Τι άλλαξε τα τελευταία τρία χρόνια με την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης;
Τι άλλαξε τα τελευταία τρία χρόνια με την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης;
7.098 Επισκέψεις στο άρθρο (21/11/2014)
Μπορεί κανείς να μετρήσεις πολλά θετικά, ίσως και κάποια αρνητικά, ποια είναι όμως τα πέντε σημαντικότερα οφέλη που αποκομίσαμε με το ντίζελ. Ας δούμε τους TOP 5 λόγους που είμαστε, τώρα, καλύτερα με το diesel.
Μια θέση πιο πάνω, στην τέταρτη, το ντίζελ μας έδωσε μια ανακούφιση στις επισκέψεις στο βενζινάδικο ή το πρατήριο όπως θα πρέπει να το λέμε τώρα, αλλά και λιγότερες επισκέψεις στο συνεργείο για το τακτικό σέρβις. Ακόμη και οι δύσπιστοι που επιμένουν να αλλάζουν λάδια κάθε 5.000 χλμ λες και ζούμε ακόμη στο 1980, τώρα επωφελούνται από τα μεγαλύτερα διαστήματα σέρβις.
Στην τρίτη θέση, το ντίζελ είναι το μόνο που αναχαιτίζει την απαξίωση που είδαν τα μεταχειρισμένα τα τελευταία χρόνια. Με τις τιμές των αυτοκινήτων σε δεύτερο χέρι να έχουν εξισωθεί με τις ευρωπαϊκές, δηλαδή προς τα κάτω, το ντίζελ έγινε το μόνο στοιχείο που μπορεί να κρατήσει την τιμή ενός αυτοκίνητου ψηλά όταν έρθει η στιγμή να το πουλήσουμε. Πολλοί δεν το έχουν δει ακόμη, αφού είμαστε μόλις στο 3ο έτος, σταδιακά όμως τα χρήματα της αρχικής αγοράς θα αρχίσουν να επιστρέφουν.
Από την κατάταξη αυτή δεν θα μπορούσε να λείπει φυσικά το γεγονός ότι το ντίζελ μας έδωσε αυτοκίνητα με μηδενικά τέλη πέρα από τη μίνι και μικρή κατηγορία. Στη δεύτερη θέση, η ανακούφιση πως πλέον δεκάδες μοντέλα, με μερικά στην μεσαία κατηγορία, έρχονται με μηδενικά τέλη. Κι αν δεν είναι απολύτως μηδενικά, πότε άλλοτε είχαμε μεσαία μοντέλα με τέλη γύρω στο εκατοστάρικο.
Πριν πάμε στο σημαντικότερο όφελος από το ντίζελ, να αναφέρουμε πως η πετρελαιοκίνηση τα τελευταία χρόνια, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά παγκοσμίως, πίεσε τους κατασκευαστές να εξελίξουν καλύτερους βενζινοκινητήρες. Όσο εύκολο είναι σήμερα να αγοράσεις ένα ντίζελ, τόσο δύσκολο είναι να πεις όχι σε ένα βενζινοκίνητο.
Η βασική διαφορά όμως είναι αυτή που φέρνει την πρώτη θέση στην κατάταξη. Το κόστος του καυσίμου. Γιατί δεν φτάνει που πας για καύσιμα πιο αραιά, αλλά για την ίδια ποσότητα δίνεις λιγότερα χρήματα. Το ότι το ντίζελ είναι το φθηνότερο καύσιμο το κάνει απάντηση στις προσευχές πολλών, ειδικά σήμερα που το ζωνάρι έχει σφίξει μέχρι ασφυξίας.
Εσείς όμως τι λέτε; Ποιο είναι το δικό σας Top5; Τι οφέλη είδατε εσείς από τα τρία χρόνια ντίζελ που έχουμε στην Ελλάδα; Ποιό ήταν το σημαντικότερο όφελος; Μήπως είδατε και κάποια μειονεκτήματα; Τι λέτε;
Αυτό που άλλαξε είναι οι αυξημένες επιλογές για τους αγοραστές αυτοκινήτου έτσι ώστε να βρίσκει κανείς καλύτερα, αυτό που ταιριάζει στις ανάγκες του.Η υγραεριοκίνηση, το φυσικό αέριο και μελλονικά η ηλεκτροκίνηση και οι κυψέλες καυσίμου θα δώσουν ακόμη περισσότερες επιλογές. Όλα τα υπόλοιπα που αναφέρονται στο άρθρο είναι σχετικά. Χαμηλό κόστος συντήρησης, οικονομία και αξιοπιστία για πάρα πολλά χιλιόμετρα, βρίσκαμε από παλιά και σε βενζινοκινητήρες, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας έχουν πλέον και πάρα πολλά και καλά βενζινοκίνητα, ενώ η διαφορά στην τιμή του καυσίμου βασίζεται στους φόρους, κάτι που εύκολα ανατρέπεται υπέρ της βενζίνης, όταν τα diesel γίνουν πάρα πολλά.
Άλλαξε ότι πολλές εταιρίες καυσίμων διαφημίζουν ότι έχουν το καλύτερο πετρέλαιο κινήσεις της αγοράς. Βέβαια μεχρι να γίνει ζημιά στον κινητήρα. Πάρε κόσμε. χαχαχα
Θα πρόσθετα και ότι οι ντίζελ ταιριάζουν καλύτερα στα SUV, μια και οι κοντές σχέσεις έχουν πλέον καταργηθεί (εφόσον βέβαια το SUV πατάει και χώμα, που δεν είναι αυτονόητο).
Όλα καλά είναι όπως τα λέτε αλλά έχετε ξεχάσει να προσθέσετε το θέμα τις επισκευής. Χρησιμοποιω ντίζελ από το! 1997 (Τότε ακόμα ηταν σαν να βλέπεις UFO. στην Αθηνα) και έχω μια μικρή πείρα, ωραία η οικονομία αλλά όταν έρθει η ώρα επισκευής ενός μοτερ Ντίζελ, καλύτερα να μην σου τύχη, στοιχιζει τα διπλάσια χρήματα, σε μερικές περιπτώσεις και παραπάνω αν πρόκειται για τρομπα (μια τρομπα κενουργια εχει σχεδόν 3500e και πάνω ανάλογα τον κατασκευαστή, να τα λέμε και αυτά παιδια. Εγώ πάντως από την πείρα μου θα έλεγα οτι πάνω κάτω τα ίδια ειναι τα οφέλη!
508 1.6 e-hdi....