- Το να φρενάρεις με τον κινητήρα σε γενικές γραμμές σου γλιτώνει χρήματα
- Λιγότερη φθορά στα φρένα και μηδενική κατανάλωση τα βασικά πλεονεκτήματα
- Αν το κάνεις σε υψηλές στροφές, ταλαιπωρείς το κιβώτιο και το συμπλέκτη
- Έχεις καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου
Το να φρενάρεις με τον κινητήρα σε γενικές γραμμές σου γλιτώνει χρήματα
Υπάρχουν διάφορες μέθοδοι οδήγησης, άλλοι που κάνουν κακό στο αυτοκίνητο και άλλοι που είναι από αβλαβείς έως και επικερδείς για την τσέπη σου. Ένας από αυτούς έχουμε ακούσει πως είναι το φρενάρισμα με τον κινητήρα, με πολλούς οδηγούς πάντως να μην συμφωνούν, ή να μη γνωρίζουν καθόλου γιατί αυτή η συνήθεια, αν γίνεται σωστά μειώνει τις φθορές του αυτοκινήτου.
Λιγότερη φθορά στα φρένα και μηδενική κατανάλωση τα βασικά πλεονεκτήματα
Όταν λοιπόν εκμεταλλεύεσαι τον κινητήρα για να κόψεις ταχύτητα, κερδίζεις διπλά. Πρώτο κέρδος, η μειωμένη φθορά στα φρένα σου, που θα κρατάνε αρκετά περισσότερο. Μαζί με τα φρένα όμως, γλιτώνεις χρήματα και από την κατανάλωση, καθώς στα περισσότερα σύγχρονα οχήματα, όταν αυτά φρενάρουν με την ενέργεια του κινητήρα η κατανάλωση καυσίμου είναι σχεδόν μηδενική, σε αντίθεση με το να βάζεις νεκρά και να κόβεις ταχύτητα με το φρένο, που και καύσιμο καις, και τα φρένα σου φθείρεις.
Αν το κάνεις σε υψηλές στροφές, ταλαιπωρείς το κιβώτιο και το συμπλέκτη
Όμως το φρενάρισμα με τον κινητήρα δεν είναι πάντα σωστό. Πιο συγκεκριμένα, όταν θες να κόψεις ταχύτητα είτε πριν από ένα φανάρι είτε σε μια κατηφόρα διαρκείας, τότε είναι καλό να έχεις σχέση στο κιβώτιο ώστε να εκμεταλλευτείς την ενέργεια του κινητήρα. Αν όμως βάζεις αρκετά χαμηλότερη σχέση και αφήνεις απότομα το συμπλέκτη, τότε μόνο φθορά προκαλείς. Αν πχ. κινείσαι με 60 χλμ./ώρα και 4η σχέση στο κιβώτιο και «κατεβάσεις» βιαστικά και απότομα 2η ή ακόμα χειρότερα 1η σχέση, για να φρενάρεις το αυτοκίνητο, η φθορά στο κιβώτιο και στο σύστημα του συμπλέκτη είναι μεγάλη, ενώ δεν «καλοπερνάει» ούτε ο κινητήρας που ανέβασε απότομα 5.000 στροφές.
Έχεις καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου
Πάντως και από άποψη ασφάλειας, το να «κόβεις» ταχύτητα με σχέση στο κιβώτιο προσφέρει καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου και άρα βελτιώνει την ασφάλεια στο δρόμο. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που στη σπορ οδήγηση ακολουθείται η τακτική μύτη-τακούνι ώστε να γίνεται ομαλό «κατέβασμα» των σχέσεων χωρίς απρόοπτα.