Αυτόματο ή διπλού συμπλέκτη; Let the wars begin!
Αυτόματο κιβώτιο VW ή Mercedes;
85.392 Επισκέψεις στο άρθρο
Πόλεμος στα αυτόματα. Δείτε τώρα, ποιο είναι καλύτερο, το παραδοσιακό ή το διπλού συμπλέκτη, πόσες σχέσεις είναι οι ιδανικές; Που κερδίζει και που χάνει το καθένα;
Τα DSG 7 και 9G-Tronic είναι δύο από τα πιο σύγχρονα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων στις μέρες μας. Πριν τα ψηλαφίσουμε τεχνολογικά όμως, είναι ίσως πιο χρήσιμο να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να αναρωτηθούμε, γιατί χρειάζεται στ` αλήθεια ένα κιβώτιο ταχυτήτων σε ένα αυτοκίνητο;
Αυτή η θεμελιώδης ερώτηση, δυστυχώς έχει μια απάντηση η οποία δεν είναι ιδιαίτερα βολική. Ο πρωταρχικός λόγος που χρησιμοποιούμε κιβώτια ταχυτήτων στα αυτοκίνητά μας είναι γιατί οι μηχανές εσωτερικής καύσης (βενζίνης, πετρελαίου ή φυσικού αερίου δεν έχει σημασία) δεν παράγουν την απαιτούμενη ροπή στις χαμηλές στροφές με αποτέλεσμα να υπάρχει ανάγκη για πολλαπλασιασμό αυτής μέσω μιας μηχανολογικής διάταξης. Ποια είναι αυτή; Μα φυσικά το κιβώτιο ταχυτήτων.
Ας υποθέσουμε ότι έχουμε έναν κινητήρα ο οποίος παράγει 100 Nm ροπής στις 1000 σ.α.λ., η σχέση μετάδοσης της 1ης ταχύτητας είναι 3:1 και η τελική σχέση διαφορικού είναι 4:1. Σε αυτό το σενάριο, η ροπή του κινητήρα δωδεκαπλασιάζεται αφού 3χ4=12, συνεπώς η ροπή από 100 Nm γίνεται 1200 και έτσι μπορεί το αυτοκίνητο να ξεκινήσει. Με λίγα λόγια το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένας πολλαπλασιαστής ροπής (τουλάχιστον στις πρώτες σχέσεις).
Αυτόματο ή διπλού συμπλέκτη; Let the wars begin!
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Αυτή η θεμελιώδης ερώτηση, δυστυχώς έχει μια απάντηση η οποία δεν είναι ιδιαίτερα βολική. Ο πρωταρχικός λόγος που χρησιμοποιούμε κιβώτια ταχυτήτων στα αυτοκίνητά μας είναι γιατί οι μηχανές εσωτερικής καύσης (βενζίνης, πετρελαίου ή φυσικού αερίου δεν έχει σημασία) δεν παράγουν την απαιτούμενη ροπή στις χαμηλές στροφές με αποτέλεσμα να υπάρχει ανάγκη για πολλαπλασιασμό αυτής μέσω μιας μηχανολογικής διάταξης. Ποια είναι αυτή; Μα φυσικά το κιβώτιο ταχυτήτων.
Ας υποθέσουμε ότι έχουμε έναν κινητήρα ο οποίος παράγει 100 Nm ροπής στις 1000 σ.α.λ., η σχέση μετάδοσης της 1ης ταχύτητας είναι 3:1 και η τελική σχέση διαφορικού είναι 4:1. Σε αυτό το σενάριο, η ροπή του κινητήρα δωδεκαπλασιάζεται αφού 3χ4=12, συνεπώς η ροπή από 100 Nm γίνεται 1200 και έτσι μπορεί το αυτοκίνητο να ξεκινήσει. Με λίγα λόγια το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένας πολλαπλασιαστής ροπής (τουλάχιστον στις πρώτες σχέσεις).
Από αξιοπιστία πώς τα πάνε τα κιβώτια της μερσεντες? Για τη vw δεν ρωτάω, τον κωδικό ανταλλακτικών του "πολύδισκου" και του "mechatronic" τον έμαθαν πια μέχρι και οι πέτρες.