Tα θρυλικά Mercedes οχήματα του Ελληνικού Στρατού φαίνεται πως διανύουν τα τελευταία τους χρόνια θητείας, αφού σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr, η ηγεσία του ΓΕΣ θα ξεκινήσει τις διαδικασίες εύρευσης ενός νέου οχήματος για να τα αντικαταστήσει το συντομότερο δυνατό.
Στην ΕΛΒΟ κατασκευαζόταν ως στρατιωτική σειρά η Mercedes-Benz W462 στα μοντέλα 240GD/24 (1,25 τόνοι) και 290GD/28 (1,5 τόνοι). Παράχθηκαν πάνω από 10.000 μονάδες σε διάφορες παραλλαγές, 5500 240GD και 4500 290GD καθώς και 250 δεξιοτίμονα οχήματα για την κυπριακή εθνοφρουρά. Οι απαιτήσεις που θέτει η στρατιωτική ηγεσία είναι να δοθεί η άδεια κατασκευής στην Ελλάδα, στο εργοστάσιο της ΕΛΒΟ.
Οι Μercedes πλέον έχουν φτάσει στο τέλος του χρόνου ζωής τους ενώ δεν πληρούν κανένα από τα πρότυπα ασφαλείας και προστασίας του ΝΑΤΟ. Τα νέα οχήματα θα πρέπει απαραίτητα να φέρουν θωράκιση σε παράθυρα και παρμπρίζ καθώς και στην καμπίνα των επιβατών.
Εάν όλα κυλήσουν βάσει του χρονοδιαγράμματος, από το 2022 θα αρχίσουν να αποσύρονται τα πρώτα παλαιότερα οχήματα, με την ολική αντικατάσταση του στόλου να έρχεται το 2030.
Αν είναι σωστά γραμμένο, το περί απαίτησης του ΥΕΘΑ να δοθεί η άδεια κατασκευής στην ΕΛΒΟ, θα ήταν μια άριστη απόφαση
Επιπλέον τα υπάρχοντα οχήματα θα μπορούσαν, με νομοθετική ρύθμιση (τόσες και τόσες γίνονται για άλλους άσχετους λόγους) να πωληθούν σε ιδιώτες. Αυτό θα σήμαινε έσοδα για το Στρατό.
Συνωστισμός επίδοξων μνηστήρων για το μέλλον της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ). Έξι επενδυτικά σχήματα έχουν επιδείξει έντονο ενδιαφέρον διεκδικώντας τις εγκαταστάσεις της εταιρείας, μαζί με χρυσό συμβόλαιο για τον Ελληνικό Στρατό.
Ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane (FSI) που έχει εξαγοράσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Γερμανική Krauss-Maffei WegmannGmbH & Co. KG , η Ισραηλινή Plasan, η Νοτιοαφρικανική Paramount Group, μία σύμπραξη ελληνικών εταιρειών και ο ινδικός όμιλος Tata Group είναι οι υποψήφιοι για την απόκτηση της εταιρείας.
Μακαρι τουλαχιστον αυτη η εταιρία να περασει σε ελληνικα χέρια.
Δημήτρη, εννοείται ότι με το που βγούνε ΠΕ τα οχήματα είναι διαθέσιμα σε όποιον προσφέρει το ανάλογο τίμημα. Ο λόγος που βλέπουμε ελάχιστα πρώην στρατιωτικά οχήματα κι αυτά από μέλη ιστορικών συλλόγων κυρίως, είναι το κόστος χρήσης που απέχει από ένα ΙΧ. Τα τέλη, η ασφάλιση και η κατανάλωση είναι μακριά απ' όσα γνωρίζει ο μέσος κάτοχος ΙΧ, όπως και η δυσκολία ανεύρεσης ανταλλακτικών. Από τα συγκεκριμένα πάντως, μια και είχα την τύχη να έχω χρεωμένα ως ουλαμαγός αρκετά στη θητεία μου, και από τα δύο μοντέλα και γράφοντας αρκετά χιλιάδες χλμ, μόνο καλά έχω να θυμάμαι. Μια καλή συμφωνία συμπαραγωγής για το επόμενο, σε αναλογία με το mercedes, θα είναι μια ανάσα στο δύσκολο οικονομικό τοπίο που ζούμε.
Καλά..όσο αντικατέστησαν και τα Steyr
Αν είναι σωστά γραμμένο, το περί απαίτησης του ΥΕΘΑ να δοθεί η άδεια κατασκευής στην ΕΛΒΟ, θα ήταν μια άριστη απόφαση Επιπλέον τα υπάρχοντα οχήματα θα μπορούσαν, με νομοθετική ρύθμιση (τόσες και τόσες γίνονται για άλλους άσχετους λόγους) να πωληθούν σε ιδιώτες. Αυτό θα σήμαινε έσοδα για το Στρατό.
Συνωστισμός επίδοξων μνηστήρων για το μέλλον της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ). Έξι επενδυτικά σχήματα έχουν επιδείξει έντονο ενδιαφέρον διεκδικώντας τις εγκαταστάσεις της εταιρείας, μαζί με χρυσό συμβόλαιο για τον Ελληνικό Στρατό. Ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane (FSI) που έχει εξαγοράσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Γερμανική Krauss-Maffei WegmannGmbH & Co. KG , η Ισραηλινή Plasan, η Νοτιοαφρικανική Paramount Group, μία σύμπραξη ελληνικών εταιρειών και ο ινδικός όμιλος Tata Group είναι οι υποψήφιοι για την απόκτηση της εταιρείας. Μακαρι τουλαχιστον αυτη η εταιρία να περασει σε ελληνικα χέρια.
Δημήτρη, εννοείται ότι με το που βγούνε ΠΕ τα οχήματα είναι διαθέσιμα σε όποιον προσφέρει το ανάλογο τίμημα. Ο λόγος που βλέπουμε ελάχιστα πρώην στρατιωτικά οχήματα κι αυτά από μέλη ιστορικών συλλόγων κυρίως, είναι το κόστος χρήσης που απέχει από ένα ΙΧ. Τα τέλη, η ασφάλιση και η κατανάλωση είναι μακριά απ' όσα γνωρίζει ο μέσος κάτοχος ΙΧ, όπως και η δυσκολία ανεύρεσης ανταλλακτικών. Από τα συγκεκριμένα πάντως, μια και είχα την τύχη να έχω χρεωμένα ως ουλαμαγός αρκετά στη θητεία μου, και από τα δύο μοντέλα και γράφοντας αρκετά χιλιάδες χλμ, μόνο καλά έχω να θυμάμαι. Μια καλή συμφωνία συμπαραγωγής για το επόμενο, σε αναλογία με το mercedes, θα είναι μια ανάσα στο δύσκολο οικονομικό τοπίο που ζούμε.