Τι άλλαξε και η Lancia λάνσαρε την Ypsilon και με μοτέρ βενζίνης;
- Η Lancia έχει πλέον νέα γκάμα με πρώτο μοντέλο τη νέα Ypsilon
- Αρχικά η μάρκα φαινόταν πως θα κάνει αποκλειστικά ηλεκτρικό λανσάρισμα
- Η νέα Ypsilon τώρα προσφέρεται και με «κανονικό» κινητήρα
- Το πρώτο μικρό ιταλικό μοντέλο από το Fiat Punto και μετά είναι γεγονός
Η Lancia έχει πλέον νέα γκάμα με πρώτο μοντέλο τη νέα Ypsilon
Όταν η Lancia ανακοίνωσε επιτέλους την αναβίωσή της, η χαρά πολλών πάγωσε όταν οι λέξεις «αποκλειστικά ηλεκτρική» άφησαν λίγη ελπίδα να ξαναδούμε τη μάρκα όπως την ξέραμε. Και όμως, μετά το λανσάρισμα της ηλεκτρικής Ypsilon, το νέο ιταλικό μικρό αποκτά κινητήρα εσωτερικής καύσης. Πώς κι έτσι;
Η αρχική παγωμάρα με το εκ νέου λανσάρισμα της Lancia είχε να κάνει με δύο λέξεις που ποτέ πριν δεν είχαμε ακούσει στην ίδια πρόταση με το όνομα της μάρκας. Η πρώτη λέξη ήταν «ηλεκτρική» και η δεύτερη «SUV». Και οι δύο αυτές λέξεις παρότι αναμενόμενες για το μέλλον οποιασδήποτε μάρκας σήμερα, άφησαν πολύ κόσμο απογοητευμένο. Ειδικά αφού είχαν δει τη σχεδίαση της νέας Ypsilon, και είχαν την ελπίδα πως επιτέλους θα μπορούσαν να αγοράσουν ένα ιταλικό μικρό, το πρώτο ιταλικό μικρό από τότε που το Fiat Punto μας άφησε χρόνους.
Αρχικά η μάρκα φαινόταν πως θα κάνει αποκλειστικά ηλεκτρικό λανσάρισμα
Η Lancia μετά την ηλεκτρική έκδοση της Ypsilon ανακοίνωσε και την γρήγορη HF, επίσης ηλεκτρική, δημιουργώντας από τη μία ένα άνοιγμα στην ηλεκτροκίνηση που τραβάει το ενδιαφέρον όλων όσων τρέχουν πίσω από την τεχνολογία, αλλά από την άλλη αφήνοντας ένα μεγάλο μέρος του ιταλόφιλου κοινού χωρίς κάτι που να έχει να περιμένει. Και παρά τις υποσχέσεις ότι η Lancia θα επιστρέψει στους αγώνες, το ενδιαφέρον πολλών απλά «γειώθηκε». Μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα. Γιατί η Lancia τώρα λανσάρει την Ypsilon με θερμικό κινητήρα, και παρότι το μοντέλο έχει το σήμα του «υβριδικού», πρόκειται για ήπια υβριδικό μοντέλο, όσο πιο κοντά σε συμβατικό γίνεται.
Η νέα Ypsilon τώρα προσφέρεται και με «κανονικό» κινητήρα
Φυσικά τα μηχανικά είναι γνωστά, 1,2 λίτρα, 100 ή 140 άλογα, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και ήπια υβριδική τεχνολογία για χαμηλή κατανάλωση και ρύπους. Το σημαντικότερο απ`όλα φυσικά είναι πως η «βενζινάτη» Ypsilon θα είναι και σημαντικά φθηνότερη από την ηλεκτρική. Που σημαίνει πως για όσους πράγματι περίμεναν ένα νέο ιταλικό μικρό, τώρα θα το έχουν. Η νέα Ypsilon θα είναι το σημαντικότερο ιταλικό μοντέλο των τελευταίων 10 ετών, και θα είναι επιτέλους ένα μοντέλο που θα μπορούν να αποκτήσουν και ευχαριστηθούν πολλοί, όχι μόνο όσοι θέλουν και μπορούν να πάρουν ηλεκτρικό.
Το πρώτο μικρό ιταλικό μοντέλο από το Fiat Punto και μετά είναι γεγονός
Για τη Lancia το λανσάρισμα του πρώτου ιταλικού μικρού μετά το Punto ήταν μάλλον η λογική κίνηση. Το αρχικό λανσάρισμα της μάρκας με ηλεκτρικές «κορώνες» ήταν φυσικά αναμενόμενο, αφού σήμερα χωρίς ηλεκτροκίνηση δεν κάνεις πρωτοσέλιδα. Όμως η επιβράδυνση της ηλεκτροκίνησης άνοιξε το δρόμο για μία θερμική έκδοση. Από τη μία η παράταση του Euro7 για το 2030, από την άλλη οι κυβερνήσεις που δεν πιέζουν τόσο για την κατάργηση των θερμικών όσο πριν, και μια συμβατική Lancia είναι γεγονός. Φυσικά περιμένουμε κοινά μηχανικά με τα «αδελφά» μοντέλα, Peugeot 208 και Opel Corsa, όμως το ιταλικό ταπεραμέντο ξεχωρίζει με άνεση από τον εσωτερικό ανταγωνισμό.
Τι λες λοιπόν, μια φθηνότερη, συμβατική Lancia Ypsilon μπορεί να είναι το ιταλικό μικρό που περίμενες;