Κινητήρας-Κιβώτιο: Αποδοτικός ο κινητήρας, δεν ικανοποιεί το κιβώτιο
78.469 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/7/2015
Ο diesel κινητήρας του Mokka είναι 4κυλινδρος και περιλαμβάνει την πρόσφατη τεχνογνωσία στα diesel. Είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο, 16βάλβιδος, με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) και διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail υψηλής πίεσης. Η ονομαστική του απόδοση είναι 136 ίπποι στις 3.500-4.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή του αγγίζει τα 320 Nm στις 2.000 με 2.250 σ.α.λ. Ο συγκεκριμένος κινητήρας στο μοντέλο της δοκιμής μας συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Όσον αφορά στον τρόπο λειτουργίας του, θα το θέλαμε πιο γρήγορο στις αλλαγές του, αλλά και στο kickdown. Τραβώντας τον επιλογέα μια θέση πιο κάτω στη χειροκίνητη λειτουργία, μπορείς να αλλάζεις ταχύτητες και χειροκίνητα με το πάτημα ενός κουμπιού που βρίσκεται στη κορυφή του επιλογέα, εφαρμογή που δεν είναι εργονομική. Το αυτόματο πετρελαιοκίνητο Opel Mokka έχει πολύ καλές επιδόσεις, με το 0-100 χλμ/ώρα να έρχεται σε 10,3 δλ, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 187 χλμ/ώρα. Πολύ καλές είναι οι επιταχύνσεις εν κινήσει, όπου με kickdown τα 60-100 χλμ/ώρα χρειάζονται 5,5 δλ., ενώ τα 80-120 χλμ/ώρα 7,6 δλ. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει ο κατασκευαστής ανέρχεται σε 4,9 λτ./100 χλμ., αλλά στην καθημερινή σας μετακίνηση το trip computer θα δείχνει περίπου στα 6,4 λτ./100 χλμ.
Τα obd scanners για να εμφανίσουν σωστές τιμές κατανάλωσης, προϋποθέτουν σωστή παραμετροποίηση και αρκετά ΠΛΗΡΗ γεμίσματα-αδειάσματα του ρεζερβουάρ για σωστό calibration. Ειδάλλως οι τιμές που δίνουν είναι ότι να΄ναι.
Γιατί γράφετε "στα γρήγορα" ότι καίει 4,9 ενώ στην πραγματικότητα καίει 6,4?
Απάντηση: "Στα γρήγορα" αναφέρεται η εργοστασιακή μέτρηση. Στο κείμενό μας η δική μας μέτρηση.
To 6,4 είναι μέτρηση trip computer? Μέτρηση με γέμισμα σε αληθινό βενζινάδικο κάνετε? Τα trip computer δείχνουν ότι θέλουν...
Απάντηση: Έχουμε ειδικό μηχάνημα καταγραφείς των καταναλώσεων, το οποίο συνδέεται με την OBD και μεταξύ άλλων μετράει και κατανάλωση.
Ποιόν αναγνώστη ενδιαφέρει η εργοστασιακή μέτρηση? Το μάτι του αναγνώστη πέφτει "στα γρήγορα" και εκεί πρέπει να υπάρχουν τα ΑΛΗΘΙΝΑ στοιχεία.
Τα obd scanners για να εμφανίσουν σωστές τιμές κατανάλωσης, προϋποθέτουν σωστή παραμετροποίηση και αρκετά ΠΛΗΡΗ γεμίσματα-αδειάσματα του ρεζερβουάρ για σωστό calibration. Ειδάλλως οι τιμές που δίνουν είναι ότι να΄ναι.