Ποιον θα ρωτήσεις και δεν ξέρει ότι το Fiesta είναι της Ford και το 208 της Peugeot; Στα μικρά τα ονόματα των μοντέλων είναι πολύ γνωστά. Πες τη λέξη Corsa και όλοι αναγνωρίζουν το μικρό της Opel. Ακόμη και τα νεώτερα μοντέλα, όπως το Hyundai i20, είναι άμεσα αναγνωρίσιμα, ενώ φυσικά δεν χρειάζονται συστάσεις για αυτοκίνητα όπως το Clio ή το Yaris.
Όμως στα SUV το πράγμα αλλάζει. Σχεδόν όλα τα μοντέλα είναι στην πρώτη γενιά τους. Εντάξει, οι Γάλλοι ως πρώτοι στην κατηγορία έχουν τα 2008 και Captur ήδη στη δεύτερη γενιά, και έτσι υπάρχει μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα. Όμως η κατηγορία είναι φρέσκια, και έτσι τα μοντέλα πρέπει να ξεχωρίζουν. Γι΄ αυτό και οι διαφορές είναι περισσότερες από τις ομοιότητες, τουλάχιστον στα περισσότερα (ο όμιλος VW, και ειδικά τα μοντέλα της Skoda και της SEAT ξεχωρίζουν με τις ομοιότητές τους).
Και έτσι η κάθε μάρκα κάνει ότι μπορεί να διαχωρίζει τη θέση της. Τολμηρή σχεδίαση, εξεζητημένες καμπίνες, έντονα χρώματα, πολλή (πάρα πολλή) τεχνολογία, είναι μόνο μερικά από αυτά τα «χαρακτηριστικά» που θέλει η κάθε μάρκα να κάνει το δικό της μικρό SUV, διαφορετικό.
Και μετά είναι η Ford. Το Puma έρχεται να πάρει τη σκυτάλη από το EcoSport, όμως τα δύο μοντέλα είναι η μέρα με τη νύχτα. Το Puma είναι το σημαντικότερο μοντέλο της Ford, και η εταιρεία έδωσε όλη της την προσοχή ώστε να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Εκεί που οι άλλοι δίνουν έμφαση στην άνεση, την πρακτικότητα και την ευκολία, η Ford έβαλε επιπλέον κάτι σημαντικότερο: την οδηγική εμπειρία.
Το Puma είναι ακόμη ένα «driver΄s car», ένα μοντέλο που χαίρεσαι να οδηγείς. Όχι πως τα άλλα είναι κακά, αλλά το Puma το έχει στο DNA του, να σε προκαλεί να το στρίψεις. Να κάνει τις μεγάλες αποστάσεις να μοιάζουν όχι αρκετές για να χορτάσεις οδήγηση. Και αυτό το χαρακτηριστικό είναι μοναδικό σε όλη την κατηγορία. Βάλε στην εξίσωση ότι με το MegaBox των 80 λίτρων έχει το μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ στην κλάση με διαθέσιμο χώρο έως 536 λτ. (481 λτ. στις mild hybrid εκδόσεις) και όχι μόνο θέλεις ταξίδια, αλλά χωράς και όλα σου τα πράγματα εκεί μέσα.
Είναι όμως αρκετά αυτά για να σας τραβήξουν από τον ανταγωνισμό; Σε μια εποχή που η οδήγηση περνάει σε δεύτερη μοίρα, μπορεί το Puma να κεντρίσει το ενδιαφέρον σου όταν δίνει προτεραιότητα στην εμπειρία του οδηγού; Δεν παραμένει για εσάς σημαντικό αυτό; Τι λέτε;