Πόσα καινούργια SUVάκια αγοράζεις κάτω από 20.000 ευρώ; Αν θες να βρεις το κελεπούρι, πρέπει να κοιτάξεις όχι μόνο τι πουλάει, αλλά και τι υπάρχει στα λεφτά σου. Είσαι έτοιμος;
Με αυτά και με εκείνα, οι είκοσι χιλιάδες έγιναν πλέον το πάτωμα για την κατηγορία των B-SUV. Το best seller, το Toyota Yaris Cross, ξεκινάει σχεδόν 150 ευρώ κάτω από το πλαφόν με ατμοσφαιρικό 1.500άρη κινητήρα 125 ίππων, ενώ κοντά του έχει και το Suzuki Vitara με κάτι πάνω από δεκαεννιάμιση χιλιάρικα. Έπειτα, υπάρχουν κάποιες προτάσεις κάτω από τις δεκαεννιά χιλιάδες ευρώ (Hyundai Bayon, Kia Stonic και Dacia Sandero), όμως μιλάμε για μικρότερους κινητήρες στις βασικές εκδόσεις: ατμοσφαιρικός 1,2 λτ. με 84 άλογα τα Hyundai-Kia και 1.000άρι turbo με 90 άλογα το ρουμάνικο μικρό. Ο υπόλοιπος ανταγωνισμός είναι από λίγο, ως πολύ παραπάνω στη βασική του έκδοση, ενώ υπάρχουν μοντέλα της κατηγορίας που ξεκινούν ακόμα και πάνω από 25.000 ευρώ.
Ναι, φαίνονται και είναι πολλά τα 20.000 ευρώ για B-SUV, όταν μέχρι πριν 3-4 χρόνια αυτά τα λεφτά ήταν το κάτω άκρο της πιο πάνω κατηγορίας, αυτής των οικογενειακών SUV (ή αλλιώς C-SUV). Τότε που αγόραζες Nissan Qashqai, το best seller των C-SUV εκείνη την περίοδο, με 21-22 χιλάρικα. Όμως, το ποτάμι των αυξήσεων δε γυρίζει πίσω, τουλάχιστον προς το παρόν. Οπότε, πλέον, ένα αμάξι σε αυτά τα λεφτά είναι το... κελεπούρι της εποχής. Και τέτοια κελεπούρια δεν είναι πολλά. Ειδικά όταν ένα μοντέλο πουλάει καλά στην τιμή που θέλει να το πουλάει η αντιπροσωπεία, δεν έχει κανένα σπουδαίο λόγο να ρίξει την τιμή.
Σε μια κατηγορία, λοιπόν, που το κατώφλι ορίστηκε για διάφορους παράγοντες κοντά στα 20 χιλιάρικα, το κόλπο είναι να υπάρχει κάτι πιο φθηνό στη βασική έκδοση ως «κράχτης» για να μπουν πελάτες στην έκθεση, οι οποίοι όμως συνήθως φεύγουν αγοράζοντας μια πιο ακριβή έκδοση.
Η Toyota για παράδειγμα έχει κρατήσει το Yaris Cross μόνιμα κάτω από τις 20.000 και σε αυτά τα λεφτά δίνει μαζί με έναν 1.500άρη κινητήρα 125 ίππων και ένα πλήρες εξοπλιστικό επίπεδο (ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2 με οθόνη αφής 8 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι, ηλεκτρικό χειρόφρενο, air-condition, adaptive cruise control κ.ά.). Επιπλέον, μέσα στο «πακέτο» παίρνεις 6 χρόνια εγγύηση, καθώς επίσης και την μεταπωλητική αξία της Toyota και του ονόματος του «αδελφού» Yaris, που κρατά για 10 συναπτά έτη τον τίτλο του best seller στην Ελλάδα. Και κάπως έτσι, το Yaris Cross ήταν πρώτο σε πωλήσεις το 2022 ενώ κρατά τα ηνία και το πρώτο τρίμηνο φέτος.
Από την άλλη, αν κατέβεις χαμηλότερα στη λίστα της δημοφιλίας συναντάς προτάσεις με λιγότερα λεφτά, κάπου 1.500 ευρώ κάτω, αλλά χάνουν σε επιδόσεις και εξοπλισμό. Το Kia Stonic (δες εδώ τις τιμές του) βρίσκεται στην όγδοη θέση έχοντας τη μεγαλύτερη εγγύηση της ελληνικής αγοράς (7 χρόνια) και τιμή 18.340 ευρώ για το ατμοσφαιρικό 1.200άρι των 84 ίππων (19.840 ευρώ για το βασικό 1.000άρι turbo με 100 άλογα), ενώ το Hyundai Bayon (δες εδώ τις τιμές του) είναι εννέα θέσεις χαμηλότερα παρόλο που με 240 ευρώ πάνω από το κατώφλι των 20 χιλιάδων παίρνει κανείς την έκδοση με το ίδιο μοτέρ των 100 ίππων (το ατμοσφαιρικό έχει 18.840 ευρώ). Και εκεί δημιουργείται το ερώτημα. Είναι ικανά αυτά τα χρήματα να γείρουν την πλάστιγγα προς μια έκδοση ενός μικρού SUV με λιγότερα άλογα, πιο ράθυμο χαρακτήρα και χλιαρές επιδόσεις; Ή αλλιώς, αν πάμε στα ίδια λεφτά, ένα κλικ κάτω από τις είκοσι χιλιάδες, προτιμάς το best seller μοντέλο με ατμοσφαιρικό μοτέρ ή κάποιο που ναι μεν πουλάει λιγότερο και έχει λιγότερα άλογα, αλλά έχει turbo με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε ροπή και οδική συμπεριφορά;
Τελικά, τι λες; Για σένα ποιο είναι το κελεπούρι; Πας για το best seller ή αξίζει να κατέβεις στην λίστα δημοφιλίας των μοντέλων της κατηγορίας για να το βρεις; Κοιτάς μοντέλα που δεν ξέρεις ή δεν βλέπεις συχνά στο δρόμο ή πας με αυτό που αγοράζουν οι περισσότεροι;