ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

H Nissan προσφέρει στο Leaf τη λειτουργία ePedal που επιτρέπει την οδήγηση με ένα μόνο πεντάλ, του γκαζιού.

Τέλος το πεντάλ του φρένου;

21.870 Επισκέψεις στο άρθρο (27/1/2020)

Μετά το συμπλέκτη, ήρθε η ώρα να χαιρετήσουμε και το πεντάλ του φρένου. Είστε έτοιμοι για αυτοκίνητα με μόνο ένα πεντάλ;

Όποιος έχει οδηγήσει ποτέ σκάφος ξέρει πως το μόνο χειριστήριο που έχει στη διάθεσή του είναι το γκάζι. Αν θέλει να φρενάρει, απλά το αφήνει. Το αυτόματο φρενάρισμα έρχεται τώρα και στα αυτοκίνητα, και όπως το αυτόματο κιβώτιο εξαφάνισε το πεντάλ του συμπλέκτη, το αυτόματο φρενάρισμα θα εξαφανίσει το πεντάλ του φρένου. Πως;
 
Ούτε η ιδέα ούτε η τεχνολογία είναι καινούργια. Η ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου χρησιμοποιήθηκε ήδη από το 1894 στις «αυτοκινητάμαξες» του Krieger. 130 χρόνια μετά η ανάκτηση ενέργειας έχει γίνει από τα βασικά «κόλπα» που αυξάνουν την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με την Audi να υπολογίζει πως μέχρι και 30% των 400 χλμ. του ηλεκτρικού της μοντέλου e-tron προέρχονται από την ανάκτηση ενέργειας στο φρενάρισμα. Όμως τώρα το πράγμα πάει ένα βήμα παραπάνω.
 
Ήδη η Nissan προσφέρει στο Leaf τη λειτουργία ePedal που επιτρέπει την οδήγηση με ένα μόνο πεντάλ, του γκαζιού. Η χρήση είναι απλή. Το αυτοκίνητο κινείται πάντα με το πόδι στο γκάζι. Πατάς να επιταχύνεις, αφήνεις για να επιβραδύνεις. Όπως πατάς πολύ για να επιταχύνεις πολύ, αφήνεις πολύ για να επιβραδύνεις πολύ. Η επιβράδυνση γίνεται συνδυάζοντας το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, όταν η επιβράδυνση κυμαίνεται από μικρή ως μέτρια, ενώ τα φρένα επεμβαίνουν όταν η ανάγκη για επιβράδυνση είναι μεγάλη. Όταν αφήσεις απότομα το πεντάλ, είναι σα να πατάς απότομα το φρένο.
 
Η Nissan λέει πως οι οδηγοί συνηθίζουν αμέσως τη λειτουργία, που γίνεται τόσο φυσική σε τόσο μικρό διάστημα, που αναμένει να γίνει ο τρόπος οδήγησης αυτοκινήτων στα επόμενα χρόνια με την επικράτηση των ηλεκτρικών. Τα οφέλη είναι σημαντικά, κυρίως στο μποτιλιάρισμα, αφού ο οδηγός δεν χρειάζεται να αλλάζει από το ένα πεντάλ στο άλλο, κάνοντας την οδήγηση σημαντικά πιο ξεκούραστη.
 
Πιο σημαντικά, αφαιρώντας την απόφαση επιλογής συστήματος πέδησης, και αφήνοντας το αυτοκίνητο να εξαντλήσει όλη την διαθέσιμη δύναμη του συστήματος ανάκτησης ενέργειας πριν επέμβουν τα φρένα, αυξάνει σημαντικά την αποδοτικότητα και τελικά την αυτονομία του αυτοκινήτου.
 
Ένα παράπλευρο όφελος είναι ότι η τόσο αραιή και λίγη χρήση των φρένων, σημαίνει πως τα τακάκια και οι δίσκοι δεν χρειάζονται να αλλαχτούν σχεδόν ποτέ. Ήδη οδηγοί Toyota Prius με σύστημα ανάκτησης ενέργειας, παρότι έχουν δύο συμβατικά πεντάλ για γκάζι και φρένο, έχουν αλλάξει τον τρόπο οδήγησης τόσο ώστε να οδηγούν με τα εργοστασιακά τακάκια ακόμη και μετά από 10-12 χρόνια.
 
Εσείς τι λέτε; Πως είστε έτοιμοι για αυτοκίνητα με ένα πεντάλ; Σας φαίνεται ευκολία ή εφιάλτης το ότι δεν θα έχετε έλεγχο του φρένου πατώντας το; Και τελικά σας αρέσει η ιδέα του ενός πεντάλ; Ή όχι;

ford
LINGLONG VS GOODYEAR