Παρά την αρχική έντονη φημολογία, ότι η Mazda θα σταματήσει να εξελίσσει τους περιστροφικούς κινητήρες, ο πρόεδρος της εταιρείας Masamichi Kogai αποκάλυψε στα πλαίσια της πρόσφατης Έκθεσης στην Φρανκφούρτη, ότι η ιαπωνική εταιρεία διατηρεί ένα ολόκληρο team το οποίο είναι αφοσιωμένο στην εξέλιξη των κινητήρων Wankel.
Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι η ομάδα εξέλιξης δουλεύει πυρετωδώς ώστε να κάνουν τον κινητήρα ακόμα πιο αποδοτικό και αξιόπιστο.Θυμίζουμε ότι η Mazda την προηγούμενη χρονιά είχε διευκρινίσει ότι δεν σκοπεύει να αναβιώσει τη σειρά RX.
Πέρα όμως από τις θεωρίες για τις σειρές RX, φαίνεται ότι στην πραγματικότητα η Mazda πειραματίζεται πάνω στους Wankel μιας και σκέφτεται να τους τοποθετήσει και σε μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα, ως range extenders. Ή μήπως όχι μόνο αυτό;
Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες πληροφορίες, η ιαπωνική εταιρεία ετοιμάζει ένα πρωτότυπο μοντέλο που θα «φοράει» έναν περιστροφικό κινητήρα και το οποίο θα το παρουσιάσει στην επερχόμενη Έκθεση του Τόκιο.
Τα νέα στοιχεία αναφέρουν ότι το πρωτότυπο θα ονομάζεται RX-9 και θα κινείται από Wankel κινητήρα με δυο ρότορες χωρητικότητας 800 κ.εκ., απόδοσης έως 450 ίππων, ενώ εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι θα εξοπλίζεται από ένα ηλεκτρικό σύστημα υπερτροφοδότησης δυο σταδίων, που θα αποτελεί μέρος ενός υβριδικού συστήματος.
Μετά από όλα αυτά εσείς τι πιστεύετε; Αξίζει ο Wankel μία ακόμη ευκαιρία; Σας πείθει το νέο οικολογικό του προφίλ; Ή μήπως η εποχή των περιστροφικών κινητήρων έχει πλέον ξεπεραστεί;
Και βέβαια αυτό το μοτέρ είναι καλό να υπάρχει επειδή είναι μοναδικό και ιδιαίτερο, με τα όποια θετικά και αρνητικά του...Κάποιοι θα το αγαπάν και κάποιοι θα το κράζουν, έτσι είναι αυτά...
Μακάρι στην εξέλιξη του να βοηθήσουν και οι Αμερικανοί γιατί αν δεν ήταν αυτοί δεν βλέπω να λειτουργούσε το μοτέρ στο rx-8!!!Επίσης να έχει αξιοπιστία καλύτερα, από το να καίει λιγότερα καύσιμα και λάδια...Είναι κάποια πράγματα που δεν συμβαδίζουν, ΕΙΝΑΙ ΑΝΥΠΕΡΒΛΗΤΑ.-
@, καταρχάς μην τοποθετείς το δικό μου όνομα στις απαντήσεις σου.Αντιπαράθεση για το ότι οι Αμερικανοί είναι τεχνολογικά προηγμένοι από τους Ευρωπαίους και τους Ιάπωνες, δεν πρόκειται να κάνω, το λιγότερο είναι για γέλια...δεν έχει σημασία η προσωπική ευαρέσκεια κάποιας σχολής, αλλά η αντικειμενικότητα ΠΑΝΤΟΤΕ.Οι Αμερικανοί στο θέμα όχημα είναι έτη μπροστά και ακολουθούν σε ειδικά οχήματα όπως οι Ρώσοι και οι Ισραηλινοί, δεν έχουν βέβαια μαζικότητα στα οχήματα για όλους, να δούμε σε λίγο αν θα το κάνουν και αυτό...
Οι wankel κινητήρες δεν είναι κάτι το εξωπραγματικό για τους Αμερικανούς, ούτε η βίβλος των Ιαπώνων, οπότε κατασκευαστικά αυτά που μαθαίναμε τότε ισχύουν, καλώς, κακώς, ευτυχώς, δυστυχώς.Επίσης οι της ford δεν θέλουν την mazda, όχι οι της mazda τη ford, όσο παίρναν πράγματα από τη ford καλά ήταν;Και βέβαια η mazda θα κάνει νέο συσχετισμό δυνάμεων, φτάνει να μην πάρει τεχνολογίες που ανήκαν στο παρελθόν, ηλεκτρικό turbo, νέας γενιάς σαφώς, και να μπορεί με το εν λόγω μοτέρ να συνεργαστεί ώστε να υπάρχει μία μεγάλη αξιοπιστία, με την εν λόγω τεχνολογία...Να δούμε πως θα πάει η συνεργασία με την toyota ή με άλλες εταιρείες...με την ford πάντως καλά πήγε...
