O χώρος της αυτοκίνησης σε σχέση με τους υπόλοιπους έχει ένα ατού που λέγεται απόσυρση! Τα στοιχεία από τις τέσσερις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές που το εφήρμοσαν τελευταία φορά το αποδεικνύουν. Μήπως, βγαίνοντας από το lock-down, είναι το καλύτερο σενάριο για την αγορά αυτοκινήτου;
Η φημολογία για την επαναφορά της απόσυρσης στην Ελλάδα έχει ξεκινήσει από το 2019, ωστόσο αρχικά είχε διαψευστεί από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς. Λαμβάνοντας όμως υπόψιν τα αποτελέσματα του μέτρου από τις προηγούμενες φορές που έχει εφαρμοστεί σε πολλές χώρες της Ευρώπης, σε συνδυασμό με τις σκέψεις που λογικά θα υπάρξουν για ακόμα μεγαλύτερη τόνωση της αγοράς, η απόσυρση φαίνεται πως θα «πέσει» και πάλι στο τραπέζι της συζήτησης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Μάλιστα σε ρεπορτάζ που έχει πραγματοποιήσει η Automotive News αναφέρει το πώς κινήθηκαν τέσσερις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές την προηγούμενη φορά που έθεσαν στη διάθεση των αγοραστών το μέτρο της απόσυρσης. Σύμφωνα με το δημοσίευμα στην αγορά της Γαλλίας διήρκησε από τα τέλη του 2008 έως τα τέλη του 2009 και βοήθησε 1,1 εκατομμύρια ανθρώπους να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο κυρίως μίνι μοντέλα.
Στη Γερμανία από τον Φεβρουάριο του 2009 οι αγοραστές μπορούσαν να λάβουν 2.500 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο ηλικίας τουλάχιστον 9 ετών που καταστρέφονταν . Τα αρχικά 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ που προορίζονταν για το πρόγραμμα έκαναν φτερά σε λίγες εβδομάδες και έτσι η κυβέρνηση αύξησε τις συνολικές επιδοτήσεις στα 5 δισεκατομμύρια ευρώ τον Απρίλιο. Μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου χρησιμοποιήθηκαν όλα τα κεφάλαια και οι πωλήσεις είδαν αύξηση έως και 23% το 2009, ενώ το 2011 επέστρεψε σε κανονικούς ρυθμούς, μετά από μία χρονιά μείωσης το 2010.
Η γειτονική Ιταλία ξεκίνησε το πρόγραμμα τον Οκτώβριο του 2006 και προσέφερε επιδόματα 800 ευρώ για αυτοκίνητα που εκπέμπουν λιγότερο από 140γρ / χλμ. CO2, ενώ μέχρι τη λήξη του σχεδίου το Δεκέμβριο του 2009, το μπόνους ήταν 1.500 ευρώ για αυτοκίνητα που εκπέμπουν λιγότερα από 120 γρ / χλμ. Ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ιταλία έφθασαν το υψηλότερο επίπεδο των 2.49 εκατομμυρίων μονάδων το 2007. Η ιταλική αγορά παρουσίασε πτώση το 2008 και το 2009, καθώς οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 13%.
Τέλος στο Ηνωμένο Βασίλειο από τον Μάιο του 2009, οι αγοραστές αυτοκινήτων θα μπορούσαν να πάρουν 2.000 λίρες ως μπόνους για ένα καινούργιο αυτοκίνητο εάν επέστρεφαν ένα άλλο που ήταν πάνω από 10 χρονών. Στα 400 εκατομμύρια λίρες που κόστισε το πρόγραμμα η κυβέρνηση έβαλε τα μισά και οι κατασκευαστές τα άλλα μισά. Το αποτέλεσμα ήταν η αγορά 400.000 αυτοκινήτων σε περίοδο 10 μηνών.
