Τα ήπια υβριδικά συστήματα έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας, όμως δεν γνωρίζουν όλοι πως ακριβώς λειτουργούν.
Tech: Τι είναι τελικά τα ήπια υβριδικά;
88.103 Επισκέψεις στο άρθρο
Πριν απαντήσεις με σιγουριά στο δίλημμα ηλεκτροκινητήρας ή θερμικό μοτέρ, πρέπει να γνωρίζεις τη «μέση λύση». Ονομάζεται Mild Hybrid και εφαρμόζεται σε όλο και περισσότερα αυτοκίνητα. Πώς λειτουργεί ένα τέτοιο όχημα και πως αξιοποιείται η ηλεκτρική ενέργεια;
Αν υπάρχει μία κατηγορία αυτοκινήτων που έρχεται να «γεφυρώσει» το χάσμα ανάμεσα σε αυτά με θερμικό κινητήρα και τα σύγχρονα αμιγώς ηλεκτροκίνητα, είναι σίγουρα τα «Mild Hybrid». Η ήπια υβριδική τεχνολογία ξεκίνησε από τις πολυτελείς κατηγορίες με κύριο στόχο τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, αλλά σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα άρχισε να εφαρμόζεται και σε πιο «καθημερινά» μοντέλα.
Ένα σύστημα με μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και έναν ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια μπορεί να προσφέρει έως και τέσσερις φορές περισσότερη ενέργεια από το τυπικό 12V κύκλωμα, να βελτιώσει την κατανάλωση κατά ένα σεβαστό ποσοστό και να προσφέρει στο αυτοκίνητο μία θέση στη λίστα με τα οχήματα που πληρούν τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.
Πώς λειτουργεί, όμως, ένα «Mild Hybrid» αυτοκίνητο; Πώς παράγεται ενέργεια και που αποθηκεύεται; Πώς διαχειρίζονται οι κατασκευαστές αυτά τα πολύτιμα ποσά ενέργειας; Συχνά το δίλημμα είναι αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα ή με ηλεκτροκινητήρα, ας γνωρίσουμε όμως και τη μέση λύση!
Θα έλεγε κανείς ότι αυτό το σύστημα αποτελεί μια δεύτερη μπαταρία, εν κινήσει φορτιζομενη, με βοηθητικό ρόλο και ορισμένα οφέλη. Το επόμενο βήμα θα μπορούσε να είναι η δημιουργία πιο ισχυρών τέτοιων συστημάτων που θα μπορούν και να κινούν αυτονοματα οχήματα, για κάποια χιλιόμετρα ή να τα υποβοηθούν σε κάποιες καταστάσεις ανάγκης, όπως να δίνουν επιπλέον κίνηση σε κάποιους τροχους π.χ στο χιονι. Η θα καταργηθούν με τα χρόνια, όσο επικρατούν τα αμιγώς ηλεκτρικά; Θα δούμε, πεδίον δόξης λαμπρον!
Νομίζω πως άργησαν οι κατασκευαστές να εντάξουν το mild hybrid στις υλοποιήσεις τους, είναι κάτι που έπρεπε να ξεκινήσει μια δεκαετία πριν!. Είναι κάτι σαν τον καταλύτη και το injection στα τέλη του 80. Σε 2-3 χρόνια δεν θα υπάρχει κινητήρας, τουλάχιστον mhev. Με τις συνεχεις αναπροσαρμογές ορίων ρύπων τα plug-in hybrid είναι η φυσική μετάβαση πριν τον πλήρη εξιλεκτρισμό των αυτοκινήτων.
Θα έλεγε κανείς ότι αυτό το σύστημα αποτελεί μια δεύτερη μπαταρία, εν κινήσει φορτιζομενη, με βοηθητικό ρόλο και ορισμένα οφέλη. Το επόμενο βήμα θα μπορούσε να είναι η δημιουργία πιο ισχυρών τέτοιων συστημάτων που θα μπορούν και να κινούν αυτονοματα οχήματα, για κάποια χιλιόμετρα ή να τα υποβοηθούν σε κάποιες καταστάσεις ανάγκης, όπως να δίνουν επιπλέον κίνηση σε κάποιους τροχους π.χ στο χιονι. Η θα καταργηθούν με τα χρόνια, όσο επικρατούν τα αμιγώς ηλεκτρικά; Θα δούμε, πεδίον δόξης λαμπρον!
Νομίζω πως άργησαν οι κατασκευαστές να εντάξουν το mild hybrid στις υλοποιήσεις τους, είναι κάτι που έπρεπε να ξεκινήσει μια δεκαετία πριν!. Είναι κάτι σαν τον καταλύτη και το injection στα τέλη του 80. Σε 2-3 χρόνια δεν θα υπάρχει κινητήρας, τουλάχιστον mhev. Με τις συνεχεις αναπροσαρμογές ορίων ρύπων τα plug-in hybrid είναι η φυσική μετάβαση πριν τον πλήρη εξιλεκτρισμό των αυτοκινήτων.