Κύριε yiannis, η ford ήταν για πολλά χρόνια μέτοχος στην mazda, ακόμα και τώρα με μικρότερο ποσοστό είναι και πάλι μέτοχος...όμως κάπου θα έχει λόγο η μία εταιρεία στην άλλη ειδικά όταν οι μετοχές ήταν πολλές.Επί rx-8 οι μετοχές ήταν πολλές, μπορεί όπως λέτε ούτε από έξω να μην περνούσε η ford από τα wankel μοτέρ, ΟΜΩΣ ΟΙ ΚΑΚΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΑΝ ΔΕΝ ΕΒΑΖΑΝ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΟΙ ΤΗΣ FORD, Ο RENESIS ΔΕΝ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΕ...έτσι λένε λοιπόν οι κακές γλώσσες, και καθείς πιστεύει ότι κρίνει...Όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά, επίσης η αλήθεια είναι κάπου στη μέση...Να το πάω και πιο πέρα, ΠΑΝΤΑ ΒΛΕΠΩ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΕΦΤΕΙ ΤΟ ΦΩΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΧΑΣΕΙ...
Συνεχίζετε όμως κύριε να χρησιμοποιείται το όνομα μου στις όποιες απαντήσεις σας...Προσωπικά ούτε είμαι fan κάποιας σχολής, είμαι όλων των σχολών, ανάλογως του τι μου αρέσει την δεδομένη χρονική στιγμή που θα πάω να αγοράσω το οποιοδήποτε προϊόν.Αυτό όμως δεν λέει κάτι, είναι κάποια πράγματα εως τις μέρες μας τα οποία είναι ανυπέρβλυτα, και οι Αμερικανοί ως τεχνολογία προηγούνται ακόμα και τώρα...Δεν είναι fan των Αμερικανών, τους παραδέχομαι σε κάποια πράγματα όμως...
Οι Αμερικανοί δεν έχουν τεχνογνωσία και τεχνολογια σε πολύ ειδικά πράγματα, αλλά σε μία μεγάλη γκάμα προϊόντων, είναι πολύ μπροστά, αυτό είπα, αν το καταλάβατε.Επίσης αυτονόητο είναι ότι στην εταιρεία mazda η βοήθεια είναι από την έταιρό της ford της οποίας μετείχε και όχι σαν σύνολο Αμερικανοί, να μην το επεξηγούμε...
Δεν έχει καμία απολύτως σημασία αν έχεις εμπειρία σε κάτι και κάποιος είναι καλύτερος από εσένα στα πάντα όλα...Στο ένα που εσύ υπερέχεις, υπερείχες κάποτε με κάποιους κανόνες, συγκεκριμένα στη συζήτηση μας για τα μοτέρ wankel, οι Ιάπωνες τότε είχαν άλλα δεδομένα όπως ρύπους, κ.τ.λ. τώρα που τα πράγματα είναι πιο δύσκολα και απαιτείται χρήμα για εξέλιξη των πάντων όλων και η mazda δεν είναι μία μεγάλη εταιρεία, το αντίθετο, χρειάζεται και πάλι βοήθεια από κάποια άλλη μεγάλη εταιρεία που μπορεί να το κάνει...Αρχικά είπα ότι ΑΝ ΔΕΝ ΗΤΑΝ Η FORD, Ο RENESIS ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΕ, και το πιστεύω ότι βοήθησε προς αυτή την κατεύθυνση, άσχετα με το ποσοστό το μετοχών το οποίο κατείχε στη mazda.-
H γνώμη μου δεν αλλάζει.Το να διαφωνούμε είναι υγεία, το ότι παραποιώ αυτά που λέτε, ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΩ, ΟΥΤΕ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣΚΟΠΟΣ ΜΟΥ, κ.τ.λ. εσείς το λέτε, μπορείτε να λέτε ότι θέλετε.-
Ακόμα και στα μοτέρ wankel δεν μπορεί μία μικρή εταιρεία όσο εμπειρία και να έχει να είναι ανώτερη μιας άλλης μεγάλης, συναισθηματική σε αυτό το κομμάτι ΝΑΙ, ώστε να συμπαρασύρει την άλλη εταιρεία και τους ανθρώπους της.Αν ήθελαν οι Αμερικανοί τέτοιου είδους μοτέρ να είστε σίγουρος ότι θα τα είχαν, κ.τ.λ. και τους ενδιέφερε πραγματικά, όπως και τους Ευρωπαίους, αυτό εννοώ όταν λέω δεν είναι βίβλος, ούτε κάτι το εξωπραγματικό, ώστε να λέτε ΕΛΕΟΣ!!!Και βέβαια ΕΛΕΟΣ σε χώρες που είναι ανώτερες τενολογικά σε σχέση με κάποιες άλλες, και στη συζήτηση μας για την mazda.Δεν είναι ο εφευρέτης η Mazda, ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΔΕΝ ΘΕΛΑΝ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΤΟ ΜΟΤΕΡ ΚΑΙ ΤΟ "ΠΗΡΕ"=ΣΥΝΑΙΝΕΣΑΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ, Η MAZDA, ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΛΕΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΕΡΔΕΥΟΜΑΣΤΕ.-Εφόσον λέτε ότι η ford είναι ανώτερη της mazda, δεν μπορεί στο θέμα wankel η mazda να είναι κάτι το διαφορετικό και το εξήγησα περί συναισθήματος πιο επάνω.
A! πολύ ωραίο θέμα προς συζήτηση.
