Θα αγόραζες αμάξι σήμερα που δεν είναι τουλάχιστον υβριδικό;
5.699 Επισκέψεις στο άρθρο (3/7/2023)
Επιμένεις ακόμη να αγοράσεις σήμερα συμβατικό αυτοκίνητο; Όταν τα ηλεκτρικά καλπάζουν και η αγορά συμβατικών απαγορεύεται προσεχώς στην ΕΕ, εσύ θα πάρεις τώρα αυτοκίνητο που θα είναι τελείως παρωχημένο σε λίγα χρόνια;
Hybrid το 2023, η σωστή αγορά όπως το diesel το 2011
Μπορεί το 2035 να ακούγεται πολύ μακριά για να ιδρώσει το αφτί σου. Μπορεί το Euro 6 να σου είναι αρκετό για να μη φοβάσαι μπλόκα και διόδια στα κέντρα των πόλεων τα επόμενα χρόνια. Όμως τα συμβατικά αυτοκίνητα έχουν ακόμη ένα θέμα. Eξαφανίζονται.
Δες το συνολικά. Είναι σχεδόν βέβαιο πως μέχρι το τέλος της δεκαετίας οι στόχοι για την ποιότητα του αέρα στις πόλεις (και) της Ελλάδας θα υποχρεώσουν τους δήμους να εφαρμόσουν κάποιου είδους περιορισμό στην είσοδο με το αυτοκίνητο. Να δούμε τα παραδείγματα του εξωτερικού, το Euro είναι ο βασικός διαχωρισμός, με οτιδήποτε παλαιότερο του Euro 6 να υποχρεώνονται σε διόδιο εισόδου κάθε μέρα.
Φυσικά Euro 6 είναι και τα συμβατικά σήμερα, οπότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Ή όχι; Γιατί βλέπεις αυτά τα μέτρα εφαρμόζονται στην Ευρώπη εδώ και τρία χρόνια. Στην Ελλάδα, με καθυστέρηση 10 ετών, είναι δυνατόν το Euro 6 να είναι ο μόνος περιορισμός; Είναι πολύ πιθανό λοιπόν όταν το μέτρο εφαρμοστεί, η τεχνολογία του κινητήρα, εκτός από το Euro, να μετράει και το «καύσιμο». Και τα υβριδικά θα έχουν προβάδισμα.
Όμως το άμεσο πρόβλημα είναι ακόμη πιο σοβαρό. Γιατί οι κατασκευαστές εν όψει της απαγόρευσης του 2035 στα συμβατικά, έχουν σταματήσει την εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης. Και προσπαθώντας να αποφύγουν το (πανάκριβο) Euro 7, ότι λανσαριστεί μέχρι και το 2024, θα είναι και το το τελευταίο συμβατικό αυτοκίνητο της αγοράς. Και θα πας εσύ να το αγοράσεις;
Γιατί μπορεί να θες να το κρατήσεις 10 χρόνια, όταν όμως θα θες να το πουλήσεις, θα είναι παλιό. Όχι απλά 10 ετών, αλλά 10 ετών και πολλών τεχνολογιών πίσω. Ακόμη και αν τα νέα συμβατικά μείνουν στην αγορά τα 6-7 χρόνια που «κρατάει» ένα μοντέλο, αυτό σημαίνει πως θα «τελειώσουν» πριν την απαγόρευση. Τι θα μείνει; Τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά. Αν δεν μπορείς ή δεν θες να αγοράσεις ηλεκτρικό σήμερα, δεν είναι λογικό να αγοράσεις το επόμενο «καλύτερο»; Δηλαδή υβριδικό;
Ή επιμένεις συμβατικό και ότι γίνει; Και γιατί; Είναι θέμα κόστους; Υπάρχει κάποιος λόγος που δεν θες σήμερα υβριδικό αμάξι παρότι είναι η καλύτερη αγορά και από κατανάλωση, και από σιγουριά για το μέλλον; Τι λες;