Τα πρόστιμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν πιάνουν τα όρια εκπομπών ρύπων είναι μεγάλα και πολλές φορές για να αποφευχθούν οι εταιρείες αναγκάζονται να συνεργαστούν. Το ίδιο αναμένεται να κάνει και η Honda η οποία θα λάβει βοήθεια από την Tesla.
Όπως αναφέρουν ξένα Μέσα, η είδηση αποκαλύφθηκε σε μια ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής την περασμένη εβδομάδα. Σε αυτή, η ιαπωνική μάρκα δηλώνει την πρόθεσή της να συνεργαστεί με άλλη εταιρεία (την Τesla στην προκειμένη περίπτωση) προκειμένου να αγοράσει από αυτή τις πιστώσεις εκπομπών που έχει στην κατοχή της, καθώς η Honda δεν πιάνει τον στόχο των 95 γρμ / χλμ. CO2 κάτι που θα επιφέρει πρόστιμο από την ΕΕ.
Οι κανόνες υπαγορεύουν ότι οι εταιρείες που έχουν κερδίσει μεγάλο αριθμό πιστώσεων εκπομπών (supercredits) για την πώληση μοντέλων χαμηλών εκπομπών CO2 ή μηδενικών, όπως τα ηλεκτρικά, μπορούν να τις πουλήσουν σε άλλους κατασκευαστές που αγωνίζονται να πιάσουν τους στόχους που έχουν θεσπιστεί. Ως αποτέλεσμα οι συνεργαζόμενοι κατασκευαστές αυτοκινήτων μετρούν ως έναν τους στόλους αυτοκινήτων και έτσι αποφεύγεται το πρόστιμο.
Μάλιστα, κατά το παρελθόν η Tesla μέσω του συγκεκριμένου τρόπου έχει κερδίσει αρκετά χρήματα (περισσότερα από 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ του 2016 και του 2018) από άλλους κατασκευαστές οι οποίοι προκειμένου να αποφύγουν τα πολύ βαριά πρόστιμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης πληρώνουν την μάρκα του Elon Musk για να αγοράσουν τις πιστώσεις της.
Αξίζει να σημειωθεί πως το έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής υποδηλώνει ότι η Honda έχει καταγράψει περίπου 1.000 πωλήσεις του ηλεκτρικού e στη Δυτική Ευρώπη. Ωστόσο αυτός ο αριθμός δεν είναι αρκετός για να αποφύγει τα πρόστιμα.
Κλείνοντας να σημειώσουμε πως και άλλες εταιρείες αναμένεται να ακολουθήσουν το ίδιο «μονοπάτι», καθώς την περασμένη εβδομάδα η Ford ανακοίνωσε σχέδια για συνεργασία με τις Volvo και Polestar, η Toyota και η Mazda αναμένεται να κάνουν το ίδιο, ενώ η Renault έχει «ανοίξει» το δικό της απόθεμα σε άλλους κατασκευαστές.