Θα χωριστούμε για χιλιοστή φορά στου «Γιαπονεζόφιλους» και τους «γερμανο-ευρωπαιό- φιλους». Όπου οι μεν κατασκευάζουν τα καλύτερα μοτέρ του κόσμου, ενώ όλα τα άλλα, μοτέρ και σασί, είναι για πέταμα. Και βεβαία με τα γνωστά «...εγώ! με το χχχχ μοντέλο έχω κάνει 600 χιλιάδες χλμ, και δεν έχει πάθει τίποτα, ενώ τα υπόλοιπα μοτέρ πάνε για πέταμα και ρυπαίνουν τον πλανήτη!»
Επί του θέματος τώρα, η διαφορετικότητα στον τρόπο λειτουργίας του συγκεκριμένου μοτέρ του δίνει πλεονεκτήματα, αλλά και αρκετά μειονεκτήματα. Πριν δεκαετίες ο εν λόγο κινητήρας είχε κάνει μια σχετικα εντονη (παγκοσμια) παρουσία, και αναφερομαι οτι αφορά το αυτοκινητο. Μετά κινήθηκε υποτονικά ισως λογο πετρελαϊκής κρισης, μετά ξαναζωντάνεψε σε κάποιες αγορές, και πριν λίγα χρόνια χάριν ενός πολύ αξιόλογου αυτοκίνητου (RX8), ξαναμπήκε στις καρδίες λίγο – πολύ όλων μας.
Για λόγους, κατανάλωσης, οικολογίας, κρίσης, εξελιγμένου ανταγωνισμού, downsizing, λατρεία καταναλωτών προς οχήματα τυπου SUV / crossover και όλα αυτά μαζί, τα Wankel μοτέρ, έμειναν στις υποσχέσεις και δεν τα κατάφεραν σε μεγάλο βαθμό.
Τώρα μαθαίνουμε ότι βελτιώνονται και θα κάνουν come back.
Με το καλό!
Ο Wankel είναι αξιοθαύμαστος κινητήρας όπου κι αν έχει μπει, η λειτουργία του είναι εντυπωσιακή, οι Ιάπωνες δεν παίζονται. Το πρόβλημα είναι ότι καίει πολύ λάδι και καταναλώνει πολύ, ειδικά στα RX-7 και RX-8 για αυτό και τα σταμάτησαν. Θα του έδινα μια ακόμα ευκαιρία, εξάλλου μας αρέσει τόσο πολύ η σειρά RX της Mazda που θέλουμε όλοι νέο μοντέλο, επειδή κυρίως είναι σπορ και δεν μας πολυενδιαφέρει το πόσο θα καίει. Αν έχει υβριδικό σύστημα για να καίει λιγότερο εντάξει, καλό θα είναι να έχει πιο μειωμένη κατανάλωση ας το προσέξουν. Περιμένουμε να βγει επιτέλους!
Περιέργως, ο Wankel φαίνεται να ταιριάζει στις δύο άκρες του φάσματος της χρήσης του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Δηλαδή είτε σαν range extender, επειδή έχει μικρό όγκο και βάρος για δεδομένη ισχύ και θα έχει περιστασιακή χρήση, είτε σε supercar, πάλι επειδή έχει μικρό όγκο και βάρος, αλλά σ' αυτή την περίπτωση η (αυξημένη) κατανάλωσή του είναι δευτερεύουσας σημασίας.
Οπότε υποθέτω ότι η εξέλιξή του έχει να κάνει μάλλον με τον έλεγχο των καυσαερίων του.
Αν το RX8 ειχε το μοτερ του MPS,θα ηταν υπεροχο αυτοκινητο. Ο WANKEL με 231hp παει καλα,ανεβαζει γρηγορα,εχει ωραιο ηχο ΑΛΛΑ δεν ειναι αξιοπιστος,ρυπαινει καιγοντας λαδι και βενζινη με τον κουβα! Τα 260hp του 2,3 MPS στο πισωκινητο RX8 θα αφηναν ιστορια! Ακομα και αν εξελιξουν τους ροτορες,πιστευω οτι δαπανουν χρηματα απλα για δειχνουν διαφορετικοι!
KAI KATI ALLO, TA TELEYTEA 15 XRONIA POIOS VOITHISE THN VOLVO APO THN KATRAKYLA KAI THN ANEVASE PSILA DINONTAS PLATFORMES KAI KINITERES, H FORD DEN HTANE, TA XEHASATE, KAI H VOLVO TORA PETAI
THN YPEROXI ODHKI SYMPERIFORA POU EXOUN TA AYTOKINITA MAZDA SIMERA EINAI KLIRODOTIMA APO THN FORD.I FORD SAN ENAS KALOS DASKALOS EMATHE STOUS GIAPONES THS MAZDAS TA MYSTIKA THS SOSTHS KAI YPEROXIS ODHKIS SYMPERIFORAS, KAI POLLA ALLA. AN DEN HTAN H FORD H MAZDA TORA THA HTAN MIA ETAIRIA THS SEIRAS LADA.
