Η κυριαρχία των SUV στις πωλήσεις επιβεβαιώθηκε για μια ακόμα φορά, με τις μάρκες που εισήγαγαν νέα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας να είναι οι πιο κερδισμένες. Δείτε πιο αναλυτικά την κατά κράτος νίκη των SUV αλλά και περισσότερα στοιχεία για τις ευρωπαϊκές πωλήσεις.
Η συνεχής ανάπτυξη της Ευρώπης στις πωλήσεις των μοντέλων SUV / crossover ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο τον Ιούνιο του 2018 σε σχέση με αυτόν το προηγούμενου έτους παρά την υποχώρηση της ζήτησης που παρατήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της περιοχής.
Σύμφωνα με στοιχεία τα οποία δημοσίευσε ο ACEA (European Automobile Manufacturers Association), οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στη «γηραιά ήπειρο» αυξήθηκαν τον προηγούμενο μήνα σε 1,62 εκατομμύρια οχήματα από 1,54 εκατομμύρια το προηγούμενο έτος, με τις μάρκες που εισήγαγαν νέα SUV και crossovers μοντέλα να βγαίνουν πιο κερδισμένες.
Η Jeep, η Volvo, η Jaguar, η SEAT και η Volkswagen ήταν μεταξύ των εταιρειών που σημείωσαν διψήφια αύξηση, ενώ φθίνουσα πορεία είχαν οι πωλήσεις σε Nissan, Land Rover, Fiat, Alfa Romeo, Ford και Mercedes-Benz.
Στη πρώτη θέση ήταν ο όμιλος Volkswagen που είδε την αύξηση των πωλήσεών του να φτάνει το 13%, ενώ οι πωλήσεις της SEAT αυξήθηκαν κατά 19% χάρη στο νέο SUV της Arona. Η VW ως αυτόνομη μάρκα χάρη στο T-Roc σημείωσε αύξηση κατά 16%, ενώ αυξητική ήταν και η τάση σε Porsche και Skoda και Audi κατά 12%, 8,5% και 5,6% αντίστοιχα.
Το Groupe PSA, αύξησε τις πωλήσεις κατά 66% χάρη στην προσθήκη πωλήσεων από τα εμπορικά σήματα της Opel / Vauxhall, ενώ ο όγκος της Citroen αυξήθηκε κατά 7,1%, της Peugeot κατά 6,9%, ενώ οι πωλήσεις της DS σημείωσαν άνοδο 27%. Οι πωλήσεις του Ομίλου της Renault αλλά και της μάρκας αυξήθηκαν κατά 4,6%, ενώ ενισχυμένες κατά 12% ήταν οι πωλήσεις της Dacia.
Η Fiat Chrysler Automobiles υποχώρησε κατά 2,6%, σημειώνοντας επιμέρους πτώση κατά 9,5% στις πωλήσεις της Fiat και μείωση κατά 8,2% στην Alfa Romeo. Στον αντίποδα ενισχυμένες από το νέο της SUV, Compass, ήταν οι πωλήσεις της Jeep που αυξήθηκαν κατά 72,8%.
Συνεχίζοντας να πούμε πως οι πωλήσεις της Ford μειώθηκαν κατά 8,3%, ενώ περνώντας στην ασιατική πλευρά οι πωλήσεις της Toyota σημείωσαν άνοδο 13%, με τη βοήθεια του crossover C-HR, της Kia είχαν αύξηση 6,8% και της Hyundai κατά 5,5%.
Από κει και πέρα στις premium μάρκες, η Volvo σημείωσε αύξηση 29% χάρη στο νέο XC40, την ίδια ώρα που οι πωλήσεις της Jaguar σημείωσαν άνοδο 19%, με τη βοήθεια του crossover E-Pace. Οι πωλήσεις της Lexus αυξήθηκαν κατά 12%, της BMW σημείωσαν άνοδο 9,9%, ενώ η ανταγωνιστική Mercedes-Benz παρουσίασε πτώση κατά 7,3%, παράλληλα με όγκος πωλήσεων της Land Rover που μειώθηκε κατά 11%.
Αναφερόμενοι στις αγορές, η Γαλλία και η Ισπανία βοήθησαν προκειμένου να αντισταθμιστεί η ύφεση που υπήρξε στο Ηνωμένο Βασίλειο αλλά και την Ιταλία. Συγκεκριμένα η ζήτηση επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 9,2% στη Γαλλία, 8% στην Ισπανία και κατά 4,2% στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά στην Ευρώπη. Αντίθετα, οι πωλήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου μειώθηκαν κατά 3,5% και κατά 7,3% οι αντίστοιχες στην Ιταλία. Τέλος σε ότι αφορά τη χώρα μας, οι πωλήσεις ήταν και εδώ ανοδικές κατά 24%, με τις 10.141 μονάδες του Ιουνίου του 2017 να ανεβαίνουν σε 12.571 τον Ιούνιο του 2018.