ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τα καλύτερα στην κατανάλωση στο ταξίδι
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Τα καλύτερα στην κατανάλωση στο ταξίδι

18.705 Επισκέψεις στο άρθρο (3/12/2015)

Οι μετρήσεις μέσης κατανάλωσης είναι σημαντικές καθώς μας δίνουν μία συνολική εικόνα για το κάθε αυτοκίνητο. Τι γίνεται όμως σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου; Εμείς, με βάση τις αποκλειστικές μας μετρήσεις στην εθνική, σας παρουσιάζουμε τα top σε κατανάλωση αυτοκίνητα της αγοράς από τις δύο δημοφιλέστερες κατηγορίες.

Toyota Corolla
Η 11η γενιά της Corolla κρατά το ρεκόρ οικονομίας στα μικρομεσαία, στις μετρήσεις μας στην, εθνική με ταχύτητα 141 χλμ./ώρα στα 5,0 λτ. /100 χλμ. Αυτό το καταφέρνει χάρη στην αεροδυναμική της (cd:0,27 Cd) αλλά και στον σύγχρονο πετρελαιοκινητήρα της 1,4 με τους 90 ίππους και τα 205 Nm ροπής. 
Mercedes CLA 
Το εντυπωσιακό γερμανικό, τετράθυρο σεντάν είναι δεύτερο στη λίστα μας με 140 χλμ./ώρα στα 5,0 λτ. /100 χλμ. Αυτό το καταφέρνει χάρη στην κορυφαία αεροδυναμική της (0,23 Cd) αλλά και το εξαιρετικό πάντρεμα του πετρελαιοκινητήρα 1,8 των 136 ίππων και 300 Nm ροπής με το αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT.
Audi A3 SportSedan  
Η sedan εκδοχή του A3 συμπληρώνει το βάθρο στις τυποποιημένες μετρήσεις μας με επίδοση 139 χλμ./ώρα στα 5,0 λτ. /100 χλμ. Ο 1,6 TDI πετρελαιοκινητήρας με τους 110 ίππους και τα 250 Nm ροπής, έχει πολύτιμους συμμάχους του το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG και τον αξιοπρεπή αεροδυναμικό συντελεστή (0,29 Cd). 
Toyota Auris  
Το Auris είναι το δεύτερο Toyota στην πεντάδα μας. Ο οικονομικός 1,4 D-4D των 90 ίππων και των 205 Nm ροπής κατάφερε την ίδια επίδοση με το Audi, με 139 χλμ./ώρα στα 5,0 λτ. /100 χλμ. Έχει υπέρ του το χαμηλό βάρος, το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο μακριάς κλιμάκωσης, αλλά και την αεροδυναμική του αμαξώματός του.   
Ford Focus  
Η πεντάδα των μικρομεσαίων μας έκλεισε με το Focus στην έκδοση με τον 1,5 TDCi των 95 ίππων. Το μοντέλο της Ford ταξιδεύει με 138 χλμ./ώρα στα 5,0 λτ. /100 χλμ. Αυτό το καταφέρνει χάρη στις τεχνολογίες ECOnetic αλλά και τον ούτως ή αλλιώς οικονομικό πετρελαιοκινητήρα του.  
Πως γίνονται οι μετρήσεις
Όπως είναι λογικό για να γίνουν οι συγκεκριμένες μετρήσεις απαιτείται εκτός από τεχνολογικός εξοπλισμός, μία πολύ μεγάλη ευθεία. Αυτή δεν ήταν δύσκολο να βρεθεί. Μας είναι από καιρό γνωστή και εξακριβωμένα σου επιτρέπει να κινηθείς με ασφάλεια έως και λίγο πάνω από τα 130 χλμ./ώρα. Όσον αφορά στον εξοπλισμό, φυσικά και είχαμε τα πάντα. Τα ηλεκτρονικά μας όργανα για την ένδειξη της ταχύτητας με ακρίβεια δεκάτου, αλλά και το ειδικό μηχάνημα που διαθέτουμε και μεταξύ πολλών άλλων πληροφοριών μας δίνει και αυτές της κατανάλωσης (μέσης και στιγμιαίας). Οι πιέσεις των ελαστικών ελέγχονται πάντοτε, το σύστημα κλιματισμού είναι κλειστό, ενώ το ίδιο ισχύει για τα παράθυρα και το ηχοσύστημα. Προκειμένου λοιπόν να πάρουμε τη συγκεκριμένη μέτρηση το μόνο που είχαμε να κάνουμε ήταν να επιλέξουμε την τελευταία σχέση στο κιβώτιο και να έχουμε σταθερό το δεξί πόδι (για τα αυτοκίνητα που δεν έχουν cruise control). Συνολικά μετρώνται καταναλώσεις σε 7 διαφορετικές ταχύτητες που πρέπει να επαληθευτούν τρεις φορές. 
Πως τα καταφέρνουν
Η αλήθεια είναι πως το επίτευγμα των συγκεκριμένων μοντέλων είναι αξιομνημόνευτο και για να γίνει πραγματικότητα απαιτείται συνδυασμός πολλών παραγόντων και τεχνολογιών. Μπορεί το βάρος να έχει αυξηθεί σε σχέση με το παρελθόν (τα αυτοκίνητα μεγάλωσαν σε διαστάσεις και απέκτησαν επιπλέον εξοπλισμό), όμως στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, οι εταιρείες κάνουν… δίαιτα στα μοντέλα τους προκειμένου το βάρος να παραμείνει όσο το δυνατόν χαμηλότερα γίνεται. Ακόμη και τα λάστιχα παίζουν σημαντικό ρόλο, καθώς πλέον αρκετά νέα μοντέλα εξοπλίζονται με ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης με όφελος μικρό μεν αλλά σίγουρα όχι αμελητέο δε. Φυσικά, κύριο λόγο παίζουν οι πρωταγωνιστές που δεν είναι άλλοι από τους πετρελαιοκινητήρες που καταφέρνουν να διατηρούν χαμηλά την κατανάλωσή τους. Κάτι που δεν θα μπορούσαν να επιτύχουν στο έπακρο αν δεν συνεργάζονταν με κιβώτια ταχυτήτων αντίστοιχης «φιλοσοφίας». Με 5, 6 ή 7 σχέσεις, χειροκίνητα ή αυτόματα, εφαρμόζουν μακριά κλιμάκωση που βελτιστοποιεί την κατανάλωση, χωρίς να πλήττει τις επιδόσεις, λόγω και της άφθονης ροπής των σύγχρονων diesel κινητήρων. Φυσικά, κυρίαρχο ρόλο διαδραματίζει η αεροδυναμική, την οποία θα αναλύσουμε πιο κάτω. 

Το διάγραμμα της κατανάλωσης δείχνει ακριβώς πως αλλάζει η κατανάλωση σύμφωνα με την ταχύτητα.

Το διάγραμμα της κατανάλωσης δείχνει ακριβώς πως αλλάζει η κατανάλωση σύμφωνα με την ταχύτητα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
POIO BRIDGESTONE