Το περιοδικό της Autobild πήρε στα χέρια του μια Mercedes C-Class W204 και την κράτησε για 500.000 χιλιόμετρα πριν την αποσυναρμολογήσει πλήρως για να διαπιστώσει τις φθορές που έφεραν ο χρόνος και η χρήση.
Ήταν το μακρινό 2007 όταν το περιοδικό «Autobild» πήρε στην κατοχή της μία C-Class, θέλοντας να διαπιστώσει από πρώτο χέρι εάν θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις υψηλές απαιτήσεις των συντακτών της και να αφήσει πίσω τα προβλήματα στα ηλεκτρονικά συστήματα και την γρήγορη εμφάνιση των σκουριών που ταλάνιζαν κάποια από τα προηγούμενα αστέρια της εταιρείας τα πρώτα χρόνια της νέας χιλιετίας.
Η βασική C 180 δέχτηκε bullying λόγω των απλών υφασμάτινων καθισμάτων και του… απλού σε οπτική εμφάνιση ταμπλό, με το μόνο πράγμα που ξεχώριζε να είναι το προαιρετικό υποτυπώδες σύστημα πλοήγησης της Mercedes. Στο ταξίδι, η C-Class έδειχνε το premium υπόβαθρο της, με το επίπεδο θορύβου να είναι εξαιρετικά χαμηλό, τα καθίσματα να καλομαθαίνουν τους επιβάτες και να μην ακούγεται το παραμικρό τρίξιμο, προσφέροντας εκπληκτική ποιότητα κύλισης. Από την άλλη, ο turbo κινητήρας των 1.8 λίτρων με τα 156 άλογα συμπεριφερόταν σαν ένα καλό κρασί, όσο πέρναγαν τα χιλιόμετρα κι ο καιρός, τόσο καλύτερος γινόταν στο τομέα των επιδόσεων.
Ήρθαν τα 100.000, τα 300.000 και τα 500.000 χλμ.
Όταν η C 180 συμπλήρωσε τα πρώτα 100.000 χιλιόμετρα στο οδόμετρο το 2009, δεν είχε παρουσιάσει ακόμη απολύτως κανένα πρόβλημα, ενώ όταν ξεπέρασε τα 300.000 χλμ. το 2013 το αυτοκίνητο άρχισε να «ζητάει» σχεδόν μισό λίτρο λάδι κάθε 1.000 χλμ.. Η καδένα χρονισμού «πέθανε» λίγο αργότερα. Το 2023, η C 180 ξεπέρασε τα 500.000 χιλιόμετρα στο οδόμετρο αλλά δεν πρόλαβε να τα χαρεί γιατί έσπασε ο poly-v ιμάντας, κάνοντας το χώρο του κινητήρα να μοιάζει σαν το να χτύπησε τσουνάμι. Στην συνέχεια, η Autobild αποσυναρμολόγησε πλήρως το αυτοκίνητο και ανακοίνωσε μυστικά και αλήθειες για το αυτοκίνητο ύστερα από συνολικά 516.286 χιλιόμετρα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά της Mercedes-Benz C 180 Compressor
Κινητήρας
Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας με υπερσυμπιεστή, με διαμήκη εγκατάσταση μπροστά
Βαλβίδες / εκκεντροφόροι άξονες
4 per cylinder / 2
Κυβισμός / βαλβίδα ελέγχου
1.796 κυβικά / καδένα χρονισμού
kW (άλογα) σε σ.α.λ.
115 (156) / 5.200
Nm σε σ.α.λ.
230/2.500
Τελική ταχύτητα
223 χλμ / ώρα
Κατηγορία εκπομπών ρύπων / CO2
Euro 4 - 182 γρ. / χλμ
Κιβώτιο / Κίνηση
6 σχέσεων / πίσω κίνηση
Δεξαμενή / καύσιμο
66 λ. / Super 98 οκτανίων
Αποθηκευτικός χώρος
475 λ.
Βάρος (άδειο) / ωφέλιμο φορτίο
1555/415 κιλά
Φορτίο ρυμουλκούμενου / χωρίς πέδηση
1.700/740 κιλά
Μ / Π / Υ (Διαστάσεις)
4.581/1.770/1.447 χλστ
Τι έδειξε ο έλεγχος μετά την αποσυναρμολόγηση
Η C-Class έκανε τον γύρο της γης σχεδόν 13 φορές και αυτό δεν μπορούσε να κρυφτεί αφού:
1. Στη ράγα ολίσθησης της καδένας χρονισμού υπήρχαν έντονα σημάδια από τη χρήση. Η αλυσίδα και ο τεντωτήρας που αντικαταστάθηκαν στο 362.347 χλμ, εξακολουθούσαν να είναι σε καλή κατάσταση.