Δεν ηξερα οτι μπορω να κανω στη ιδια συζητηση σχολιο με αλλο ονομα και ιδιο mail δεν ειναι τοσο σοβαρο θεμα και γινεται συνεχεια οτα καποιος θελει αν απαντησει σε καποιων οταν χρησιμοποιει εμμεσους τροπους εποικοινωνιας οπως γραπτα κειμενα μεσω διαδυκτιου ωστοσο μαλλον εχετε τους λογους σας οποτε σεβαστο. Οσο για τον βανκελ προφανως και ειναι εφευρεση του γερμανου Φελιξ Βανκελ και αρχικα χρησιμοποιηθηκε απο την nsu που ηταν ιδιοκτησια της audi τα δικαιωματα παραχωρηθηκαν δωρεαν σε οποιον ηθελε να εξελιξει τετοιου ειδους μοτερ οχι μονο στη mazda και οχι μονο σε αυτοκινητοβιομηχανιες. Εκτος αυτο υπαρχουν πολλες μικρες εταιρειες σε διαφορους τεχνολογικους κλαδους, εννοειται και στο χωρο του αυτοκινητου, η οποιες σε συγκερκριμενους τομεις ειναι σαφεστατα ανωτερες απο κολοσσους και πουλανε τεχνολογια σε αυτους(π.χ. συστημα συγγολησης μερων αμαξωματων με κολλα που πουληθηκε απο την lotus στην bmw πριν καμια 20ετια και πολλα αλλα). Το θεμα δεν ειναι ποσο μεγαλη ειναι η εταιρεια αλλα τι εχει εξελιξη και η ford δεν νομιζω οτι για τον συγκεκριμενο τυπο κινητηρα εχει η ειχε ποτε μεγαλυτερο τμημα απο την mazda και δεν ειναι μονο θεμα συναισθηματικο αλλα καθαρα πρακτικο, μπορει σαν βιομηχανια η ford να ειναι μεγαλυτερη αλλα το τμημα βανκελ απλα δεν υπαρχει δυσκολευομαι λοιπον να πιστεψω οτι την βοηθησε χωρις καν να εχει αντιστοιχο τμημα και οπως ειχα γραψει και στο αρχικο μου σχολιο ισως η βοηθεια να ηταν οικονομικης φυσης. Επισης υπαρχουν ακομα μικροτερες εταιρειες που δημιουργουν τεχνολογικα θαυματα και οταν γραφω μικρες το εννοω δλδ με προσωπικο 40-50 (π.χkoenigsegg) οποτε αλλες ''μικρες'' με 35-40000 προσωπικο ολο και κατι μπορουν να κανουν. Οσο για τις συνεργασειες νομιζω στο συγχρονο βιομηχανικο περιβαλλον οχι μονο οι μικρες βιομηχανιες αλλα και οι κολοσσοι εχουν αναγκη συνεργασιων για να επιβιωσουν δεν νομιζω οτι υπαρχει ουτε μια εταιρεια που να μην συνεργαζεται με καποια αλλη για την εξελιξη αυτοκινητων αρα δεν ειναι θεμα μονο των ''μικρων''.
Αρχικα να σου ζητησω συγνωμη για την χρηση του ονοματος σου αν αυτο σε πειραζει τοσο δεν θα ξαναγινει. Δεν ειμαι φαν καποιας σχολης και φυσικα δεν λεω πως ο βανκελ ειναι η βιβλος των ιαπωνων γενικα αλλα αναμφισβητητα ειναι η βιβλος της mazda ακι εγω δεν το εθεσα σαν αμερικη ιαπωνια εσυ το εκανες, ισως οι αμερικανοι να εχουν την τεχνολογια για πολυ ειδικα οχηματα αλλα δεν νομιζω οτι γενικα ολοι οι αμερικανοι βοηθησαν την mazda αλλα η υποτιθεμενη βοηθεια ηρθε απο την ford. Ειναι τουλαχιστον αστειο να λεμε οτι η mazda μετα απο τοση εμπειρια στους βανκελ να χρειαστει βοηθει απο την ford που δεν εχει βγαλει ποτε βανκελ παραγωγης. Επισης κανεις λογω για το οτι η ford δεν θελει να σχολειται με την mazda προσπαθωντας να με διορθωσεις, συγνωμη αλλα ακριβως αυτο εγραψα δλδ οτι με αποφαση της η ford αποσασισε να μην ασχοληθει, ξαναδιαβασε το προηγουμενο σχολιο μου να δεις μην παραποιεις αυτα που γραφω, δεν σημαινει οτι οποιος διαφωνει μαζι σου ειναι σιγουρα λαθος και φαινεται νομιζω ποιος ειναι υποκειμενικος υπερ καποιας σχολης και εταιρειων. Δεν εγραψα καπου οτι η mazda ειναι ανωτερη τεχνολογικα της ford και γνωριζω οτι χρησιμοποιουσε πατωματα, μοτερ κ.α. απο αυτην αλλα ειδικα με το θεμα βανκελ ελεος...αυτο εθιξα και μονο εσυ το πηγες παρακατω νομιζοντας οτι θα αμφισβητησω την ford και τους αμερικανους και οτι ειμαι υπερ καποιας σχολης.
