Ποια μάρκα ήταν πρώτη σε πωλήσεις το 2018; Και ποιο το αγαπημένο μοντέλο των Ελλήνων; Στο δίλημμα βενζίνη ή ντίζελ τι πιστεύετε ότι απάντησε η εγχώρια αγορά; Δίνουμε όλες τις απαντήσεις βάσει των πρωτογενών στοιχείων του υπουργείου Μεταφορών.
Σε θετικό πρόσημο έκλεισε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 2018, αφού για πρώτη φορά μετά το 2010 απορροφήθηκαν περισσότερα από 100.000 αυτοκίνητα, με τον τελικό αριθμό ταξινομήσεων να ορίζεται περί τις 103.500 μονάδες, σύμφωνα πάντα με τα πρωτογενή στοιχεία του υπουργείου.
Υπενθυμίζουμε πως, η εγχώρια αγορά πέρασε δύσκολες στιγμές τα τελευταία χρόνια, μετά τη «χρυσή» δεκαετία 1999-2009 όταν οι ετήσιες πωλήσεις βρίσκονταν σταθερά άνω των 200.000 μονάδων πλησιάζοντας ακόμα και τις 290.000 αυτοκίνητα κάποιες χρονιές. Έπειτα, ακολούθησε το... σάλτο μορτάλε του 2012 όταν οι πωλήσεις έφτασαν τις 58.479 αυτοκίνητα και, πλέον, ήρθε ο καιρός που μαζί με τον παλιό τον χρόνο έφυγαν και οι κακές στιγμές της εγχώριας αγοράς. Φυσικά, δεν μπορούμε να μιλάμε για προ κρίσης επίπεδα ακόμα, όμως, τα στοιχεία είναι θετικά και αξίζει να επισημανθούν.
Κατ΄αρχάς η Toyota πήρε και φέτος το στέμμα του βασιλιά της αγοράς αυτοκινήτου στη χώρα μας καταγράφοντας πωλήσεις περίπου 11.840 αυτοκινήτων. Αμέσως μετά, στη δεύτερη θέση για το 2018, βρέθηκε η Volkswagen με 9.070 αυτοκίνητα, ενώ τρίτη δύναμη αναδείχθηκε η Peugeot με 8.400 πωλήσεις. Στην τέταρτη θέση ολοκλήρωσε τη χρονιά η Nissan με 7.890 αυτοκίνητα, ενώ πέμπτη ήρθε η Fiat (7.100 αυτοκίνητα), μια ανάσα μπροστά από την Opel με τη μεταξύ τους διαφορά να ορίζεται κάτω από τις 100 μονάδες.
Μεγάλη μάχη δόθηκε και μεταξύ των premium εταιρειών το 2018. Περί τις 3.760 αυτοκίνητα της Mercedes-Benz απορροφήθηκαν από τους Έλληνες καταναλωτές χαρίζοντας την πρώτη θέση στη μάρκα, ενώ η BMW ήρθε δεύτερη με 2.850 μονάδες, λίγο μπροστά από την Audi που κατέγραψε 2.680 πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων.
Από εκει και έπειτα, αναφορικά με τα best seller μοντέλα της ελληνικής αγοράς, πρωταθλητής για μια ακόμη χρονιά ήταν το Toyota Yaris που πούλησε πάνω από 6.500 αυτοκίνητα, αφήνοντας δεύτερο με μεγάλη διαφορά το VW Polo (3.830 αυτοκίνητα). Το πόντιουμ συμπλήρωσε το Fiat Panda που κονταροχτυπήθηκε με το δεύτερο Polo στην κούρσα των πωλήσεων, χάνοντας με διαφορά μικρότερη των 30 αυτοκινήτων. Τέλος, η πρώτη πεντάδα έκλεισε με τα Peugeot 208 (3.610 αυτοκίνητα) και Opel Corsa (3.520 αυτοκίνητα). Στο δίλημμα βενζίνη η ντίζελ, οι Έλληνες καταναλωτές βροντοφώναξαν υπέρ της βενζίνης αφού μέσα από τις 103.500 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν συνολικά τα 61.700 ήταν βενζίνης, ενώ τα 36.800 ήταν ντίζελ, κάτι που μεταφράζεται σε μια διαφορά περίπου 25 χιλιάδων αυτοκινήτων. Παράλληλα, αξίζει να αναφέρουμε πως, μέσα στο 2018 ταξινομήθηκαν περί τις 5.000 υβριδικά, plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά καθώς επίσης και μοντέλα με εναλλακτικά «πράσινα» καύσιμα (φυσικό αέριο, υγραέριο).
Κλείνοντας, τονίζουμε πως, τα παραπάνω στατιστικά στοιχεία είναι πρωτογενή, πράγμα που σημαίνει πως ενδεχομένως να υπάρχουν μικρές αποκλίσεις από τα τελικά αποτελέσματα.
Την μανια με αυτο το γιαρις δεν μπορω να την καταλαβω..Βεβαια οι πιο πολλες πωλησεις αφορουν εταιρικα αυτοκινητα αλλα και παλι ενα τοσο μικρο και μετριο αυτοκινητο με τιμη 16 κα 17 χιλιαδες ,,,ανεξηγητο
Μεγάλο μερίδιο τα πετρελαιοκίνητα παρ όλα την " δυσφήμιση" που τρώνε από μερίδα του τύπου,τάχα περί κατάργησης κλπ κλπ... Βέβαια δεν είναι πανάκεια το πετρέλαιο, συμφέρει όμως όποιον κάνει πολλά χλμ...
Την μανια με αυτο το γιαρις δεν μπορω να την καταλαβω..Βεβαια οι πιο πολλες πωλησεις αφορουν εταιρικα αυτοκινητα αλλα και παλι ενα τοσο μικρο και μετριο αυτοκινητο με τιμη 16 κα 17 χιλιαδες ,,,ανεξηγητο
Μεγάλο μερίδιο τα πετρελαιοκίνητα παρ όλα την " δυσφήμιση" που τρώνε από μερίδα του τύπου,τάχα περί κατάργησης κλπ κλπ... Βέβαια δεν είναι πανάκεια το πετρέλαιο, συμφέρει όμως όποιον κάνει πολλά χλμ...