Ποια είναι τα πιο ήσυχα οικογενειακά SUV σε ταξίδι; Το AuutoΤρίτη Test Center βγάζει ντεσιμπελόμετρο και μετράει το θόρυβο της καμπίνας, για να σας δείξει ποια είναι τα 10 καλύτερα μο0ντέλα σε αυτόν τον τομέα.
Είσαι active οικογενειάρχης που θέλει να κάνει ταξίδια με το αυτοκίνητό του. Τότε σίγουρα θα σε ενδιαφέρει αυτό να είναι ήσυχο στον αυτοκινητόδρομο. Στο AutoΤρίτη Test Center λοιπόν, μία από τις μετρήσεις που κάνουμε είναι αυτή του θορύβου μέσα στην καμπίνα.
Κάνουμε αρκετές μετρήσεις ήχου υπό διαφορετικές συνθήκες, ωστόσο αυτές που αφορούν περισσότερο σε ταξίδι, είναι αυτές με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα πρωτίστως και με 100 χλμ./ώρα δευτερευόντως. Ταχύτητες δηλαδή συνηθέστερες σε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό δρόμο.
Στα αξιοσημείωτα των αποτελεσμάτων μας είναι πως στην πρώτη δεκάδα, θα συναντήσουμε 4 full hybrid μοντέλα, 2 plug-in hybrid και 1 ήπια υβριδικό. Δηλαδή το 70% της πρώτης δεκάδας έχει υβριδική τεχνολογία. Από εκεί και πέρα 2 μοντέλα εφοδιάζονται αποκλειστικά με σύνολα βενζίνης και ένα είναι diesel. Ας δούμε λοιπόν ποια είναι τα 10 πιο ήσυχα C-SUV σε ταξίδι.
Nissan Qashqai και Hyundai Tucson επιβεβαιώνουν τον premium τους προσανατολισμό
Από τις δοκιμές των Nissan Qashqai και Hyundai Tucson, είχαμε τονίσει την premium αύρα που αναδύουν τα δύο μοντέλα στο δρόμο χάρη στην ποιοτική τους κύλιση και την πολύ καλή ηχομόνωση. Συνεπώς μόνο τυχαίο δεν είναι που θα τα συναντήσουμε έκαστο σε δύο διαφορετικές εκδόσεις μέσα στην πρώτη πεντάδα των πιο ήσυχων οικογενειακών SUV.
Συγκεκριμένα το υβριδικό Qashqai είναι το πιο ήσυχο οικογενειακό SUV με μόλις 65,8 db θορύβου, ωστόσο στην ισοβαθμία θα πάρει την δεύτερη θέση, καθώς είναι πιο θορυβώδες στα 100 χλμ./ώρα συγκριτικά με το πρώτο (θα δείτε πιο είναι παρακάτω). Ένα σκαλί πιο κάτω, το ήπια υβριδικό Qashqai στην ισχυρή έκδοση των 158 ίππων και αυτόματο κιβώτιο.
Τo υβριδικό Tucson των 230 ίππων βρίσκεται ως 4κίνητο στην 5η θέση και ως δικίνητο στην 4η με θόρυβο 66,5 και 66,2 db αντίστοιχα κλείνοντας την πρώτη πεντάδα.
Ford Kuga PHEV το πιο «ταξιδιάρικο»
Ισόβαθμο του Tucson είναι το C4 C-Cross με τον 1.200άρη τούρμπο κινητήρα των 130 ίππων, το οποίο ωστόσο παράγει λίγο περισσότερο θόρυβο στα 100 χλμ./ώρα, οπότε παίρνει την έκτη θέση. Ένα σκαλί πιο κάτω θα συναντήσουμε το μοναδικό diesel μοντέλο της δεκάδας το Opel Grandland με 67,1 db, όσα ακριβώς και η υβριδική Corolla Cross, η οποία ωστόσο χάνει στο δεύτεροι κριτήριο της ισοβαθμίας (θόρυβος στα 100 db). Τη δεκάδα θα συμπληρώσουν ακόμα δύο μοντέλα του πρώην PSA και νυν Stallantis, τα DS 7 Crossback και Citroen C5 Aircross, αμφότερα με 67,2 db.
Για το τέλος αφήσαμε τον «νικητή» που ανέδειξαν οι μετρήσεις μας, το Ford Kuga PHEV των 225 ίππων, το οποίο στο ταξίδι φιλτράρει εξαιρετικά τον ήχο, τόσο στα 120 χλμ./ώρα με 65,8 db, όσο και στα 100 με 63,5 ντεσιμπέλ.