Δεν ξερω τι λενε οι κακες γλωσσες αλλα να λεμε τωρα οτι η mazda χρειαστηκε τη βοηθεια της ford για βανκελ κινητηρα μου φαινεται λιγακι δυσκολο δλδ οτι η mazda ξερει λιγοτερο τους βανκελ απο την ford, δυσκολο ισως οι ''κακες γλωσσες'' εννοουσαν οτι η ford συνεισεφερε οικονομικα. Το σημερινο ποσοστο της ford στη mazda ειναι 2,1% απο το 2010 και ουσιαστικα δεν συμμετεχει στις αποφασεις οχι μονο λογω του χαμηλου ποσοστου αλλα γιατι ετσι εχει αποφασισει η ιδια η ford και η mazda ακολουθει δικη της πορεια. Οσο για το νεο βανκελ με το υβριδικο συστημα πιθανως θα κανει χρηση τεχνολογιων απο την toyota αφου εχουν υπογραψει συμφωνια(με το αλλο σκελος της συμφωνιας να ειναι χρηση της πλατφορμας του mx5 για το μελλοντικο μικρο πισωκινητο της toyota)
Loukia ποιοι αμερικανοί και πότε ανακατεύτηκαν με τον wankel της Mazda? Αν εννοείς τη Ford ούτε απ' έξω απ' το τμήμα που φτιάχνουν τους Rotary δεν πέρασαν :) άσε που πλέον δεν έχουν καμία σχέση οι δύο εταιρείες και γι αυτό η Mazda κατασκευάζει διαμαντάκια πάλι.
Και βέβαια αυτό το μοτέρ είναι καλό να υπάρχει επειδή είναι μοναδικό και ιδιαίτερο, με τα όποια θετικά και αρνητικά του...Κάποιοι θα το αγαπάν και κάποιοι θα το κράζουν, έτσι είναι αυτά... Μακάρι στην εξέλιξη του να βοηθήσουν και οι Αμερικανοί γιατί αν δεν ήταν αυτοί δεν βλέπω να λειτουργούσε το μοτέρ στο rx-8!!!Επίσης να έχει αξιοπιστία καλύτερα, από το να καίει λιγότερα καύσιμα και λάδια...Είναι κάποια πράγματα που δεν συμβαδίζουν, ΕΙΝΑΙ ΑΝΥΠΕΡΒΛΗΤΑ.-
@, καταρχάς μην τοποθετείς το δικό μου όνομα στις απαντήσεις σου.Αντιπαράθεση για το ότι οι Αμερικανοί είναι τεχνολογικά προηγμένοι από τους Ευρωπαίους και τους Ιάπωνες, δεν πρόκειται να κάνω, το λιγότερο είναι για γέλια...δεν έχει σημασία η προσωπική ευαρέσκεια κάποιας σχολής, αλλά η αντικειμενικότητα ΠΑΝΤΟΤΕ.Οι Αμερικανοί στο θέμα όχημα είναι έτη μπροστά και ακολουθούν σε ειδικά οχήματα όπως οι Ρώσοι και οι Ισραηλινοί, δεν έχουν βέβαια μαζικότητα στα οχήματα για όλους, να δούμε σε λίγο αν θα το κάνουν και αυτό... Οι wankel κινητήρες δεν είναι κάτι το εξωπραγματικό για τους Αμερικανούς, ούτε η βίβλος των Ιαπώνων, οπότε κατασκευαστικά αυτά που μαθαίναμε τότε ισχύουν, καλώς, κακώς, ευτυχώς, δυστυχώς.Επίσης οι της ford δεν θέλουν την mazda, όχι οι της mazda τη ford, όσο παίρναν πράγματα από τη ford καλά ήταν;Και βέβαια η mazda θα κάνει νέο συσχετισμό δυνάμεων, φτάνει να μην πάρει τεχνολογίες που ανήκαν στο παρελθόν, ηλεκτρικό turbo, νέας γενιάς σαφώς, και να μπορεί με το εν λόγω μοτέρ να συνεργαστεί ώστε να υπάρχει μία μεγάλη αξιοπιστία, με την εν λόγω τεχνολογία...Να δούμε πως θα πάει η συνεργασία με την toyota ή με άλλες εταιρείες...με την ford πάντως καλά πήγε...
Κύριε yiannis, η ford ήταν για πολλά χρόνια μέτοχος στην mazda, ακόμα και τώρα με μικρότερο ποσοστό είναι και πάλι μέτοχος...όμως κάπου θα έχει λόγο η μία εταιρεία στην άλλη ειδικά όταν οι μετοχές ήταν πολλές.Επί rx-8 οι μετοχές ήταν πολλές, μπορεί όπως λέτε ούτε από έξω να μην περνούσε η ford από τα wankel μοτέρ, ΟΜΩΣ ΟΙ ΚΑΚΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΑΝ ΔΕΝ ΕΒΑΖΑΝ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΟΙ ΤΗΣ FORD, Ο RENESIS ΔΕΝ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΕ...έτσι λένε λοιπόν οι κακές γλώσσες, και καθείς πιστεύει ότι κρίνει...Όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά, επίσης η αλήθεια είναι κάπου στη μέση...Να το πάω και πιο πέρα, ΠΑΝΤΑ ΒΛΕΠΩ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΕΦΤΕΙ ΤΟ ΦΩΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΧΑΣΕΙ...
