Με τα βενζινοκίνητα είχες τις προτιμήσεις σου σε ποιας μάρκας βενζινάδικο θα γέμιζες, τώρα με τα ηλεκτρικά πως επιλέγεις εταιρεία φόρτισης, από τη στιγμή που όλες έχουν το ίδιο ρεύμα;
Σου κάνει διαφορά αν φορτίσεις σε Dei blue ή Blink;
Χιλιάδες γλώσσες έχουν μαλλιάσει και άπειρες αντιπαραθέσεις έχουν στηθεί σχετικά με το ποια μάρκα έχει την «καλύτερη βενζίνη». Μάλιστα βλέποντας τον παλμό του κόσμου και το πόσο σημαντικό ήταν για πάρα πολλούς από εσάς το Test Center μας είχε κάνει Test Καυσίμων στο παρελθόν.
Όντως, όλο αυτό είχε μια λογική καθώς μπορεί να υπάρχουν διαφορές. Δεν εννοούμε προφανείς διαφορές όπως 100άρα με απλή, αλλά στην ίδια βενζίνη διαφορές από τη μια εταιρεία καυσίμου στην άλλη. ¶λλωστε πρόκειται για ένα προϊόν που παίρνει χημικές διεργασίες, συνεπώς μπορεί κάτι να αλλάξει. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που θα συναντούσες ένθερμους υποστηρικτές π.χ. της EKO ή της Shell.
Το αντίστοιχο της βενζίνης και του diesel για τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι το ρεύμα. Όμως το ρεύμα είναι ένα. Δεν υπάρχει ρεύμα για αυξημένη απόδοση, ούτε ρεύμα με διαφορετική σύσταση. Το ρεύμα είναι ένα, κυκλοφορεί σε συγκεκριμένο δίκτυο αγωγών και όλες οι εταιρείες δίνουν μέσω του δικτύου τους το ίδιο ρεύμα.
Το μοναδικό που δυνητικά μπορεί να αλλάξει είναι η τιμολόγηση. Δηλαδή μια εταιρεία, να πουλάει πιο ακριβά ή πιο φθηνά το ρεύμα.Όμως όπως έχουμε δει συνήθως όλοι έχουν ίδιες τιμές, η μεγαλύτερη διαφορά που έχουμε δει σε ταχυφόρτιση είναι 0,02 ευρώ, δηλαδή για μια Mustang με 100άρα μπαταρία σημαίνει στο γέμισμα 2 ευρώ. Αμελητέο το ποσό… Γιατί λοιπόν, κάποιος προτιμάει να φορτίζει σε Dei blue ή blink για παράδειγμα;
Διαφέρει το όνομα και το marketing
Εδώ τα κριτήρια δεν είναι ούτε ποιοτικά, ούτε οικονομικά. Ακόμα και η εμπειρία χρήσης είναι η ίδια. Όλες οι εταιρείες έχουν εφαρμογή την οποία θα πρέπει να εγκαταστήσεις, να κάνεις εγγραφή, να περάσεις στοιχεία κάρτας κ.ο.κ.. Μικροδιαφορές δηλαδή που δεν παίζουν κανένα ρόλο…
Τι αλλάζει; Η φήμη. Καλώς η κακώς έχουμε μάθει στην κουλτούρα του επώνυμου. Αν κάτι έχει όνομα το θεωρούμε και καλύτερο. Δηλαδή όσο περισσότερο μια εταιρεία προβάλλεται τόσο μεγαλώνει το brandname της. ¶λλωστε μιλάμε για ένα φρέσκο κλάδο που τώρα τον μαθαίνουμε, δεν μεγαλώσαμε με αυτόν. Συνεπώς αυτή που θα μας μείνει στο μυαλό είναι αυτή που θα έχουμε δει πιο συχνά ή θα έχουμε διαβάσει γιΆ αυτή.
Παίζει ρόλο το δίκτυο και η εξυπηρέτηση
Βέβαια πέρα από το όνομα παίζει ρόλο και η αξιοπιστία μιας εταιρείας. Γιατί οκ, υπάρχει καλό τμήμα marketing, αλλά αν πας δυο φορές σε σημείο φόρτισης και δεις «εκτός λειτουργίας» ή μήνυμα στην εφαρμογή «αδύνατη φόρτιση, επικοινωνήστε με την εξυπηρέτηση πελάτων», ε μάλλον δύσκολα θα την ξαναπροτιμήσεις.
Κάπως έτσι ερχόμαστε στο δεύτερο, την εξυπηρέτηση πελατών, η οποία πρέπει να κάνει αυτό που λέει, να εξυπηρετεί και να σου λύνει τυχόν προβλήματα. Αν δεν το κάνει, τότε σε χάνει από πελάτη.
Τελευταίο αφήσαμε το πιο σημαντικό και το μοναδικό ίσως που έχει πραγματικά σημασία. Το δίκτυο φορτιστών. Τόσο όσον αφορά στον αριθμό των φορτιστών, όσο και στα γεωγραφικά κριτήρια. Δηλαδή να είναι σε σημεία που εξυπηρετούν τον κόσμο και δη σε σημεία που ακόμα δεν έχει εμφανιστεί ο ανταγωνισμός. Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, παίζει ρόλο το πόσο ευχάριστα διαμορφωμένος είναι ο χώρος φόρτισης; Έχει εγκαταστάσεις, όπως καφέ ή χώρο αναμονής για παράδειγμα, ο οποίος θα κάνει την αναμονή σου πιο ευχάριστη;
Αλλάζουν λοιπόν τα δεδομένα, άραγε θα μπορέσει κάποια εταιρεία να φτιάξει φανατικό κοινό, όπως για παράδειγμα η EKO ή η Shell;