Με αφορμή όλα τα παραπάνω εσείς τι λέτε; Πρέπει να επιστρέψει στην Ευρώπη και στην Ελλάδα η απόσυρση; Θα μπορούσε μέσω αυτού του μέτρου η κυβέρνηση να δώσει θέλγητρα για την αγορά «πράσινων» αυτοκινήτων αλλά και γενικότερης ανανέωσης του στόλου των οχημάτων ο οποίος στη χώρα μας είναι αρκετά γερασμενός; Αν ηταν σε ισχύ η απόσυρση θα κοιτούσατε με μεγαλύτερη ζέση την αγορά νέου αυτοκινήτου;
Η απόσυρση είναι ξεπερασμένο και ανώφελο μέτρο για την ελληνική πραγματικότητα. Αφενός διότι αποτελεί κίνητρο για εισαγωγές αυτοκινήτων (άρα εξαγωγή κεφαλαίων γεγονός που θα επιδεινώσει το εμπορικό ισοζύγιο της χώρας και θα δώσει τη χαριστική βολή στην ελληνική οικονομία) και αφετέρου διότι η οικτρή οικονομική κατάσταση της πλειοψηφίας των πολιτών δεν τους επιτρέπει να έχουν ως προτεραιότητα την αγορά οχήματος αλλά ούτε και σώζεται με 800 ή 1000€ έπτωση στην αρχική τιμή.
η απόσυρση είναι ένα από τα διάφορα μέτρα που θα πάρει η κυβέρνηση για να εξυγχρονίσει τον στόλο μας ώστε να εναρμονιστούμε με τα EURO πρότυπα περί ρύπων. δεν είναι κάτι που μας το κάνουν από καλή καρδιά, αλλά καθαρά γιατί οι ποινές που θα επιβάλλονται λογω ρύπανσης θα είναι ασύμφορες.
Η απόσυρση γενικά σαν πρακτική κατά την γνώμη μου κρίνεται θετικά, όμως στην παρούσα φάση όπου η τεχνολογία σχετικά με τον χρόνο φόρτισης των μπαταριών για ηλεκτροκίνηση, βρίσκεται σε φάση ραγδαίας εξέλιξης, θεωρώ πρόωρο το μέτρο την παρούσα χρονική περίοδο.
Είναι προφανές οτι μια τέτοια κίνηση θα γινόταν για να τονώσει την αυτοκινητοβιομηχανία που δέχθηκε θανάσιμο πλήγμα απο τo lockdown, όμως δεν είμαι βέβαιος αν θα βοηθούσε τόσο πολύ στην προστασία του περιβάλλοντος την παρούσα στιγμή, ειδικά τώρα που ο νέος παίκτης που λέγεται blue gas αρχίζει να κάνει αισθητή την παρουσία του σαν βελτιωμένος αντίποδας της ηλεκτροκίνησης δεδομένου ότι δεν περιλαμβάνει στα μείον του τον πονοκέφαλο των προβλημάτων της απόρριψης των μπαταριών όταν "τελειώσει η ζωή" τους.
Η Ελλάδα και δεν είναι ΑΓΝΩΣΤΟ... από την πιο σύγχρονη της ίδρυση το 1824... είναι ένα ΠΡΟΤΕΚΤΟΡΑΤΟ... οπότε κάποιες αρχές οικονομίας σε τέτοιου είδους χώρες ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ... καλό το μέτρο, κ.τ.λ. ... και ανάλογα το πως το βλέπει ολόκληρο το σύνολο, ατομικά και συλλογικά... κάποιοι μικρότεροι σε οικονομική ισχύ θα έχουν περισσότερη δουλειά... το ζήτημα είναι οι περισσότεροι οι οποίοι διαθέτουν όχημα ή οχήματα, άνω των 16 ετών, ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΒΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΝΟΣ ΝΕΟΤΕΡΟΥ ΗΛΙΚΙΑΚΑ Η ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ; Το να έχουν την όποια βοήθεια από το κράτος σε επίπεδο π.χ. μείωσης τελών, κάποιου ποσού, κ.τ.λ. είναι ικανό ώστε να οδηγήσει στο σύνολο του στόλου των οχημάτων μας να είναι σε μικρότερη ηλικία; Αυτό η πράξη θα το δείξει σε απόλυτα νούμερα... οποιοσδήποτε μπορεί να βγάλει τα όποια συμπεράσματα του...
