίσω στην ιστορία και τα επιτεύγματα της… Τι καινούριο όμως φέρνει η νέα γενιά της και τι μπορεί να κάνει ακόμη καλύτερα; 

Ρωτάμε τον Νούμερο 1 της Mercedes-Benz, τον επικεφαλής του Δ.Σ., κ. Ola Källenius. Μάλιστα, επειδή οι δημοσιογράφοι του ειδικού Τύπου ακόμη δεν επιτρέπεται να βρεθούν στο τιμόνι, καθόμαστε στο πίσω κάθισμά της με… οδηγό τον ίδιο τον πρόεδρο.

Η S-Class είναι ένα μοντέλο για να κάθεσαι στο πίσω της κάθισμα και να σε πηγαίνει ο σωφέρ. Σωστά ή όχι, τον ρωτάμε με το που μπαίνουμε στο αυτοκίνητο. 
«Όχι, δεν ισχύει αυτό» μας λέει ο Källenius. «Οι περισσότεροι από τους πελάτες, την οδηγούν οι ίδιοι. Και κάτι ακόμη. Πάρτε εμένα ως παράδειγμα που είμαι 1,95 μέτρα. Μπορώ να καθίσω άνετα πίσω, αλλά πολύ άνετα και μπροστά. Επίσης θα καταρρίψω άλλη μια προκατάληψη, πριν με ρωτήσετε, για το αν η S-Class είναι αυτοκίνητο που απευθύνεται σε άντρες μόνο. Εεε, να σας ενημερώσω ότι αν όχι στην Γερμανία, στην Αμερική και την Κίνα έχουμε πάρα πολλές πελάτισσες».

Ποια είναι η εμπειρία με την S-Class που σας έχει χαραχθεί στο μυαλό; 
Το πρώτο μου αφεντικό στην Daimler είχε μια W140. Και εγώ τότε είχα το «ελεύθερο» να την ξεπαρκάρω από το parking και να κάνω μερικές βόλτες. Το θυμάμαι σαν τώρα, ένα τεράστιο αυτοκίνητο με το οποίο «αιωρείσαι» στον δρόμο, πηγαίνεις στον αφρό όπως λέμε.

Περισσότερη πολυτέλεια στο μέλλον;
Αυτό που λέω είναι: Να δρας ως μια πολυτελής μάρκα. Να αγωνίζεσαι εκεί που μπορείς να κερδίσεις. Δεν χρειαζόμαστε μία παραλλαγή για κάθε διαμόρφωση. 

Η Mercedes-Benz είναι το αριστούργημα, η κεντρική μας κολόνα. Η AMG η μάρκα των επιδόσεων, η Mercedes-Maybach είναι συνώνυμο της απόλυτης πολυτέλειας, το G-Wagen είναι το μοντέλο για σένα, και η μάρκα EQ αυτή που θα μεγαλώσει πολύ στο μέλλον.
Η S-Class ήταν πάντα ένα σημείο αναφοράς στην αυτοκίνηση και φορέας νέων τεχνολογιών. Ήταν το πρώτο μοντέλο παραγωγής με ESP, το πρώτο με navi, το πρώτο με airbags. Και τώρα; Τώρα ο παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 Lewis Hamilton, η τραγουδίστρια Alicia Keys και ο σταρ της Silicon Valley Jensen Huang της Nvidia μας την παρουσίασαν μέσω video, ένεκα φυσικά του Covid. Ο Källenius ακόμη μας εξήγησε πως και που μια S-Class κατασκευάζεται, ενώ η πρεμιέρα σήμαινε κάτι ακόμη: την τόνωση – αναγέννηση του εργοστασίου στο Sindelfingen με τη δημιουργία του «Factory 56» δηλαδή της πιο σύγχρονης εγκατάστασης παραγωγής στον κόσμο. Όπως μας είπε και ο ίδιος «είμαστε πολύ περήφανοι για το τι έχουμε καταφέρει εδώ. Είναι μια δέσμευση για την ιστορία μας, για την Γερμανία». Να σημειώσουμε επίσης, πως τα περισσότερα αυτοκίνητά της η Daimler δεν τα πουλάει πια στη Γερμανία, αλλά κάπου αλλού στον κόσμο, ενώ από τις 71.700 S-Class πέρσι, οι περισσότερες διατέθηκαν στην Κίνα.

