To μίνι Hyundai με τους μεγάλους χώρους, τα τρία Toyota που κυριαρχούν, το Kia που κάνει την έκπληξη, ο θρύλος από την Τσεχία και το ιαπωνικό SUV που δεν «μασάει»!
Μπορεί τον περασμένο Αύγουστο, η αγορά αυτοκινήτου να παρουσίασε πτώση σε σχέση με τον ίδιο μήνα το 2020, ωστόσο για τους πρώτους οκτώ μήνες του 2021, οι πωλήσεις παρουσιάζουν σημαντική αύξηση 41,9% σε σχέση με το 2020, σύμφωνα με τα επίσημα στοιεία του ΣΕΑΑ. Ποια είναι όμως τα μοντέλα που πρωταγωνιστούν το πρώτο 8άμηνο στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στην λιανική αγορά, αφαιρώντας δηλαδή τις εταιρικές πωλήσεις που μερικές φορές αλλοιώνουν την εικόνα για το ποια είναι τα αυτοκίνητα που πραγματικά προτιμά το ελληνικό κοινό. Πάμε να τα δούμε ένα-ένα.
Στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων πόλης, στην πρώτη θέση της λιανικής με 1.440 αυτοκίνητα βρίσκεται το νέας γενιάς Hyundai i10, το οποίο προσφέρεται με δύο ατμοσφαιρικά μοτέρ στα 1,0 και 1,2 λίτρα με απόδοση 67 και 84 άλογα με τις τιμές να ξεκινούν, με έκπτωση 800 ευρώ, από 11.690 και 12.240 ευρώ αντίστοιχα. Στην κορυφή βρίσκεται η έκδοση N-Line με τον turbo 1.000άρη με 100 άλογα με τιμή από 15.790 ευρώ.
Με 2.134 πωλήσεις, best-seller στα μικρά είναι χωρίς αμφιβολία το Toyota Υaris. Το ιαπωνικό μικρό συνεχίζει την εδώ και χρόνια πετυχημένη του πορεία στην Ελλάδα έχοντας στην φαρέτρα του τον 1.000άρη των 72 ίππων με τιμή από 13.770 ευρώ, τον 1.500άρη των 125 ίππων με τιμή από 15.730 ευρώ και την υβριδική επιλογή των 116 ίππων με αρχική τιμή 17.460 ευρώ.
Στα μικρά SUV, στην πρώτη θέση με 1.027 πωλήσεις βρίσκεται το Kia Stonic με αρχική τιμή 14.790 ευρώ για τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 84 ίππων. Από 16.590 ευρώ είναι η τιμή αγοράς για τον 1.000άρη κινητήρα των 100 ίππων.
Στα μικρομεσαία, η Corolla με 820 πωλήσεις βρίσκεται στον... θρόνο της. Συνολικά, προσφέρεται σε τρεις τύπους αμαξώματος (hatchback, σεντάν και Touring Sports) με τιμές από 17.600 ευρώ για το hatch στην έκδοση με τον 1.200άρη των 116 ίππων (από 23.070 το υβριδικό), από 17.270 για το σεντάν (από 22.970 το υβριδικό) και από 22.470 για το wagon.
Πρώτο στα μικρομεσαία SUV είναι ένα ακόμη Toyota, το C-HR, με 1.301 πωλήσεις μέσα στο πρώτο 8άμηνο του 2021. Το ανανεωμένο C-HR διατίθεται μόνο σε υβριδικές εκδόσεις από 24.070 ευρώ για τον 1.800άρη των 122 ίππων και από 28.810 ευρώ για το 2λιτρο μοτέρ με τα 184 άλογα.
Η Skoda Octavia κυριαρχεί στα μεσαία χάρη στην μεγάλη φαρέτρα κινητήριων συνόλων από τα οποία αποτελείται η γκάμα της. Η αρχή γίνεται με τον 1.000άρη TSI των 110 ίππων με τιμή από 19.900 ευρώ, όμως πιο ψηλά υπάρχει ο 1.500άρης TSI των 150 ίππων, η έκδοση διπλού καυσίμου με CNG, αλλά και δύο επιλογές πετρελαίου με το 2λιτρο TDI μοτέρ στα 116 και τα 150 άλογα. Τέλος, δεν πρέπει να ξεχάσουμε την Plug-in υβριδική έκδοση που τιμάται από 35.900 ευρώ και προσφέρει ισχύ έως 245 άλογα.
Στα μεσαία SUV, το X-Trail βρίσκεται πρώτο σε πωλήσεις στην λιανική, παρά το γεγονός πως βρίσκεται για αρκετά χρόνια στην αγορά χωρίς διάδοχο. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση απόδοσης 150 ίππων κοστίζει από 29.590 ευρώ, ενώ στην βενζίνη, ο 1.300άρης των 160 ίππων κοστίζει από 29.890 ευρώ.