H VW και η Ford μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα στα μεσαία ηλεκτρικά. Για την ακρίβεια η πλατφόρμα είναι της VW, και η Ford έχει αγοράσει δικαιώματα χρήσης. Τα πρώτα μοντέλα της VW, με κωδικούς ID, είναι ήδη στην παραγωγή, και από την πρώτη μας επαφή δοκιμάζοντας τα ID.3 και ID.4 συμπεριφέρονται εξαιρετικά στο δρόμο. Αρα, τι άσσο θα βγάλει από το μανίκι της η Ford, που έχει εδώ και δεκαετίες το «fun to drive» όνομα και τη χάρη, και μάλιστα στο ίδιο πάτωμα;
Για την Ford, η χρήση μιας πλατφόρμας ενός ανταγωνιστή είναι η καλύτερη λύση. Όπως έχουν δηλώσει οι ιθύνοντες της αμερικανικής εταιρείας πολλές φορές, το πάτωμα MEB είναι μια άριστη βάση για οποιοδήποτε μοντέλο από μικρομεσαίο ως και μεγάλο θέλουν να βάλουν στην παραγωγή. Και δεν έχουν άδικο, αφού μιλάμε για μια επίπεδη πλατφόρμα με ευέλικτες διαστάσεις, που περιλαμβάνει τη μπαταρία, το μοτέρ (στον πίσω άξονα) και τη δυνατότητα δεύτερου μοτέρ στον εμπρός, και δεν βάζει κανέναν περιορισμό στο σχήμα του αυτοκινήτου που θα χτιστεί πάνω της.
Κάτι που δημιουργεί ερωτήματα, αφού όλα τα μοντέλα της VW, αλλά και της Skoda (Enyaq) που κάνουν χρήση μέχρι στιγμής της πλατφόρμας MEB, έχουν ένα σχήμα που παραπέμπει σε διασταύρωση μεταξύ SUV και MPV. Θα είναι άραγε και τα μοντέλα της Ford το ίδιο;
Αντίθετα με την VW η Ford έχει δείξει σε όλη της την ιστορία μεγαλύτερη ποικιλία σχημάτων, και δεν έχει φανεί να διστάζει να αλλάξει ριζικά τα μοντέλα της, ακόμη και από γενιά σε γενιά. Δεν είναι μόνο η αλλαγή του Escort σε Focus που ήταν ριζική, αλλά και όλες οι γενιές τους Focus που κρατούσαν την βασική, άριστη, μηχανολογία, και άλλαζαν τη σχεδίαση όσο ήθελαν. Βάλτε στην εξίσωση και την στροφή 180 μοιρών της Mustang από καθαρόαιμο βενζινοκίνητο muscle car σε ηλεκτρικό με κορυφαίες επιδόσεις και υπεραρκετή αυτονομία και θα καταλάβετε ότι το μέλλον κρύβει πολλές και καλές εκπλήξεις.
Η ελευθερία που έχουν τα κέντρα σχεδίασης της Ford έχουν δώσει πολλά μοντέλα που η VW είχε μηδέν ενδιαφέρον να βάλει στην παραγωγή. Και αυτή η λογική μπορεί να βοηθήσει αυτή την καινούργια συνεργασία, αφού παρά τον φυσικό ανταγωνισμό δύο μοντέλων στα ίδια μέτρα, όταν το ένα είναι σαν το ID.3 και το άλλο έχει μια κάποια σχεδίαση, τότε το κοινό στο οποίο απευθύνονται είναι αρκετά διαφορετικό ώστε να μην βάλει τις δύο μάρκες σε άμεση αντιπαράθεση.
Τι λέτε όμως, με την ίδια πλατφόρμα, μπορεί η Ford να βάλει τα «γυαλιά» στην VW και να κάνει καλύτερη δουλειά στα ηλεκτρικά της μοντέλα; Και τελικά τι περιμένετε να δείτε στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Ford; Τι κατηγορία το θέλετε;