Μικρά που καίνε με το σταγονόμετρο: Θες μικρό που να καίει τη βενζίνη με το σταγονόμετρο; Αυτά είναι τα 5 βενζινοκίνητα μικρά μοντέλα της αγοράς με τη χαμηλότερη κατανάλωση στην πράξη και όχι στα χαρτιά.
Ανέκαθεν τα μικρά μοντέλα ήταν τιμητές της χαμηλής κατανάλωσης με αποτέλεσμα όσοι αγοραστές έχουν ως πρώτη προτεραιότητα την οικονομία να βρίσκουν στην κατηγορία B το σχετικό καταφύγιο. Βέβαια οι κατασκευαστές τάζουν λαγούς και πετραχήλια, που απέχουν από την πραγματικότητα της καθημερινότητας. Γι΄ αυτό το Auto Τρίτη πραγματοποιεί τις δικές του μετρήσεις κατανάλωσης σε κάθε μοντέλο της αγοράς. Οι μετρήσεις κατανάλωσης που πραγματοποιούμε σε κάθε δοκιμαζόμενο αυτοκίνητο, βασίζεται σε έναν κύκλο μέτρησης κατανάλωσης που έχουμε θεσπίσει, με την όλη διαδικασία να γίνεται σε πραγματικές συνθήκες, δηλαδή στο δρόμο. Παρακάτω θα δείτε ποια μικρά αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης που έχουμε εμείς μέχρι στιγμής μετρήσει, αποδείχθηκαν τα πιο οικονομικά.
5. Nissan Micra 1,0 IG-T 92 PS
Το Nissan Micra αποδεικνύεται το πιο οικονομικό μικρό με τούρμπο κινητήρα. Ο 1,0 DIG-T κινητήρας πρόσφατα «έπεσε» στα 92 από τα 100 άλογα με ταυτόχρονη όμως βελτίωση της ροπής του χαμηλά με σκοπό να εναρμονιστεί πλήρως με τις Euro6-D προδιαγραφές ρύπων. Έτσι παράλληλα και με το 5τάχυτο κιβώτιο αραιής κλιμάκωσης, καταφέρνει να έχει πολύ χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο, με μέση τιμή στα 6,0 λτ./100 χλμ., που παρεμπίπτοντος είναι κοντά στο εργοστασιακό 5,4-5,7, που υπόσχεται η Nissan κατά WLTP. To Μicra εμφανίζει θετικό τράβηγμα από χαμηλά, χωρίς κενά απόδοσης και κινείται σβέλτα.
Η βασική έκδοση του VW Polo με τον 3κύλινδρο, ατµοσφαιρικό 1,0 MPI βενζινοκινητήρα αποδεικνύεται ένα από τα πιο οικονομικά μικρά μοντέλα. Σε αυτό συμβάλει και το 5άρι µηχανικό κιβώτιο, το οποίο χάρη στη σχετικά αραιή κλιµάκωσή του, κρατάει χαµηλά τη µέση κατανάλωση, η οποία µετρήθηκε στα 5,8 λτ./100 χλµ. (5,5 λτ./100 χλμ. η εργοστασιακή κατά WLTP). Στην πράξη το µοτέρ είναι ελαστικό, µε την απόκρισή του στο γκάζι να είναι καλή και παράλληλα στις χαµηλές στροφές λειτουργίας του δείχνει «ζωντανό». Ωστόσο οι επιδόσεις είναι ασθενικές, ενώ όσο ανεβαίνουν οι στροφές, η απόδοση µειώνεται αισθητά και ο θόρυβος αυξάνεται αποκαλύπτοντας τον αστικό προορισµό της συγκεκριμένης έκδοσης του Polo.
Υπεύθυνο για την πολύ χαμηλή κατανάλωση του Suzuki Swift είναι το ήπια υβριδικό σύστημα που με 2,6 ίππους υποβοηθά τον Dualjet 1.200άρη ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα. Ο προσανατολισμός του μοντέλου είναι στραμμένος προς την αστική χρήση, με αρκετά πολιτισμένη λειτουργία στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και αρκετά χαμηλή κατανάλωση εντός πόλης, αλλά και μέση με 5,3 λτ./100 χλμ., όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας (4,7-4,8 λτ./100 χλμ. υπόσχεται η Suzuki με βάση το πρωτόκολλο WLTP). Μπορεί να μην διαθέτει τούρμπο, ωστόσο το χαμηλό του βάρος και η βοήθεια από το ήπια υβριδικό σύστημα θα κινήσουν αξιοπρεπώς το μικρό Suzuki, ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο, χωρίς να χρειαστεί συχνά να κατεβάσματα σχέσεων παρά μόνο στα προσπεράσματα.
2. Ηonda Jazz 1,5 i-MMD Hybrid
Το νέο Honda Jazz είναι διαθέσιμο μόνο με υβριδικό σύστημα. Στην ουσία το πιο «οικογενειακό» μικρό της αγοράς (χάρη στην ευρυχωρία και την πρακτικότητά του) είναι ηλεκτροκίνητο, αφού ο 1,5 λτ. κινητήρας λειτουργεί για να κινεί τη γεννήτρια που παράγει ρεύμα για τον ηλεκτροκινητήρα, που κινεί άμεσα τους μπροστινούς τροχούς. Το σύστημα επιλέγει αυτόματα ανάμεσα σε 3 συστήματα λειτουργίας (EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive με το τελευταίο να αφορά τη σύνδεση του βενζινοκινητήρα με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη κλειδώματος). Συνδυαστικά το Jazz αποδίδει 109 άλογα που προσφέρουν σβέλτες επιδόσεις συνδυασμένες όμως με top οικονομία μιας και η πραγματική μέση κατανάλωση καυσίμου γυροφέρνει τα 5,0 λτ./100 χλμ., ενώ με συνεχή χρήση της λειτουργίας ECON πέφτει ακόμα χαμηλότερα. Βέβαια, αν και με υπερπλήρη εξοπλισμό και κορυφαία τεχνολογία, το νέο Jazz έχει αλμυρή τιμή για το εύρος της κατηγορίας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν την δικαιολογεί εν μέρει.
1. Toyota Yaris HSD 116 PS
Το ολοκαίνουργιο υβριδικό Toyota Yaris παίζει εκτός συναγωνισμού εμφανίζοντας πραγματική μέση κατανάλωση 4,2 λτ./100 χλμ. με αποτέλεσμα να κερδίζει τον τίτλο του πιο οικονομικού βενζινοκίνητου μικρού αυτοκινήτου της αγοράς. Στην πόλη δε, η κατανάλωση πέφτει εύκολα στα 3,5 λτ./100 χλμ..
Το νέο Yaris τροφοδοτείται από ένα υβριδικό σύνολο που συνδυάζει ένα νέο 1.500άρη 3κύλινδρο θερμικό κινητήρα 91 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων, με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 116 ίππους. Στο υβριδικό σύστημα κίνησης οφείλεται φυσικά η εξαιρετική του επίδοση, καθώς εξασφαλίζει κίνηση ακόμη και με μηδενική κατανάλωση, χάρη στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση μέχρι την ταχύτητα των 130 χλμ./ώρα. H υβριδική τεχνολογία της Toyota υποσκέλισε το diesel και είναι στα καλύτερά της.