ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Θα βοηθούσε επιστροφή της απόσυρσης;

Στο τραπέζι επιστροφή της απόσυρσης στην Ευρώπη

13.120 Επισκέψεις στο άρθρο (7/4/2020)

O χώρος της αυτοκίνησης σε σχέση με τους υπόλοιπους έχει ένα ατού που λέγεται απόσυρση! Τα στοιχεία από τις τέσσερις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές που το εφήρμοσαν τελευταία φορά το αποδεικνύουν. Μήπως, βγαίνοντας από το lock-down, είναι το καλύτερο σενάριο για την αγορά αυτοκινήτου;


Η φημολογία για την επαναφορά της απόσυρσης στην Ελλάδα έχει ξεκινήσει από το 2019, ωστόσο αρχικά είχε διαψευστεί από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς. Λαμβάνοντας όμως υπόψιν τα αποτελέσματα του μέτρου από τις προηγούμενες φορές που έχει εφαρμοστεί σε πολλές χώρες της Ευρώπης, σε συνδυασμό με τις σκέψεις που λογικά θα υπάρξουν για ακόμα μεγαλύτερη τόνωση της αγοράς, η απόσυρση φαίνεται πως θα «πέσει» και πάλι στο τραπέζι της συζήτησης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
 
Μάλιστα σε ρεπορτάζ που έχει πραγματοποιήσει η Automotive News αναφέρει το πώς κινήθηκαν τέσσερις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές την προηγούμενη φορά που έθεσαν στη διάθεση των αγοραστών το μέτρο της απόσυρσης. Σύμφωνα με το δημοσίευμα στην αγορά της Γαλλίας διήρκησε από τα τέλη του 2008 έως τα τέλη του 2009 και βοήθησε 1,1 εκατομμύρια ανθρώπους να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο κυρίως μίνι μοντέλα.
 
Στη Γερμανία από τον Φεβρουάριο του 2009 οι αγοραστές μπορούσαν να λάβουν 2.500 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο ηλικίας τουλάχιστον 9 ετών που καταστρέφονταν . Τα αρχικά 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ που προορίζονταν για το πρόγραμμα έκαναν φτερά σε λίγες εβδομάδες και έτσι η κυβέρνηση αύξησε τις συνολικές επιδοτήσεις στα 5 δισεκατομμύρια ευρώ τον Απρίλιο. Μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου χρησιμοποιήθηκαν όλα τα κεφάλαια και οι πωλήσεις είδαν αύξηση έως και 23% το 2009, ενώ το 2011 επέστρεψε σε κανονικούς ρυθμούς, μετά από μία χρονιά μείωσης το 2010.
 
Η γειτονική Ιταλία ξεκίνησε το πρόγραμμα τον Οκτώβριο του 2006 και προσέφερε επιδόματα 800 ευρώ για αυτοκίνητα που εκπέμπουν λιγότερο από 140γρ / χλμ. CO2, ενώ μέχρι τη λήξη του σχεδίου το Δεκέμβριο του 2009, το μπόνους ήταν 1.500 ευρώ για αυτοκίνητα που εκπέμπουν λιγότερα από 120 γρ / χλμ. Ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ιταλία έφθασαν το υψηλότερο επίπεδο των 2.49 εκατομμυρίων μονάδων το 2007. Η ιταλική αγορά παρουσίασε πτώση το 2008 και το 2009, καθώς οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 13%.
 
Τέλος στο Ηνωμένο Βασίλειο από τον Μάιο του 2009, οι αγοραστές αυτοκινήτων θα μπορούσαν να πάρουν 2.000 λίρες ως μπόνους για ένα καινούργιο αυτοκίνητο εάν επέστρεφαν ένα άλλο που ήταν πάνω από 10 χρονών. Στα 400 εκατομμύρια λίρες που κόστισε το πρόγραμμα η κυβέρνηση έβαλε τα μισά και οι κατασκευαστές τα άλλα μισά. Το αποτέλεσμα ήταν η αγορά 400.000 αυτοκινήτων σε περίοδο 10 μηνών.
 
Με αφορμή όλα τα παραπάνω εσείς τι λέτε; Πρέπει να επιστρέψει στην Ευρώπη και στην Ελλάδα η απόσυρση; Θα μπορούσε μέσω αυτού του μέτρου η κυβέρνηση να δώσει θέλγητρα για την αγορά «πράσινων» αυτοκινήτων αλλά και γενικότερης ανανέωσης του στόλου των οχημάτων ο οποίος στη χώρα μας είναι αρκετά γερασμενός; Αν ηταν σε ισχύ η απόσυρση θα κοιτούσατε με μεγαλύτερη ζέση την αγορά νέου αυτοκινήτου; 

Mercedes
LINGLONG VS GOODYEAR