Ταξίδι με ηλεκτρικό: Μεγάλη διαφορά ανάμεσα σε ταχύτητα 80 και 120!
- Με ταχύτητα 80 χλμ./ώρα πας Θεσσαλονίκη αλλά...
- Το air-condition επιβαρύνει κάπου στο 5%, δηλαδή λίγο
- Τι 4 επιβάτες, τι ένας, ίδια περίπου η αυτονομία , αφού χάνεις ούτε 50 χιλιόμετρα στο γέμισμα
- Με 160 ούτε Λαμία & να μην έχει ανηφόρες
Με ταχύτητα 80 χλμ./ώρα πας Θεσσαλονίκη αλλά...
Το ηλεκτρικό οικογενειακό SUV που είχαμε στη διάθεσή μας είχε μπαταρία 80 kWh και μέση αυτονομία 500 χλμ.. Βγήκαμε στον ανοιχτό δρόμο και δοκιμάσαμε την αυτονομία σε διάφορες ταχύτητες. Αν λοιπόν είναι 100% φορτισμένο και ταξιδεύεις-σέρνεσαι σαν χελώνα μόνος με 80 χλμ./ώρα τότε θα σου χαρίσει αυτονομία 600 χιλιομέτρων, δηλαδή πιο μακριά και από Θεσσαλονίκη.
Το air-condition επιβαρύνει κάπου στο 5%, δηλαδή λίγο
Mε χρήση air condition θα χάσεις περίπου 60 χλμ. Αν έχεις και άλλα 3 άτομα μαζί η αυτονομία γίνεται 550 χλμ. και αν χρησιμοποιείς air condition πέφτει στα 500 χλμ.. Με 120 χλμ./ώρα η αυτονομία με 1 άτομο πέφτει αρκετά στα 320/350 χλμ. με και χωρίς air-condition, ενώ με 4 άτομα πέφτει σχεδόν στο μισό της αρχικής, δηλαδή στα 290-320 χλμ.. Μέχρι το Βόλο σαν να λέμε.
Τι 4 επιβάτες, τι ένας, ίδια περίπου η αυτονομία , αφού χάνεις ούτε 50 χιλιόμετρα στο γέμισμα
Αυτό που παρατηρούμε πάντως είναι πως με την προσθήκη 3 ατόμων ήτοι περίπου 200 κιλών με βάση το βάρος ενός μέσου ανθρώπου, είναι πως δεν έχουμε σημαντική επίδραση στην αυτονομία. Και αυτό είναι λογικό. Τα ηλεκτρικά είναι βαριά εκ φύσεως. Έτσι σε ένα όχημα 2 τόνων, το να προσθέσεις 200 κιλά δεν επιβαρύνει ιδιαίτερα το έργο του κινητήρα. Αντίθετα 200 κιλά και σε ένα αυτοκίνητο 1.200 κιλών είναι μεγαλύτερη επιβάρυνση.
Με 160 ούτε Λαμία & να μην έχει ανηφόρες
Ανεβαίνοντας σε πιο ρεαλιστικές ταχύτητες και αυτές που χρησιμοποιούμε κατά βάση με αυτοκίνητα βενζίνης ή diesel, με 140 χλμ./ώρα, από Αθήνα πας ως λίγο μετά την Λαμία, δηλαδή 230-260 χλμ., αναλόγως φορτίου και χρήσης ή μη air condition. Aν αποφασίσεις να το πατήσεις, δηλαδή ταξίδι με 160, τότε δε φτάνεις ούτε Λαμία και με 80άρα μπαταρία παρακαλώ. Mε αυτήν την ταχύτητα, αν έχεις μια μέση μπαταρία 60 kWh, τότε φτάνεις δε φτάνεις μέχρι το Κάστρο στα 120 χλμ. δηλαδή.
Δεν είναι όμως μόνο η ταχύτητα που επηρεάζει την αυτονομία, με τις μετρήσεις μας να γίνονται σε σχεδόν επίπεδο οδόστρωμα. Σε έντονη ανηφόρα, η κατανάλωση ενός ηλεκτρικού υπερδιπλασιάζεται!. Αν όμως το να ανέβεις το βουνό αδειάζει την μπαταρία, τότε κατεβαίνοντάς το όχι απλά δεν «καίει» τίποτα, αλλά θα κάνει και ανάκτηση μέρους της ενέργεια που χάθηκε φορτίζοντας την μπαταρία.
Σελίδα 2 | Η μπαταρία και η ταχύτητα παίζουν ρόλο |
Σελίδα 3 | Οι μετρήσεις μίλησαν! |