- Τα SUV ήταν οι φονιάδες της «βαρετής & κυριλέ» κούρσας
- Το ίδιο πιστεύουν πολλοί και για τα station wagon
- Όμως το station σχήμα αντέχει ως πιο πρακτικό & περιπετειώδες
- Απόδειξη πως το νέο VW Passat μένει station & «κόβει» το sedan
Πες αλήθεια. Θα το πίστευες αν σου έλεγαν πως τα station θα υπήρχαν και αφού «πέθαιναν» οι κούρσες; Και όμως, η λαίλαπα των SUV καθάρισε το τοπίο από τα sedan, αφήνοντας τα station τελευταία. Και ας μην τα γούσταρες ποτέ. Γιατί όμως;
Ξέρεις γιατί οι Ευρωπαίοι αγόραζαν station αντί για sedan πριν τα SUV; Ναι, ήταν και η πρακτικότητα, και οι χώροι, όμως ο βασικός λόγος ήταν το lifestyle. Ένα station μοντέλο, στην Ευρώπη έβγαζε προς τα έξω έναν τρόπο ζωής δραστήριο. Οικογενειακό, αλλά δραστήριο, με χόμπι, ταξίδια, δραστηριότητες και γενικά ζωντανό. Τα sedan από την άλλη ήταν για τους «παπούδες», ή για εταιρικά. Και αυτό το τελευταίο ήταν το σημαντικό. Ένα Passat sedan έδειχνε σαν το εταιρικό αυτοκίνητο ενός υπαλλήλου. Ένα station, ήταν το προσωπικό αυτοκίνητο επιλογής ενός δραστήριου ανθρώπου.
Ασε τι γίνεται στην Ελλάδα. Τα station νομίζαμε ότι ήταν για τη «μαστοράτζα» και τα sedan για τους κυριλέ. Αλλη μια στρέβλωση, που πλέον φαίνεται πόσο εκτός φάσης ήταν με την υπόλοιπη Ευρώπη, από το γεγονός ότι πλέον Passat sedan δεν υπάρχει, υπάρχει όμως station.
Αξίζει να ειπωθεί ότι η Ford πρώτη είχει στραφεί στα station, αφήνοντας τα sedan ως «δεύτερες» εκδόσεις, ήδη από την τρίτη γενιά του Mondeo. Ναι οι εταιρικές πωλήσεις μετρούσαν, όχι όμως αν δεν υπήρχε πρώτα η ιδέα του «lifestyle» που έπρεπε το μοντέλο να εκπέμπει. Και έτσι το station σχεδιαζόταν πρώτο, και το sedan ερχόταν δεύτερο.
Το Mondeo όμως μας έχει αφήσει χρόνους, το ίδιο και το Insignia, και το μεσαίο Renault, Citroen, Toyota, Nissan, Mazda, Subaru. Ότι μεσαίο έμεινε, το μόνο που έχει είναι το lifestyle του, ή η σίγουρη αγορά. Σίγουρη αγορά έχουν τα μοντέλα της Skoda στην ανατολική Ευρώπη που επιμένει ακόμη στην «κούρσα». Και από lifestyle έμεινε μόνο το Peugeot 508, που έγινε πιο σπορ και από 3άρα, και φυσικά station.
Με το station θα κλείσει και ο κύκλος των Volvo, αφού τα station τελείωσαν, και τώρα πλέον ξέρουμε ότι θα κλείσει και ο κύκλος του Passat. Τι μας λέει αυτό; Ότι το Passat μένει πλέον μόνο ως station; Απλό. Πως τόσα χρόνια, αγοράζαμε λάθος. Αφήναμε το station, το πρακτικό, μεγάλο, άνετο και γεμάτο lifestyle μοντέλο, και αγοράζαμε το sedan, το εταιρικό, το απρόσωπο. Συμφωνείς;