Με 500 και 600 ευρώ μισθούς και τις επιπτώσεις στην οικονομία μετά την πανδημία ποίος μπορεί να δώσει 15 και 20 χιλιάδες ευρώ για αυτοκίνητο.
Η απόσυρση είναι ξεπερασμένο και ανώφελο μέτρο για την ελληνική πραγματικότητα. Αφενός διότι αποτελεί κίνητρο για εισαγωγές αυτοκινήτων (άρα εξαγωγή κεφαλαίων γεγονός που θα επιδεινώσει το εμπορικό ισοζύγιο της χώρας και θα δώσει τη χαριστική βολή στην ελληνική οικονομία) και αφετέρου διότι η οικτρή οικονομική κατάσταση της πλειοψηφίας των πολιτών δεν τους επιτρέπει να έχουν ως προτεραιότητα την αγορά οχήματος αλλά ούτε και σώζεται με 800 ή 1000€ έπτωση στην αρχική τιμή.
η απόσυρση είναι ένα από τα διάφορα μέτρα που θα πάρει η κυβέρνηση για να εξυγχρονίσει τον στόλο μας ώστε να εναρμονιστούμε με τα EURO πρότυπα περί ρύπων. δεν είναι κάτι που μας το κάνουν από καλή καρδιά, αλλά καθαρά γιατί οι ποινές που θα επιβάλλονται λογω ρύπανσης θα είναι ασύμφορες.
Η απόσυρση γενικά σαν πρακτική κατά την γνώμη μου κρίνεται θετικά, όμως στην παρούσα φάση όπου η τεχνολογία σχετικά με τον χρόνο φόρτισης των μπαταριών για ηλεκτροκίνηση, βρίσκεται σε φάση ραγδαίας εξέλιξης, θεωρώ πρόωρο το μέτρο την παρούσα χρονική περίοδο. Είναι προφανές οτι μια τέτοια κίνηση θα γινόταν για να τονώσει την αυτοκινητοβιομηχανία που δέχθηκε θανάσιμο πλήγμα απο τo lockdown, όμως δεν είμαι βέβαιος αν θα βοηθούσε τόσο πολύ στην προστασία του περιβάλλοντος την παρούσα στιγμή, ειδικά τώρα που ο νέος παίκτης που λέγεται blue gas αρχίζει να κάνει αισθητή την παρουσία του σαν βελτιωμένος αντίποδας της ηλεκτροκίνησης δεδομένου ότι δεν περιλαμβάνει στα μείον του τον πονοκέφαλο των προβλημάτων της απόρριψης των μπαταριών όταν "τελειώσει η ζωή" τους.
ΝΑΙ σε όλα!
Η Ελλάδα και δεν είναι ΑΓΝΩΣΤΟ... από την πιο σύγχρονη της ίδρυση το 1824... είναι ένα ΠΡΟΤΕΚΤΟΡΑΤΟ... οπότε κάποιες αρχές οικονομίας σε τέτοιου είδους χώρες ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ... καλό το μέτρο, κ.τ.λ. ... και ανάλογα το πως το βλέπει ολόκληρο το σύνολο, ατομικά και συλλογικά... κάποιοι μικρότεροι σε οικονομική ισχύ θα έχουν περισσότερη δουλειά... το ζήτημα είναι οι περισσότεροι οι οποίοι διαθέτουν όχημα ή οχήματα, άνω των 16 ετών, ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΒΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΝΟΣ ΝΕΟΤΕΡΟΥ ΗΛΙΚΙΑΚΑ Η ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ; Το να έχουν την όποια βοήθεια από το κράτος σε επίπεδο π.χ. μείωσης τελών, κάποιου ποσού, κ.τ.λ. είναι ικανό ώστε να οδηγήσει στο σύνολο του στόλου των οχημάτων μας να είναι σε μικρότερη ηλικία; Αυτό η πράξη θα το δείξει σε απόλυτα νούμερα... οποιοσδήποτε μπορεί να βγάλει τα όποια συμπεράσματα του...