O ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός καυσίμου και οι καταλύτες εφοδιάζουν σχεδόν όλα τα καινούργια αυτοκίνητα, ενώ το ABS, το ESP και οι μετωπικοί αερόσακοι αρχίζουν να αποτελούν πλέον στοιχεία του προαιρετικού ή στάνταρ εξοπλισμού των μοντέλων. Σε ότι αφορά την παθητική ασφάλεια αρχίζει η εξέλιξη των πλευρικών αερόσακων και η Volvo ανακοινώνει ότι κάνει σχετικές έρευνες.
Τάση για το μεταβλητό χρονισμό
Στον τομέα των κινητήρων η τάση της εποχής, με δεδομένη την ύπαρξη του τούρμπο, είναι η υιοθέτηση συστημάτων μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων. Ως χρονισμό εννοούμε τη στιγμή που ανοίγουν οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής σε σχέση με το κινούμενο έμβολο, το διάστημα που μένουν ανοιχτές και, τέλος, την ανύψωσή τους από την έδραση.
Αυτά καθορίζονται από το προφίλ των έκκεντρων που κινούν. Οταν ο στόχος είναι η απόδοση της ροπής από χαμηλές στροφές, επιλέγεται μικρή ανύψωση των βαλβίδων και μικρή διάρκεια ανοίγματος, ενώ με τη μεγαλύτερη ανύψωση και τη μεγαλύτερη διάρκεια ανοίγματος των βαλβίδων επιτυγχάνουμε μεγαλύτερη ιπποδύναμη.
Με το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, εκτός από την πιο μεγάλη απόδοση της ροπής και της ιπποδύναμης σε χαμηλές στροφές, υπάρχει όφελος στην κατανάλωση καυσίμου και στην εκπομπή των ρύπων. Υπάρχουν βασικά δύο συστήματα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων: Αυτά που μεταβάλλουν συνεχώς τη γωνία ανοίγματος του στροφάλου και εκείνα που μεταβάλλουν τη γωνία, τη διάρκεια και την ανύψωση των βαλβίδων ανάλογα με τον αριθμό των στροφών του κινητήρα.