Συνεχίζετε όμως κύριε να χρησιμοποιείται το όνομα μου στις όποιες απαντήσεις σας...Προσωπικά ούτε είμαι fan κάποιας σχολής, είμαι όλων των σχολών, ανάλογως του τι μου αρέσει την δεδομένη χρονική στιγμή που θα πάω να αγοράσω το οποιοδήποτε προϊόν.Αυτό όμως δεν λέει κάτι, είναι κάποια πράγματα εως τις μέρες μας τα οποία είναι ανυπέρβλυτα, και οι Αμερικανοί ως τεχνολογία προηγούνται ακόμα και τώρα...Δεν είναι fan των Αμερικανών, τους παραδέχομαι σε κάποια πράγματα όμως... Οι Αμερικανοί δεν έχουν τεχνογνωσία και τεχνολογια σε πολύ ειδικά πράγματα, αλλά σε μία μεγάλη γκάμα προϊόντων, είναι πολύ μπροστά, αυτό είπα, αν το καταλάβατε.Επίσης αυτονόητο είναι ότι στην εταιρεία mazda η βοήθεια είναι από την έταιρό της ford της οποίας μετείχε και όχι σαν σύνολο Αμερικανοί, να μην το επεξηγούμε... Δεν έχει καμία απολύτως σημασία αν έχεις εμπειρία σε κάτι και κάποιος είναι καλύτερος από εσένα στα πάντα όλα...Στο ένα που εσύ υπερέχεις, υπερείχες κάποτε με κάποιους κανόνες, συγκεκριμένα στη συζήτηση μας για τα μοτέρ wankel, οι Ιάπωνες τότε είχαν άλλα δεδομένα όπως ρύπους, κ.τ.λ. τώρα που τα πράγματα είναι πιο δύσκολα και απαιτείται χρήμα για εξέλιξη των πάντων όλων και η mazda δεν είναι μία μεγάλη εταιρεία, το αντίθετο, χρειάζεται και πάλι βοήθεια από κάποια άλλη μεγάλη εταιρεία που μπορεί να το κάνει...Αρχικά είπα ότι ΑΝ ΔΕΝ ΗΤΑΝ Η FORD, Ο RENESIS ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΕ, και το πιστεύω ότι βοήθησε προς αυτή την κατεύθυνση, άσχετα με το ποσοστό το μετοχών το οποίο κατείχε στη mazda.- H γνώμη μου δεν αλλάζει.Το να διαφωνούμε είναι υγεία, το ότι παραποιώ αυτά που λέτε, ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΩ, ΟΥΤΕ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣΚΟΠΟΣ ΜΟΥ, κ.τ.λ. εσείς το λέτε, μπορείτε να λέτε ότι θέλετε.- Ακόμα και στα μοτέρ wankel δεν μπορεί μία μικρή εταιρεία όσο εμπειρία και να έχει να είναι ανώτερη μιας άλλης μεγάλης, συναισθηματική σε αυτό το κομμάτι ΝΑΙ, ώστε να συμπαρασύρει την άλλη εταιρεία και τους ανθρώπους της.Αν ήθελαν οι Αμερικανοί τέτοιου είδους μοτέρ να είστε σίγουρος ότι θα τα είχαν, κ.τ.λ. και τους ενδιέφερε πραγματικά, όπως και τους Ευρωπαίους, αυτό εννοώ όταν λέω δεν είναι βίβλος, ούτε κάτι το εξωπραγματικό, ώστε να λέτε ΕΛΕΟΣ!!!Και βέβαια ΕΛΕΟΣ σε χώρες που είναι ανώτερες τενολογικά σε σχέση με κάποιες άλλες, και στη συζήτηση μας για την mazda.Δεν είναι ο εφευρέτης η Mazda, ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΔΕΝ ΘΕΛΑΝ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΤΟ ΜΟΤΕΡ ΚΑΙ ΤΟ "ΠΗΡΕ"=ΣΥΝΑΙΝΕΣΑΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ, Η MAZDA, ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΛΕΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΕΡΔΕΥΟΜΑΣΤΕ.-Εφόσον λέτε ότι η ford είναι ανώτερη της mazda, δεν μπορεί στο θέμα wankel η mazda να είναι κάτι το διαφορετικό και το εξήγησα περί συναισθήματος πιο επάνω.
A! πολύ ωραίο θέμα προς συζήτηση. Θα χωριστούμε για χιλιοστή φορά στου «Γιαπονεζόφιλους» και τους «γερμανο-ευρωπαιό- φιλους». Όπου οι μεν κατασκευάζουν τα καλύτερα μοτέρ του κόσμου, ενώ όλα τα άλλα, μοτέρ και σασί, είναι για πέταμα. Και βεβαία με τα γνωστά «...εγώ! με το χχχχ μοντέλο έχω κάνει 600 χιλιάδες χλμ, και δεν έχει πάθει τίποτα, ενώ τα υπόλοιπα μοτέρ πάνε για πέταμα και ρυπαίνουν τον πλανήτη!» Επί του θέματος τώρα, η διαφορετικότητα στον τρόπο λειτουργίας του συγκεκριμένου μοτέρ του δίνει πλεονεκτήματα, αλλά και αρκετά μειονεκτήματα. Πριν δεκαετίες ο εν λόγο κινητήρας είχε κάνει μια σχετικα εντονη (παγκοσμια) παρουσία, και αναφερομαι οτι αφορά το αυτοκινητο. Μετά κινήθηκε υποτονικά ισως λογο πετρελαϊκής κρισης, μετά ξαναζωντάνεψε σε κάποιες αγορές, και πριν λίγα χρόνια χάριν ενός πολύ αξιόλογου αυτοκίνητου (RX8), ξαναμπήκε στις καρδίες λίγο – πολύ όλων μας. Για λόγους, κατανάλωσης, οικολογίας, κρίσης, εξελιγμένου ανταγωνισμού, downsizing, λατρεία καταναλωτών προς οχήματα τυπου SUV / crossover και όλα αυτά μαζί, τα Wankel μοτέρ, έμειναν στις υποσχέσεις και δεν τα κατάφεραν σε μεγάλο βαθμό. Τώρα μαθαίνουμε ότι βελτιώνονται και θα κάνουν come back. Με το καλό!