2. Ο στρόφαλος ήταν σε καλή κατάσταση ακόμα και μετά από τόσα χιλιόμετρα, με τα κύρια και αξονικά ρουλεμάν να έχουν λίγα σημάδια φθοράς. Πιο καταπονημένα ήταν τα κουζινέτα της μπιέλας.
3. Το εσωτερικό είχε σαφή σημάδια φθοράς παρά την εκτεταμένη ανανέωση που έγινε στα 400.000 χιλιόμετρα. Οι επιφάνειες στο ταμπλό ήταν σε μεγάλο βαθμό άθικτες.
4.Η κυλινδροκεφαλή παρουσίαζε πολύ μικρή φθορά, τα χιτόνια και τα ωστήρια ήταν άθικτα, ενώ η φλάντζα της κυλινδροκεφαλής είχε αρχίσει να έχει μια μικρή διαρροή προς το θάλαμο καύσης του τρίτου κυλίνδρου.
5. Η προστασία από τη διάβρωση δεν ήταν καλή. Υπήρχε σκουριά κάτω από τους μαρσπιέδες και επίσης εντοπίστηκε διάβρωση σε διάφορα σημεία στο κάτω μέρος του αμαξώματος.
6. Το σύστημα μετάδοσης δεν είχε παρουσιάσει καμία ουσιαστική ζημιά εκτός από κάποιες οπτικές φθορές. Βέβαια κατά την οδήγηση, δεν λειτουργούσε πλέον τέλεια. Ο συμπλέκτης είχε ακόμα «ψωμί».
Τα συμπεράσματα μετά από 500.000 χλμ.
Η C 180 έμεινε στα χέρια της AutoBild συνολικά για 15 χρόνια και το πρώτο συμπέρασμα που βγήκε είναι πως τίποτα δεν διαρκεί για πάντα. Ακόμα κι αν το αυτοκίνητο έκανε 516.286 χιλιόμετρα σχετικά εύκολα, φάνηκε ακόμα και πριν την αποσυναρμολόγηση του, ότι η μακροχρόνια χρήση, παρά την σχολαστική συντήρηση άφησε το στίγμα της. Μπορεί ωστόσο στη δοκιμή αποσυναρμολόγησης να βρέθηκαν σκουριασμένα μέρη (όπως στην πίσω γέφυρα) αλλά πραγματικά αυτό είναι πταίσμα σε σχέση με τους προκατόχους της. Με την πάροδο του χρόνου, οι βενζινοκινητήρες M 271 τείνουν να έχουν φθαρμένα γρανάζια εκκεντροφόρου, τεντωμένες αλυσίδες χρονισμού και ραγισμένες ράγες οδήγησης.
Παρά τα όποια προβλήματα που διαπιστώθηκαν, η Mercedes C180 έκανε άλμα στον τομέα της ποιότητας και της αντοχής στο χρόνο σε σχέση με τις γενιές που είχαν προηγηθεί. Σύμφωνα με την Autobild, η W204 είναι ένα από τα τελευταία μοντέλα που έχει όλη τη σύγχρονη τεχνολογία για να κάνει την οδήγηση πιο απολαυστική, αλλά όχι ενοχλητική όπως κάνουν τα πιο μοντέρνα συστήματα. Ακόμα, η γενιά αυτή, έφερε τη Mercedes αναμφισβήτητα κοντά στις ρίζες της, όταν τα αυτοκίνητά της μπορούσαν να διανύσουν περισσότερα από μισό εκατομμύριο χιλιόμετρα χωρίς κανένα πρόβλημα.
Τιμές στο test από την AUTO BILD
Είδος μέτρησης
Στην αρχή του test
Στο τέλος του τεστ
Επιτάχυνση 0-50 χλμ / ώρα
3 δ.
2,9 δ.
0-100 χλμ / ώρα
9,1 δ.
8,8 δ.
0-130 χλμ / ώρα
14,4 δ.
14,3 δ.
Ελαστικότητα 60-100 χλμ / ώρα
8,5 δ. (4η ταχύτητα)
8,3 δ. (4η ταχύτητα)
80-120 χλμ / ώρα
11,3 δ. (5η ταχύτητα)
11,4 δ. (5η ταχύτητα)
Απόσταση πέδησησ από 100 χλμ / ώρα κρύο οδοστρωμα
39 μ.
38μ9 μ.
Απόσταση πέδησης 100 χλμ / ώρα ζεστό οδόστρωμα
39,8 μ.
38,7 μ.
Κατανάλωση στο test / 100 χλμ (στην διαδρομή του test)