Πόσο σύγχρονη και up to date είναι η νέα Mercedes S-Class;
Το design είναι λιτό και εκλεπτυσμένο, όχι πομπώδες και υπερβολικό. Θέλουμε μέσω της συνολικής αρμονίας να ακολουθούμε το πνεύμα των καιρών. Τις μας περιβάλλει και με τι αισθανόμαστε ευχάριστα; Ατσάλι, ξύλο, γυαλί, δέρμα είναι υλικά που θέλουμε να πιάνουμε και μέσω αυτών νιώθουμε την κορυφαία κατασκευή, όμως η πολυτέλεια δεν έχει να κάνει μόνο με υλικά, αλλά και με άλλα πράγματα όπως ο ήχος που κάνει η πόρτα όταν κλείνει ή όταν πατάς ένα διακόπτη, μέχρι τα συστήματα με τα οποία εφοδιάζεται ένα αυτοκίνητο όπως το MBUX ή οι τεράστιες οθόνες, η τετραδιεύθυνση, η δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης, οι over the air αναβαθμίσεις λογισμικού, τα καθίσματα που σου κάνουν μασάζ, ο εσωτερικός φωτισμός, η έξυπνη ανάρτηση και πόσα ακόμη…

Τι μπορεί να κάνει η S-Class που δεν μπορούν να κάνουν οι άλλοι;
Η S-Class σε κάθε της γενιά πρέπει να έχει ένα και μοναδικό χαρακτηριστικό: Να εισάγει μια τεχνολογία την οποία δεν είχε βάλει ο νούς ακόμη και του πιο απαιτητικού πελάτη, με τις υψηλότερες προσδοκίες.

Νομίζουμε πως πριν λίγο αναφέρατε αρκετές από αυτές τις τεχνολογίες… Είναι όμως η τετραδιεύθυνση μία από αυτές;
Και όμως το σύστημα διεύθυνσης του πίσω άξονα είναι κάτι το εντυπωσιακό. Ο κύκλος στροφής στην S-Class με το μακρύ μεταξόνιο είναι μόλις 10,9 μέτρα, όσος δηλαδή σε ένα μικρομεσαίο μοντέλο! Και έτσι μπορείς να κινηθείς με άνεση ακόμη και στα σοκάκια της πόλης, ή άκρως δυναμικά και επιθετικά αν ανεβάσεις ταχύτητα.

Πόσο έξυπνη είναι η νέα S-Class;
Πολύ. Πάρα πολύ! Και διαθέτει πάρα πολλές τεχνολογίες που το αποδεικνύουν. Ενδεικτικά εγκαινιάζεται το 2ης γενιάς MBUX με δυνατότητα να μαθαίνει από τον χρήστη, αλλά και να προβλέπει τις επιθυμίες των επιβατών. Μάλιστα το «Ηey Mercedes» δουλεύει σε 27 γλώσσες! Το εσωτερικό έχει γίνει ψηφιακό και ευφυές, υπάρχουν αμέτρητες δυνατότητες εξατομίκευσης, εμπλουτίστηκαν αυτές του διαισθητικού χειρισμού, 3D οθόνες δίνουν καλύτερη αντίληψη του χώρου. Η νέα S-Class μπορεί να αναγνωρίσει το πρόσωπο, ή το δακτυλικό σου αποτύπωμα και να διαμορφωθεί αναλόγως, το HUD θεωρητικά θα μπορούσε να προβάλει μια κινηματογραφική ταινία στο δρόμο μιας και η επιφάνεια προβολής αντιστοιχεί σε οθόνη 77 ιντσών, ο ambient εσωτερικός φωτισμός μπορεί να σε προειδοποιήσει για επερχόμενο κίνδυνο, το άκουσμα της μουσικής περνάει σε άλλο επίπεδο και μετατρέπεται σε μια ανώτερη εμπειρία. Και πόσα ακόμη…

Θα έρθουν και άλλα στο μέλλον δηλαδή;
Με το νέο έτος και στη Γερμανία -όπου θα επιτρέπεται από πλευράς νομοθεσίας- θα υπάρχει η δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 (Drive Pilot). Μέχρι δηλαδή τα 60 χλμ./ώρα ο οδηγός δεν θα χρειάζεται να ακουμπάει τιμόνι ή πεντάλ, αλλά θα μπορεί να ξεκουράζεται ή να τσεκάρει τα mail του. Το γραφείο θα είναι σύντομα κινητό – ακόμη και για τον οδηγό.

Και που θα παιχθεί το παιχνίδι στο μέλλον;
Στο software και στις τεχνολογίες μετάδοσης της κίνησης. Για αυτό και εμείς επενδύουμε στις τεχνολογίες του μέλλοντος πλάι στην Nvidia, αλλά και στην δημιουργία ενός δικτύου κατασκευής μπαταριών. Βέβαια, η διαχείριση και το know-how θα είναι πάντα δικό μας. 

Σχετικά με το πρόσωπο Ola Källenius
Γεννήθηκε στο Västervik της Σουηδίας. Μεγάλωσε με Volvo και στα 23 του ήρθε ως φοιτητής στην Daimler. Στο πέρασμα των χρόνων έγινε υπεύθυνος του τμήματος της AMG, Υπεύθυνος του Τμήματος Πωλήσεων, Υπεύθυνος του Τμήματος Εξέλιξης και εδώ και 16 μήνες είναι υπεύθυνος του Δ.Σ.. 299.000 οι εργαζόμενοι και 173 δις ευρώ είναι ο κύκλος εργασιών της μάρκας.

Peugeot - Toyota
CUSTOM VS MAXUS