Ο Wankel είναι αξιοθαύμαστος κινητήρας όπου κι αν έχει μπει, η λειτουργία του είναι εντυπωσιακή, οι Ιάπωνες δεν παίζονται. Το πρόβλημα είναι ότι καίει πολύ λάδι και καταναλώνει πολύ, ειδικά στα RX-7 και RX-8 για αυτό και τα σταμάτησαν. Θα του έδινα μια ακόμα ευκαιρία, εξάλλου μας αρέσει τόσο πολύ η σειρά RX της Mazda που θέλουμε όλοι νέο μοντέλο, επειδή κυρίως είναι σπορ και δεν μας πολυενδιαφέρει το πόσο θα καίει. Αν έχει υβριδικό σύστημα για να καίει λιγότερο εντάξει, καλό θα είναι να έχει πιο μειωμένη κατανάλωση ας το προσέξουν. Περιμένουμε να βγει επιτέλους!
Περιέργως, ο Wankel φαίνεται να ταιριάζει στις δύο άκρες του φάσματος της χρήσης του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Δηλαδή είτε σαν range extender, επειδή έχει μικρό όγκο και βάρος για δεδομένη ισχύ και θα έχει περιστασιακή χρήση, είτε σε supercar, πάλι επειδή έχει μικρό όγκο και βάρος, αλλά σ' αυτή την περίπτωση η (αυξημένη) κατανάλωσή του είναι δευτερεύουσας σημασίας. Οπότε υποθέτω ότι η εξέλιξή του έχει να κάνει μάλλον με τον έλεγχο των καυσαερίων του.
Αν το RX8 ειχε το μοτερ του MPS,θα ηταν υπεροχο αυτοκινητο. Ο WANKEL με 231hp παει καλα,ανεβαζει γρηγορα,εχει ωραιο ηχο ΑΛΛΑ δεν ειναι αξιοπιστος,ρυπαινει καιγοντας λαδι και βενζινη με τον κουβα! Τα 260hp του 2,3 MPS στο πισωκινητο RX8 θα αφηναν ιστορια! Ακομα και αν εξελιξουν τους ροτορες,πιστευω οτι δαπανουν χρηματα απλα για δειχνουν διαφορετικοι!
KAI KATI ALLO, TA TELEYTEA 15 XRONIA POIOS VOITHISE THN VOLVO APO THN KATRAKYLA KAI THN ANEVASE PSILA DINONTAS PLATFORMES KAI KINITERES, H FORD DEN HTANE, TA XEHASATE, KAI H VOLVO TORA PETAI
THN YPEROXI ODHKI SYMPERIFORA POU EXOUN TA AYTOKINITA MAZDA SIMERA EINAI KLIRODOTIMA APO THN FORD.I FORD SAN ENAS KALOS DASKALOS EMATHE STOUS GIAPONES THS MAZDAS TA MYSTIKA THS SOSTHS KAI YPEROXIS ODHKIS SYMPERIFORAS, KAI POLLA ALLA. AN DEN HTAN H FORD H MAZDA TORA THA HTAN MIA ETAIRIA THS SEIRAS LADA.
Ο ΠΗΤΕΡ ΠΑΝ ΞΑΝΑΧΤΥΠΑ. Και τώρα με βολή κατά ριπάς.
