4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Το DSG 7 χρησιμοποιείται στην κορυφαία έκδοση του Volkswagen Passat 4Motion με τον διβάθμια υπερπληρωμένο TDI των 240 ίππων και των 500 Nm.
Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7
85.391 Επισκέψεις στο άρθρο
Το DSG 7 ή S Tronic στην γλώσσα της Audi είναι ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη του ομίλου Volkswagen το οποίο είναι εγκάρσιας τοποθέτησης. Το συγκεκριμένο υπάρχει σε 2 εκδοχές. Η πρώτη εκδοχή είναι ξηρού τύπου με ονομαστική αντοχή σε ροπή στρέψης τα 250 Nm και η δεύτερη, υγρού τύπου με τους συμπλέκτες σε λουτρό λαδιού υψηλής ανθιστάμενης ροπής και ονομαστικής αντοχής 600 Nm. Για τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, έχουν γραφτεί πολλά, όμως αυτό που θα έπρεπε να κρατήσουμε, είναι ότι επί της ουσίας αυτά τα κιβώτια είναι δύο σε ένα, με τον έναν συμπλέκτη να ελέγχει τις μονές σχέσεις μετάδοσης και τον δεύτερο τις ζυγές.
Με αυτόν τον τρόπο, όταν επιταχύνουμε το όχημα, η επόμενη σχέση έχει ήδη προεπιλεγεί και όταν τελικά λαμβάνει χώρα η αλλαγή της σχέσης, αυτή γίνεται ταχύτατα, σε χρόνο της τάξης των 150 ms. Ενδεικτικά να αναφέρουμε εδώ ότι ένας μέσος οδηγός αλλάζει ταχύτητα μεταξύ 600-1000 ms ενώ το ανοιγοκλείσιμο του βλεφάρου του ματιού χρειάζεται περίπου 333 ms. Με τέτοια ταχύτητα αλλαγής σχέσεων δεν είναι τυχαίο, ότι τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη χρησιμοποιούνται σχεδόν αποκλειστικά σε όλα τα υπεραυτοκίνητα και κατά αποκλειστικότητα στα τρία hypercars (Porsche 918 Spyder, Ferrari LaFerrari, McLaren P1). Επιπρόσθετο όφελος του DSG 7 αλλά και κάθε κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, είναι ότι λόγω της απουσίας μετατροπέα ροπής, παρουσιάζει καλύτερο βαθμό απόδοσης σε σχέση με ένα συμβατικό αυτόματο.
To Audi TT RS επίσης χρησιμοποεί το υγρού τύπου S Tronic των 7 σχέσεων.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Με αυτόν τον τρόπο, όταν επιταχύνουμε το όχημα, η επόμενη σχέση έχει ήδη προεπιλεγεί και όταν τελικά λαμβάνει χώρα η αλλαγή της σχέσης, αυτή γίνεται ταχύτατα, σε χρόνο της τάξης των 150 ms. Ενδεικτικά να αναφέρουμε εδώ ότι ένας μέσος οδηγός αλλάζει ταχύτητα μεταξύ 600-1000 ms ενώ το ανοιγοκλείσιμο του βλεφάρου του ματιού χρειάζεται περίπου 333 ms. Με τέτοια ταχύτητα αλλαγής σχέσεων δεν είναι τυχαίο, ότι τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη χρησιμοποιούνται σχεδόν αποκλειστικά σε όλα τα υπεραυτοκίνητα και κατά αποκλειστικότητα στα τρία hypercars (Porsche 918 Spyder, Ferrari LaFerrari, McLaren P1). Επιπρόσθετο όφελος του DSG 7 αλλά και κάθε κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, είναι ότι λόγω της απουσίας μετατροπέα ροπής, παρουσιάζει καλύτερο βαθμό απόδοσης σε σχέση με ένα συμβατικό αυτόματο.
Από αξιοπιστία πώς τα πάνε τα κιβώτια της μερσεντες? Για τη vw δεν ρωτάω, τον κωδικό ανταλλακτικών του "πολύδισκου" και του "mechatronic" τον έμαθαν πια μέχρι και οι πέτρες.