Τελειώνουν τα Toyota GR86 και Subaru BRZ στην Ευρώπη μέσα στο 2024!
- Φινάλε το 2024 για τα δύο σπορ ιαπωνικά αυτοκίνητα.
- Εκπρόσωποι των Toyota και Subaru επιβεβαίωσαν το τέλος των GR86 και BRZ.
- Συνεχίζει ακάθεκτο το Mazda MX-5.
- Τι είναι οι κανονισμοί GSR2;
Φινάλε το 2024 για τα δύο σπορ ιαπωνικά αυτοκίνητα
Παρελθόν θα αποτελέσουν μέσα στο 2024 τόσο το Toyota GR86, όσο και το Subaru BRZ στην Ευρώπη, καθώς αμφότερα τα μοντέλα δε πληρούν τους κανονισμούς GSR2 (νέοι κανονισμοί ασφαλείας για τα αυτοκίνητα της Ευρώπης, που αναλύονται πιο κάτω). Εκπρόσωποι των δύο εταιρειών επιβεβαίωσαν το προσεχές τέλος των δύο σπορ αυτοκινήτων, σε αντίθεση με το Mazda MΧ-5, που θα συνεχίσει να προσφέρεται και τα επόμενα χρόνια!
Εκπρόσωποι των Toyota και Subaru επιβεβαίωσαν το τέλος των GR86 και BRZ
Οι νέοι κανονισμοί ασφαλείας που αναμένεται να ισχύσουν στην «γηραιά ήπειρο» και ονομάζονται GSR2 (General Safety Regulation 2) είναι τελικά αυτοί που θα βάλουν το... καρφί στο φέρετρο του σπορ ιαπωνικού δίδυμου. Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα Motor1, ήρθε σε επικοινωνία τόσο με την Toyota όσο και με την Subaru και αμφότερες επιβεβαίωσαν πως το 2024 είναι ο τελευταίος χρόνος που θα προσφέρουν τα GR86 και BRZ, αντίστοιχα.
Σε ό,τι αφορά το Toyota GR86, ο εκπρόσωπος της μάρκας Patrick Scheelen είπε πως το αρχικό σχέδιο για την πώληση του GR86 μόνο για δύο χρόνια στην Ευρώπη, κάτι που είχε ανακοινωθεί το Δεκέμβρη του 2021 όταν παρουσιάστηκε το μοντέλο, παραμένει σε ισχύ. Παράλληλα ανέφερε πως η εταιρεία δεν έχει καμία πρόθεση να τροποποιήσει το σπορ αυτοκίνητό της για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του GSR2. Από τη μεριά του, ο Jurgen Ehlenberger, Επικεφαλής Υπηρεσιών Μάρκετινγκ και Εταιρικών Επικοινωνιών της Subaru δήλωσε: «Μετά το 2024, δεν θα υπάρχει πλέον Subaru BRZ στην Ευρώπη. Η πώληση οχημάτων στοκ θα πραγματοποιηθεί μέσα το 2024».
Συνεχίζει ακάθεκτο το Mazda MX-5
Σε αντίθετη πορεία με τα Toyota GR86 και Subaru BRZ, βρίσκεται το MX-5, οι λάτρεις του οποίου θα μπορούν να το αγοράσουν και μετά το 2024. Η τρέχουσα γενιά του αποκαλύφθηκε τον Σεπτέμβριο του 2014 με υφασμάτινη οροφή πριν από την πρεμιέρα της έκδοσης RF, με σκληρή οροφή τον Μάρτιο του 2016. Από τότε το σπορ αυτοκίνητο έχει λάβει δύο αξιοσημείωτες ενημερώσεις, το 2018 και το 2023, οι οποίες όπως φαίνεται του επιτρέπουν να είναι σύννομο με τους κανονισμούς GSR2.
Τι είναι οι κανονισμοί GSR2;
Για όσους αναρωτιούνται τι είναι οι κανονισμοί GSR2, το αρκτικόλεξο αναλύεται ως General Safety Regulation 2 και επί της ουσίας πρόκειται για κάποιους νέους κανονισμούς ασφαλείας που πρέπει να πληρούν τα οχήματα τα οποία θα προσφέρονται στην Ευρώπη. Η πρώτη φάση τέθηκε σε ισχύ στις 6 Ιουλίου 2022, όταν η ΕΕ σταμάτησε να παρέχει εγκρίσεις για αυτοκίνητα που δεν πληρούσαν το πρότυπο. Οι κανόνες θα επεκταθούν σε όλα τα νέα οχήματα από τον Ιούλιο του 2024. Οι νέοι κανονισμοί δεν αφορούν μόνο τα αυτοκίνητα, αλλά και τα βαν, φορτηγά, λεωφορεία κ.λπ. Ο αριθμός των κανονισμών φτάνει περίπου τους 100, κάποιοι από τους οποίους είναι τροποποιήσεις σε ήδη υπάρχοντες, άλλοι πάλι είναι καινούργιοι.
Ένα από τα βασικότερα νέα χαρακτηριστικά που θα γίνουν υποχρεωτικά από τον Ιούλιο του 2024 θα είναι το Event Data Recorder, γνωστό ως «μαύρο κουτί». Αυτό θα καταγράφει πέντε δευτερόλεπτα πριν από τη σύγκρουση και 0,3 δευτερόλεπτα μετά την σύγκρουση ενώ θα αναλύει την ταχύτητα, το φρενάρισμα, τη θέση του αυτοκινήτου και τον τρόπο λειτουργίας των συστημάτων ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας κλήσης έκτακτης ανάγκης. Επίσης, θα πρέπει να εξοπλιστούν με έξυπνο περιοριστή ταχύτητας (Intelligent Speed Assistant), ενώ είναι βέβαιο πως όλα τα νέα συστήματα θα κάνουν αναγκαία την προσθήκη νέου υλικού (hardware) και λογισμικού (software), στοιχεία που είναι απαραίτητα και για να παραμένουν τα αυτοκίνητα συνδεδεμένα μεταξύ τους! Το ενημερωτικό δελτίο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (διαθέσιμο εδώ) περιγράφει τα νέα μέτρα ασφαλείας, που ποικίλλουν, ενώ πρόσθετα μέτρα θα εφαρμοστούν μέχρι τον Ιούλιο του 2029.