Πριν απαντήσεις σκέψου ότι μια αντίστοιχη απορία είχες πριν 20 χρόνια. Τότε ήταν το ABS στον προαιρετικό εξοπλισμό κάποιων αυτοκινήτων και αναρωτιόσουν: «Αξίζουν τα 645 ευρώ παραπάνω, για το ABS στο Fiat Punto;» Τόσο έκανε το 2001!
Σήμερα τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά σε σχέση με τότε. Τα αυτοκίνητα είναι ασφαλέστερα, πολύ πιο φιλικά στο περιβάλλον και full σε τεχνολογίες. Και την ευθύνη για αυτό την έχει η Ευρωπαϊκή Ένωση γιατί έχει «ζορίσει» τους κατασκευαστές να φτιάχνουν ασφαλέστερα και πιο πράσινα αυτοκίνητα σύμφωνα με τις νόρμες που επιβάλλει.
Και εμείς το επικροτούμε και λέμε μπράβο στην ΕΕ, γιατί εξαιτίας των μέτρων της έχουμε λιγότερους νεκρούς κάθε μέρα στους δρόμους, και φυσικά λιγότερα CO2 σε σχέση με το παρελθόν! Από 2.000 νεκρούς το χρόνο στην Ελλάδα φτάσαμε στους 400, και αυτό οφείλεται στα ασφαλέστερα αυτοκίνητα που πωλούνται σήμερα.
Όμως όλα έχουν και το αντίτιμό τους. Τα αυτοκίνητα είναι πιο ακριβά εδώ στην Ευρώπη λόγω αυτών των κανονισμών, σε σχέση π.χ. με τον υπόλοιπο πλανήτη. Το Fiat Pulse ή το Ford Ecosport, είναι δύο SUVάκια πόλης που στην Βραζιλία κάνουν 13 χιλιάρικα, εδώ στην Ευρώπη όμως αν πουλιόντουσαν θα έφταναν τα 20 χιλιάρικα.
Ή για να μην είναι τόσο ακριβά το μοντέλα που πωλούνται σε εμάς, οι κατασκευαστές κάνουν εκπτώσεις εκεί που τους «παίρνει», κάνοντας όμως βήματα προς τα πίσω σε πράγματα που μέχρι τώρα τα είχαμε κερδίσει εμείς οι καταναλωτές. Πάρτε για παράδειγμα τα ηλεκτρικά που είναι το μέλλον της αυτοκίνησης, είναι full σε τεχνολογία και δεν εκπέμπουν CO2, από την άλλη όμως έχουν αμελήσει ίσως άλλους τομείς.
Κάποιοι, τώρα, θα σκεφτείτε την ποιότητα σε υλικά, όμως εμείς μιλάμε για τα φρένα. Στις μετρήσεις μας φαίνεται ότι τα ηλεκτρικά, λόγω του extra βάρους των μπαταριών (από 300 κιλά και πάνω) φρενάρουν 3 μέτρα πιο μακριά σε σχέση με τα συμβατικά. Και αναρωτιόμαστε, γιατί ρε γαμώτο να μην έβαζαν οι κατασκευαστές ένα μεγαλύτερο δισκόφρενο ή μια καλύτερη, ακριβότερη δαγκάνα;
Πάτα πάνω στην εικόνα και δες τον πίνακα με τις διαφορές σε βάρος ανάμεσα σε ηλεκτρική και συμβατική έκδοση και πόσο πιο μακρυά φρενάρουν τα ηλεκτρικά σε κάθε περίπτωση.
Οι κατασκευαστές είναι προφανές ότι το κάνουν για να κρατήσουν την τιμή πιο χαμηλά. Το θέμα είναι εσείς τι κάνετε;
Πριν 20 χρόνια κάποιοι έδιναν 600-700 ευρώ παραπάνω για το ABS. Αν σήμερα είχατε την επιλογή για μία "special brakes edition", που να φρενάρει 3 μέτρα πιο κοντά, τι θα κάνατε; Θα την επιλέγατε; Και μέχρι πόσα θα δίνατε;