- Αρκετά πιο ακριβά τα ηλεκτρικά από τα συμβατικά.
- Στο μέσο της δεκαετίας αναμένεται να έρθουν στα ίδια.
- Στα μικρά μοντέλα θα αργήσει να γίνει αυτό.
- Μικρές αποστάσεις & ζέστη ευνοούν την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα.
Θα τέλειωναν οι δικαιολογίες τότε;
Σχεδόν σε κάθε δοκιμή ηλεκτρικού που δημοσιεύεται ακολουθούν αρκετά σχόλια, τα οποία με λιγότερο ή περισσότερο χιούμορ κράζουν την τιμή, ειδικά για τα ελληνικά οικονομικά δεδομένα. Είναι αλήθεια πως, τα ηλεκτρικά είναι ακριβά παρά την μηχανική τους απλότητα σε σχέση με τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ή και τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά. Ακόμα και μετά την κρατική επιδότηση που φτάνει τα 8 χιλιάρικα.
Ο λόγος είναι γνωστός και μπορεί να βρεθεί κάπου μέσα στο πάτωμα ενός ηλεκτρικού: Η μπαταρία. Το κόστος της μπαταρίας, όσο και αν για λόγους εξέλιξης έχει μειωθεί σε σχέση με πριν 5 χρόνια, παραμένει υψηλό κάτι που επηρεάζει φυσικά την τελική τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αυτό όμως προβλέπεται να αλλάξει. Σε πρόσφατη συνέντευξη στο autotriti, ο Έλληνας Director of Product & Pricing της Kia Ευρώπης, Αλέξανδρος Παπαπετρόπουλος δήλωσε ξεκάθαρα πως στο δεύτερο μισό της δεκαετίας θα έρθουν κοντά οι τιμές ηλεκτρικών και συμβατικών, ανάλογα πάντα και με την κατηγορία. Στα μικρά αυτοκίνητα αυτό θα θα έρθει πιο μετά, γιατί το κόστος της μπαταρίας είναι ένα σημαντικό κομμάτι του κόστους του αυτοκινήτου.
Είναι όμως μόνο η τιμή που σε κάνει να μην συμπαθείς τα ηλεκτρικά; Πολλοί για παράδειγμα θεωρούν πως δεν είναι fun to drive λόγω βάρους και απουσίας ήχου από τον κινητήρα. Και μεταξύ μας δεν έχουν άδικο. Αλλοι αγχώνονται στη σκέψη να μείνουν στη μέση του πουθενά. Και που μεταξύ μας πάλι δεν έχουν άδικο.
Από την άλλη όμως με το ηλεκτρικό το κόστος κίνησης είναι στο πάτωμα, αν φορτίζεις σπίτι σου τουλάχιστον, ενώ η Ελλάδα έχει κάποια χαρακτηριστικά που ευνοούν την ηλεκτροκίνηση. Το ένα είναι πως οι αποστάσεις που κάνουμε στην Ελλάδα είναι σχετικά περιορισμένες, δηλαδή μία μέση απόσταση για μεγάλο ταξίδι είναι Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ενώ οι αποστάσεις στην Ευρώπη είναι αρκετά πιο μεγάλες, οπότε η ικανότητα για κάλυψη μεγάλων αποστάσεων (long distance capability) ενός ηλεκτρικού παίζει ίσως μικρότερο ρόλο στην Ελλάδα. Κάτι άλλο που βοηθά την ανάπτυξη των ηλεκτρικών στην Ελλάδα είναι ότι στην Ελλάδα έχουμε 9-10 μήνες το χρόνο 20-25 βαθμούς (το κρύο είναι εχθρός των μπαταριών).
Βέβαια η αγοραστική δύναμη στην Ελλάδα είναι μικρή. Σε περίπτωση όμως που είχες τη δυνατότητα να το αγοράσεις το ίδιο αυτοκίνητο σε ηλεκτρικό ή με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ποιο θα επέλεγες; Είναι μόνο το κόστος αγοράς των ηλεκτρικών που σε αποτρέπει ή και άλλοι παράγοντες εξαιρουμένων των υποδομών;