Η θερμαινόμενη ζώνη ασφαλείας της ZF για ηλεκτρικά οχήματα ενισχύει την αυτονομία σε κρύο καιρό έως και 15 τοις εκατό, μειώνοντας την ενέργεια που απαιτείται για τη θέρμανση της καμπίνας!
Και Seat Belt και… Heat Belt
Ακόμα έναν ρόλο, εκτός του να μας προστατεύουν, έδωσε στις ζώνες ασφαλείας τριών σημείων η ZF, η οποία συμμετέχει στην Έκθεση CES. Συγκεκριμένα, η εταιρεία παρουσίασε μία νέα ζώνη ασφαλείας τριών σημείων, δίνοντας την ονομασία «Heat Belt».
Όπως γίνεται κατανοητό από το όνομα, η νέα ζώνη έχει τη δυνατότητα να θερμαίνεται, προσφέροντας έτσι ζεστασιά στους επιβάτες που τη φορούν. Ωστόσο όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, προορίζεται κυρίως για ηλεκτρικά οχήματα, αφού παράλληλα θα προσφέρει έξτρα αυτονομία κατά τη διάρκεια των κρύων ημερών. Η λογική είναι ότι το αυτοκίνητο θα χρησιμοποιεί λιγότερη μπαταρία για να ζεστάνει ολόκληρη την καμπίνα και έτσι θα περισσεύει ενέργεια για περισσότερα χιλιόμετρα! Μάλιστα η ZF έχει αναλύσει τους αριθμούς και εκτιμά ότι η αυτονομία ενός ηλεκτρικού σε χαμηλές θερμοκρασίες μπορεί να αυξηθεί έως και 15 τοις εκατό.
Ζεσταίνουν έως 40 βαθμούς Κελσίου
Οι αγωγοί θέρμανσης είναι ενσωματωμένοι στη ζώνη ασφαλείας για να παρέχουν μια ομοιόμορφη αίσθηση ζεστασιάς ενώ αυξάνουν ελάχιστα το πάχος. Χρησιμοποιώντας περίπου 70 watt ισχύος, οι ζώνες ασφαλείας μπορούν να θερμανθούν έως και στους 40 βαθμούς Κελσίου. Η ZF λέει ότι η νέα ζώνη συμπεριφέρεται σαν μια τυπική ζώνη ασφαλείας, που σημαίνει ότι το κάθε αυτοκίνητο δεν θα χρειαστεί να υποστεί καμία τροποποίηση για να εξοπλιστεί με αυτή. Μάλιστα επισημαίνει πως το επίπεδο ασφάλειας παραμένει το ίδιο, όπως και η ευκολία στο… βάλε-βγάλε.
Ίδια τεχνολογία από τις Ford και Mercedes
Αξίζει να σημειωθεί πως αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε θερμαινόμενες ζώνες ασφαλείας. Στα τέλη του 2018, η Ford κατέθεσε ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που περιγράφει λεπτομερώς τον τρόπο λειτουργίας μίας ίδιας ζώνης, ενώ περίπου ένα χρόνο αργότερα, η Mercedes παρουσίασε το Πειραματικό Όχημα Ασφαλείας (ESF) που βασίζεται στην GLE και αυτό είχε επίσης θερμαινόμενες ζώνες ασφαλείας. Κλείνοντας να αναφέρουμε πως δεν είναι ακόμα σαφές εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σκοπεύουν να εφαρμόσουν αυτήν την τεχνολογία.
- Προστατεύει και ζεσταίνει!
- Ιδανική για ηλεκτρικά καθώς αυξάνει και την αυτονομία.
- Ζεσταίνει έως 40 βαθμούς Κελσίου.
- Καμία διαφορά σε ασφάλεια με τις κανονικές ζώνες, λέει η εταιρεία κατασκευής!
Θα εμπιστευόσουν αυτή τη ζώνη σε ένα ταξίδι ή θεωρείς πως δε θα είναι το ίδιο ασφαλής με τις υπάρχουσες;