Τα λάστιχα που πήρες μεταχειρισμένα δεν κάνουν για τα χιόνια
Ξέρεις ότι τα περισσότερα μεταχειρισμένα λάστιχα εισαγωγής είναι χειμερινά;
Τα χειμερινά λάστιχα έχουν συνήθως μεγαλύτερο βάθος πέλματος από τα κανονικά και έτσι «περνάνε» για καινούργια
Σε πολλές χώρες τα χειμερινά κάτω από 4mm είναι παράνομα
Γιατί ακόμη και με 4mm δεν μπορούν να διώξουν το χιόνι και είναι ακατάλληλα για χρήση
autotriti team
Ξέρεις ότι τα περισσότερα μεταχειρισμένα λάστιχα εισαγωγής είναι χειμερινά;
Μπορεί το μεταχειρισμένο λάστιχο να είναι μια φθηνή λύση, όταν όμως μιλάμε για λάστιχα ακατάλληλα σε άλλες χώρες, γιατί νομίζει κανείς πως κάνουν για την Ελλάδα; Και ειδικά αν είναι χειμερινά, δεν κάνουν ούτε για το καλοκαίρι, αλλά ούτε και τον χειμώνα. Γιατί;
Το όριο στο βάθος πέλματος για να αλλάξεις λάστιχα είναι 1,6 χιλιοστά. Φυσικά ένα τέτοιο λάστιχο πάει για πέταμα σε κάθε χώρα. Μόνο όσα αλλάζονται νωρίτερα για κάποιο λόγο κάνουν για εξαγωγή στην Ελλάδα, όμως αυτά είναι λίγα. Αυτά που είναι πολλά είναι τα χειμερινά που ενώ π.χ στη Γερμανία είναι παράνομα στα 4 χιλιοστά, για την Ελλάδα έχουν ακόμη «ψωμί» μέχρι τα 1,6 και έτσι εισάγονται μαζικά.
Τα χειμερινά λάστιχα έχουν συνήθως μεγαλύτερο βάθος πέλματος από τα κανονικά και έτσι «περνάνε» για καινούργια
Τα χειμερινά αυτά λάστιχα δείχνουν πιο καινούργια χάρη στο βαθύτερο πέλμα τους στα 4 χιλιοστά, όμως είναι και αυτά στο τέλος ζωής τους όσο είναι και τα υπόλοιπα λάστιχα όταν φτάνουν 1,6 χιλιοστά. Βλέπεις το βάθος πέλματος είναι καθοριστικό για να μπορεί το λάστιχο να «πιάνει» στα χιόνια, και κάτω από 4 χιλιοστά δεν είναι αρκετό, και γι αυτό η Γερμανία και τόσες άλλες χώρες του βορρά τα θεωρούν παράνομα, παρότι φαίνεται να έχουν ακόμη «ψωμί».
Σε πολλές χώρες τα χειμερινά κάτω από 4mm είναι παράνομα
Αυστρία, Τσεχία, Γερμανία, Σλοβακία, Σλοβενία και Λουξεμβούργο θεωρούν τα 4 χιλιοστά το κατώτατο όριο και επιβάλλουν την αλλαγή τους, ενώ οι Σκανδιναβικές και Βαλτικές χώρες παρότι δεν έχουν νόμο που τα απαγορεύουν, έχουν αυστηρές συστάσεις στον τεχνικό έλεγχο, ενώ και οι ασφαλιστικές μπορεί να αρνηθούν κάλυψη σε αυτοκίνητα με χειμερινά λάστιχα κάτω από 4 χιλιοστά, και ας είναι πάνω από τα ελάχιστα 1,6 χιλιοστά, που όπως είπαμε είναι το όριο για τα λάστιχα μικτής χρήσης ή τα θερινά.
Γιατί ακόμη και με 4mm δεν μπορούν να διώξουν το χιόνι και είναι ακατάλληλα για χρήση
Όσο περίεργο και αν ακούγεται, το χειμερινό λάστιχο θέλει μεγάλο βάθος πέλματος για να στομώνει με πολύ χιόνι που το κάνει να «πιάνει» καλύτερα σε χιονισμένο οδόστρωμα. Το μειωμένο βάθος πέλματος επηρεάζει και τα πλαϊνά του ελαστικού, που στα χειμερινά λάστιχα παίζει ιδιαίτερο ρόλο. Μαζί με το γεγονός ότι τα ρηχά αυλάκια αφαιρούν λιγότερη λάσπη ή νερό από το δρόμο, αυτό σημαίνει πως τα παλιά χειμερινά λάστιχα απλά δεν πιάνουν, και το αυτοκίνητο είναι σα να φοράει θερινά.
Εκτός όμως που το καλοκαίρι αυτά τα λάστιχα δεν συμπεριφέρονται ως θερινά λόγω της ακατάλληλης γόμας, των παραμορφώσεων τους, του ίχνους τους στην άσφαλτο, και έτσι ούτε το χειμώνα έχεις χειμερινά ούτε το καλοκαίρι έχεις θερινά. Απλά περνάς ΚΤΕΟ.
Εσύ όμως τι λες, αξίζει; Αξίζει να δώσεις πόσα λεφτά για να πάρεις την 4άδα που κάποιος Γερμανός ή Αυστριακός πέταξε; Ή μήπως να πας σε μια πιο budget 4άδα που θα κάνει από την αρχή αυτά που υπόσχεται;