Δεν ηξερα οτι μπορω να κανω στη ιδια συζητηση σχολιο με αλλο ονομα και ιδιο mail δεν ειναι τοσο σοβαρο θεμα και γινεται συνεχεια οτα καποιος θελει αν απαντησει σε καποιων οταν χρησιμοποιει εμμεσους τροπους εποικοινωνιας οπως γραπτα κειμενα μεσω διαδυκτιου ωστοσο μαλλον εχετε τους λογους σας οποτε σεβαστο. Οσο για τον βανκελ προφανως και ειναι εφευρεση του γερμανου Φελιξ Βανκελ και αρχικα χρησιμοποιηθηκε απο την nsu που ηταν ιδιοκτησια της audi τα δικαιωματα παραχωρηθηκαν δωρεαν σε οποιον ηθελε να εξελιξει τετοιου ειδους μοτερ οχι μονο στη mazda και οχι μονο σε αυτοκινητοβιομηχανιες. Εκτος αυτο υπαρχουν πολλες μικρες εταιρειες σε διαφορους τεχνολογικους κλαδους, εννοειται και στο χωρο του αυτοκινητου, η οποιες σε συγκερκριμενους τομεις ειναι σαφεστατα ανωτερες απο κολοσσους και πουλανε τεχνολογια σε αυτους(π.χ. συστημα συγγολησης μερων αμαξωματων με κολλα που πουληθηκε απο την lotus στην bmw πριν καμια 20ετια και πολλα αλλα). Το θεμα δεν ειναι ποσο μεγαλη ειναι η εταιρεια αλλα τι εχει εξελιξη και η ford δεν νομιζω οτι για τον συγκεκριμενο τυπο κινητηρα εχει η ειχε ποτε μεγαλυτερο τμημα απο την mazda και δεν ειναι μονο θεμα συναισθηματικο αλλα καθαρα πρακτικο, μπορει σαν βιομηχανια η ford να ειναι μεγαλυτερη αλλα το τμημα βανκελ απλα δεν υπαρχει δυσκολευομαι λοιπον να πιστεψω οτι την βοηθησε χωρις καν να εχει αντιστοιχο τμημα και οπως ειχα γραψει και στο αρχικο μου σχολιο ισως η βοηθεια να ηταν οικονομικης φυσης. Επισης υπαρχουν ακομα μικροτερες εταιρειες που δημιουργουν τεχνολογικα θαυματα και οταν γραφω μικρες το εννοω δλδ με προσωπικο 40-50 (π.χkoenigsegg) οποτε αλλες ''μικρες'' με 35-40000 προσωπικο ολο και κατι μπορουν να κανουν. Οσο για τις συνεργασειες νομιζω στο συγχρονο βιομηχανικο περιβαλλον οχι μονο οι μικρες βιομηχανιες αλλα και οι κολοσσοι εχουν αναγκη συνεργασιων για να επιβιωσουν δεν νομιζω οτι υπαρχει ουτε μια εταιρεια που να μην συνεργαζεται με καποια αλλη για την εξελιξη αυτοκινητων αρα δεν ειναι θεμα μονο των ''μικρων''.
Αρχικα να σου ζητησω συγνωμη για την χρηση του ονοματος σου αν αυτο σε πειραζει τοσο δεν θα ξαναγινει. Δεν ειμαι φαν καποιας σχολης και φυσικα δεν λεω πως ο βανκελ ειναι η βιβλος των ιαπωνων γενικα αλλα αναμφισβητητα ειναι η βιβλος της mazda ακι εγω δεν το εθεσα σαν αμερικη ιαπωνια εσυ το εκανες, ισως οι αμερικανοι να εχουν την τεχνολογια για πολυ ειδικα οχηματα αλλα δεν νομιζω οτι γενικα ολοι οι αμερικανοι βοηθησαν την mazda αλλα η υποτιθεμενη βοηθεια ηρθε απο την ford. Ειναι τουλαχιστον αστειο να λεμε οτι η mazda μετα απο τοση εμπειρια στους βανκελ να χρειαστει βοηθει απο την ford που δεν εχει βγαλει ποτε βανκελ παραγωγης. Επισης κανεις λογω για το οτι η ford δεν θελει να σχολειται με την mazda προσπαθωντας να με διορθωσεις, συγνωμη αλλα ακριβως αυτο εγραψα δλδ οτι με αποφαση της η ford αποσασισε να μην ασχοληθει, ξαναδιαβασε το προηγουμενο σχολιο μου να δεις μην παραποιεις αυτα που γραφω, δεν σημαινει οτι οποιος διαφωνει μαζι σου ειναι σιγουρα λαθος και φαινεται νομιζω ποιος ειναι υποκειμενικος υπερ καποιας σχολης και εταιρειων. Δεν εγραψα καπου οτι η mazda ειναι ανωτερη τεχνολογικα της ford και γνωριζω οτι χρησιμοποιουσε πατωματα, μοτερ κ.α. απο αυτην αλλα ειδικα με το θεμα βανκελ ελεος...αυτο εθιξα και μονο εσυ το πηγες παρακατω νομιζοντας οτι θα αμφισβητησω την ford και τους αμερικανους και οτι ειμαι υπερ καποιας σχολης.
Δεν ξερω τι λενε οι κακες γλωσσες αλλα να λεμε τωρα οτι η mazda χρειαστηκε τη βοηθεια της ford για βανκελ κινητηρα μου φαινεται λιγακι δυσκολο δλδ οτι η mazda ξερει λιγοτερο τους βανκελ απο την ford, δυσκολο ισως οι ''κακες γλωσσες'' εννοουσαν οτι η ford συνεισεφερε οικονομικα. Το σημερινο ποσοστο της ford στη mazda ειναι 2,1% απο το 2010 και ουσιαστικα δεν συμμετεχει στις αποφασεις οχι μονο λογω του χαμηλου ποσοστου αλλα γιατι ετσι εχει αποφασισει η ιδια η ford και η mazda ακολουθει δικη της πορεια. Οσο για το νεο βανκελ με το υβριδικο συστημα πιθανως θα κανει χρηση τεχνολογιων απο την toyota αφου εχουν υπογραψει συμφωνια(με το αλλο σκελος της συμφωνιας να ειναι χρηση της πλατφορμας του mx5 για το μελλοντικο μικρο πισωκινητο της toyota)
Loukia ποιοι αμερικανοί και πότε ανακατεύτηκαν με τον wankel της Mazda? Αν εννοείς τη Ford ούτε απ' έξω απ' το τμήμα που φτιάχνουν τους Rotary δεν πέρασαν :) άσε που πλέον δεν έχουν καμία σχέση οι δύο εταιρείες και γι αυτό η Mazda κατασκευάζει διαμαντάκια πάλι.