Τα πρώτα σενάρια για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας
29.657 Επισκέψεις στο άρθρο (9/1/2020)
Αναπροσαρμογή στους συντελεστές για τα τέλη κυκλοφορίας, σύμφωνα με τους ρύπους που εκπέμπει κάθε όχημα, και το τέλος ταξινόμησης. Αυτά είναι τα πρώτα σενάρια για τις φορολογικές αλλαγές που θα ισχύσουν το επόμενο έτος.
Το ζήτημα των τελών κυκλοφορίας, όπως επίσης και των τεκμηρίων διαβίωσης, μας έχει απασχολήσει αρκετά τους τελευταίους μήνες με όλες τις ενδείξεις να οδηγούν στο συμπέρασμα για αυξήσεις που θα ισχύσουν από το 2021. Το υπουργείο Οικονομικών καλείται να λύσει έναν δύσκολο γρίφο, αφού από τη μία πρέπει να συγκεντρώσει στα ταμεία του κράτους περί τα 1,2 δις ευρώ ενώ από την άλλη οφείλει να εφαρμόσει το νεότερο πρότυπο WLTP (Worldwide Light Vehicles Test Procedure) για τον καθορισμό των ρύπων των οχημάτων.
Στην πράξη θα χρειαστεί να αναπροσαρμόσει τους συντελεστές, αφού αν μείνουν ως έχουν, οι ιδιοκτήτες θα κληθούν να πληρώσουν πολύ μεγαλύτερα χρηματικά ποσά από τη στιγμή που όλα τα αυτοκίνητα θα βρεθούν να έχουν περισσότερα γραμμάρια λόγω της μεγαλύτερης ακρίβειας που προσφέρει η νέα νόρμα. Παράλληλα, η κυβέρνηση έχει θέσει στόχο να δημιουργήσει το κατάλληλο κλίμα για την ανανέωση του υπέργηρου στόλου, ο μέσος όρος ηλικίας του οποίου αγγίζει τα 15,4 έτη έναντι των 9,9 ετών που ισχύει σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη.
Προς αυτή την κατεύθυνση, λοιπόν, αναμένονται αυξήσεις από 10% έως 20% στα όρια των CO2 ώστε να μην υπάρξει επιβάρυνση για τους κατόχους αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα μετά την 31η Οκτωβρίου 2010 οπότε και τα τέλη κυκλοφορίας ορίζονται μόνο με βάση του εκπεμπόμενους ρύπους. Παράλληλα, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να έχουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας ως ένα κίνητρο για την αγορά τους.
Για τα αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν την 31η Οκτωβρίου 2010, τα τέλη κυκλοφορίας των οποίων υπολογίζονται βάσει του κυβισμού του κινητήρα, υπάρχουν σενάρια για αυξήσεις από 2%-10% ωστόσο λόγου του μεγάλου όγκου των οχημάτων που κυκλοφορούν πιο πιθανό είναι να μην εφαρμοστεί κάποια αλλαγή και να μείνουν αμετάβλητα τα χρηματικά ποσά. Εκεί χρειάζονται άλλωστε και οι πιο προσεκτικοί χειρισμοί από τους αξιωματούχους των αρμόδιων υπουργείων καθώς αρκετοί συμπολίτες μας βρίσκονται εγκλωβισμένοι έχοντας ένα αυτοκίνητο στην κατοχή τους, που αν πωληθεί ως μεταχειρισμένο δεν θα τους δώσει την οικονομική ευχέρεια να προβούν σε αγορά νέου «καθαρού» αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν καινούργιο. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως στο παρελθόν έχουν υπάρξει εξαγγελίες της κυβέρνησης για τη σταδιακή κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης από το 2020 σε βάθος διετίας. Εφόσον συμβεί κάτι τέτοιο θα υπάρξει διπλό όφελος αφού χιλιάδες συμπολίτες μας θα μπορέσουν να επανακυκλοφορήσουν τα οχήματά τους ενώ παράλληλα θα εισρεύσουν χρήματα στα ταμεία του υπουργείου Οικονομικών άμεσα (τέλη κυκλοφορίας, φόρος πολυτελείας, τεκμήριο) αλλά και έμμεσα λόγω της φορολογίας σε καύσιμα, αναλώσιμα (ελαστικά, ανταλλακτικά κ.λπ.), service κ.ά..
Να μην υπάρξει αύξηση στα καινούρια αυτοκίνητα αλλά να υπάρξει στα παλιά? Μπράβο ρε φυντάνια του ΥΠΟΙΚ.. Με αυτόν τον τρόπο θα απαξιωθει τελείως η αξία των παλαιότερων οχημάτων και αν υπήρχε μια πιθανότητα για ανταλλαγή με κάποιο καινούριο αυτή μηδενίζεται καθώς οι έμποροι θα τα πάρουν τζάμπα. Μείωση χρειάζεται στα παλιά ώστε να γίνουν εμπορικά και πάλι
Εφόσον τα τέλη μπαίνουν με κριτήριο τη μόλυνση του κάθε αυτοκινήτου
γιατί τα αυτοκίνητα με αέριο δεν έχουν κάποια έκπτωση?
Μεγάλο λάθος του Υπουργείου.
Να μην υπάρξει αύξηση στα καινούρια αυτοκίνητα αλλά να υπάρξει στα παλιά? Μπράβο ρε φυντάνια του ΥΠΟΙΚ.. Με αυτόν τον τρόπο θα απαξιωθει τελείως η αξία των παλαιότερων οχημάτων και αν υπήρχε μια πιθανότητα για ανταλλαγή με κάποιο καινούριο αυτή μηδενίζεται καθώς οι έμποροι θα τα πάρουν τζάμπα. Μείωση χρειάζεται στα παλιά ώστε να γίνουν εμπορικά και πάλι
Μόνιμο πρόβλημα του κράτους τα μειωμένα έσοδα! Με αυτά. που προσφέρει, τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι πεταμένα λεφτά κι αυτό είναι το εξοργιστικό
Εφόσον τα τέλη μπαίνουν με κριτήριο τη μόλυνση του κάθε αυτοκινήτου γιατί τα αυτοκίνητα με αέριο δεν έχουν κάποια έκπτωση? Μεγάλο λάθος του Υπουργείου.