Θα μπορούσαν να πρωταγωνιστήσουν στο «Μια μέρα και μία αιωνιότητα» του Αγγελόπουλου. Τόσο αργά είναι αν πας να προσπεράσεις, σύμφωνα με τις μετρήσεις του AutoΤρίτη. Ποια είναι αυτά;
Ανάμεσα στις μετρήσεις που κάνει το TestCenter του AutoΤρίτη, μία από τις πιο δημοφιλής είναι αυτή των ρεπρίζ, δηλαδή της επιτάχυνσης από τα 60 στα 100 χλμ./ώρα και από τα 80 στα 120 χλμ./ώρα με το γκάζι στο πάτωμα. Σημαντικές μετρήσεις και οι δύο γιατί αποκαλύπτουν πολλά για τον κινητήρα, αλλά και την ενεργητική ασφάλεια γιατί πιστέψτε μας, εκτός από το φρενάρισμα, σημαντικό είναι και να μην μένεις «ακάλυπτος» όταν θέλεις να προσπεράσεις (δείτε εδώ συμβουλές για να προσπεράσεις σωστά).
Παρακάτω λοιπόν θα βρείτε τα 5 χειρότερα μικρά που έχουμε καταγράψει στη βάση δεδομένων του AutoΤρίτη και κυκλοφορούν αυτήν την στιγμή στο 80-120 χλμ./ώρα. Μάλιστα όλα χρειάζονται πάνω από 20 δλ.. Ποια είναι αυτά; Ας μην μακρηγορούμε.
Ξεκινώντας από την πέμπτη θέση θα συναντήσουμε την ατμοσφαιρική έκδοση του Citroen C3 με τα 83 άλογα. Σαφέστατα πρόκειται για ένα μοντέλο με ξεχωριστό και παιχνιδιάρικο χαρακτήρα, ωστόσο τα 20,6 δλ. δεν βάζουν και τη σπιρτάδα στα χαρακτηριστικά του. Πιο συμπαθητική η επίδοση στο 60-100 χλμ./ώρα, με το όργανό μας να γράφει 12,7 δλ..
Αντίστοιχες επιδόσεις έχει και το επίσης ατμοσφαιρικό Hyundai i20, το οποίο χρειάζεται για το 60-100 και το 80-120 χλμ./ώρα 13,2 και 21,6 δλ. αντίστοιχα. Αναμενόμενη επίδοση μιας και μιλάμε για την ατμοσφαιρική έκδοση με τους 84 ίππους. Μπορεί να μην έχει γκάζια, αλλά τουλάχιστον είναι εξαιρετικά πρακτικό, με την ευρυχωρία τουπου είναι από τις κορυφαίες της κλάσης.
Την τρίτη χειρότερη επίδοση μεταξύ όλης της κατηγορίας την έχει το ήπια υβριδικό SuzukiSwift με τον 1.200άρη κινητήρα των 83 ίππων. Συγκεκριμένα, χρειάζεται 13,3 δλ. για να προσπεράσει σε επαρχιακό δρόμο (60-100) και 23,5 δλ. στην εθνική (80-120), νούμερα δηλαδή που απαιτούν πολύ άδειο δρόμο μπροστά σου για να το επιχειρήσεις. Με λίγα λόγια, το Swift σε αυτή την έκδοση προτάσσει το χαμηλό κόστος αγοράς (16,5 χιλιάρικα) και όχι κάτι άλλο.
Στη 2η θέση από το τέλος, έρχεται ένα ακόμη μοντέλο με ατμοσφαιρικό μοτέρ και ήπια υποβοήθηση (24 V) το Mazda 2. Παρότι 1.500 κυβικά, παρότι 90 άλογα και παρότι mild hybrid το 60-100 ολοκληρώνεται σε 14 δλ. που δεν είναι τόσο τραγικό σε σχέση με τα υπόλοιπα, όμως το 80-120 έρχεται σε 25,3 δλ.. Θα σε ανταμείψει πάντως με την ποιοτική κατασκευή του.
Και τέλος φτάνοντας στην κορυφή, τον τίτλο «μικρό με τις χειρότερες ρεπρίζ» θα τον δώσουμε στο MitsubishiSpacestar, το οποίο βέβαια είναι και αυτό με την μικρότερη ιπποδύναμη, μόλις 71 ίππους. Το ιαπωνικό μικρό θέλει 16,9 δλ. για να επιταχύνει από τα 60 στα 100 χλμ./ώρα και σχεδόν μισό λεπτό (28,9 δλ.) για το 80-120 χλμ./ώρα. Από την άλλη όμως, αν και το πιο αργό πληροί μια άλλη προϋπόθεση, αυτή του πιο φθηνού μικρού της αγοράς.