Τι καταγωγή έχουν τα περισσότερα παλιά που βλέπεις στους δρόμους;
- Τι αμάξια κυκλοφορούν στην Ελλάδα; Μα τα best seller και τα αξιόπιστα
- Αρκετά ιαπωνικά και κυρίως Toyota που είναι αγαπημένη μάρκα στους Έλληνες
- Συχνά όμως βλέπεις και Hyundai που θεωρούνται σκυλιά
- Σε ευρωπαϊκά, περισσότερα τα Opel γιατί πάντα πούλαγε πολύ
- Οι ευρωπαϊκές μάρκες έχουν πολλούς φανατικούς ιδιοκτήτες που τα κρατάνε με κάθε κόστος
- Σε premium περισσότερα Audi, ή παλιά Mercedes & BMW
Τι αμάξια κυκλοφορούν στην Ελλάδα; Μα τα best seller και τα αξιόπιστα
Το έχουμε αναφέρει αρκετές φορές στο παρελθόν, ότι ο ελληνικός στόλος αυτοκινήτων είναι ο γηραιότερος στην Ευρώπη. Με μέσο όρο τα 17 έτη, μπορεί κανείς «μπακαλίστικα» να πει ότι σχεδόν τα μισά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα κατασκευάστηκαν πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Μια βόλτα στους ελληνικούς δρόμους άλλωστε θα επιβεβαιώσει αυτή την διαπίστωση.
Τι παλιά αυτοκίνητα βλέπεις όμως να κυκλοφορούν περισσότερο στους ελληνικούς δρόμους; Η απάντηση δεν είναι εύκολη υπόθεση. Οι πωλήσεις καινούργιων πριν από 15 και 20 χρόνια θα σου δώσουν ένα μέρος της απάντησης. Όμως πέραν από τις πωλήσεις, ένα μοντέλο πρέπει να αντέχει και στο χρόνο για να συνεχίσει να κυκλοφορεί από το 2000 ή το 2005 έως σήμερα. Έτσι η αξιοπιστία ενός μοντέλου ίσως είναι πιο σημαντική από τις συνολικές πωλήσεις του.
Αρκετά ιαπωνικά και κυρίως Toyota που είναι αγαπημένη μάρκα στους Έλληνες
Και όταν μιλάμε για αξιοπιστία, τότε οι Ιάπωνες έχουν και το όνομα και τη χάρη. Βλέπεις η Toyota φιγουράρει εδώ και δεκαετίες στην πρώτη ή δεύτερη θέση των ελληνικών πωλήσεων. Πρώτα με την Corolla και μετά με το Yaris (ενώ πλέον το Yaris Cross έχει πάρει αυτό το ρόλο) , η Toyota έχει «γεμίσει» τους ελληνικούς δρόμους με μοντέλα της, τα οποία όχι μόνο πουλάνε, αλλά συνεχίζουν να κυκλοφορούν απροβλημάτιστα για δεκαετίες και εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα. Βέβαια εκτός από την Toyota, οι ιαπωνικές πωλήσεις είχαν και άλλο «παίχτη» με τη Nissan παλιότερα με το Almera και στη συνέχεια με το Qashqai να πρωταγωνιστεί επίσης στις πωλήσεις.
Συχνά όμως βλέπεις και Hyundai που θεωρούνται σκυλιά
Όμως στην αξιοπιστία έχτισαν όνομα και οι Κορεάτες. Μπορεί το μαζικό μπάσιμο από τους Κορεάτες στην ευρωπαϊκή αγορά να… άργησε, ωστόσο οι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές σε συνδυασμό με την απρόβλεπτη αξιοπιστία και ανθεκτικότητα των μοντέλων τους, τα έκαναν το βασικό μέσο μετακίνησης για πολλές ελληνικές οικογένειες, από το λιλιπούτειο Atos και το σεντάν Accept, έως αργότερα το Getz, ή τα πιο σύγχρονα i10, i20 και i30, τα μοντέλα της Hyundai γέμισαν τους ελληνικούς δρόμους και συνεχίζουν ακόμα να γράφουν πολλά καθημερινά χιλιόμετρα. Και όλα αυτά χωρίς να αναφερθούμε στην συμπατριώτισσα Kia, με το διαχρωνικό Picanto, ή το «τζιπάκι» Sportage, που συνεχίζουν ακόμα την καριέρα τους στις νέες γενιές τους.
Σε ευρωπαϊκά, περισσότερα τα Opel γιατί πάντα πούλαγε πολύ
Ναι αλλά μόνο ασιάτικα μοντέλα βλέπουμε στους ελληνικούς δρόμους; Προφανώς και η απάντηση είναι αρνητική, καθώς η παράδοση των Ευρωπαίων στην ελληνική αγορά κρατά πολλές δεκαετίες. Αν μάλιστα πάει κάποιος πίσω στις πωλήσεις ανά έτος, θα δει πως μοντέλα όπως το Astra, ή αργότερα το Corsa, βρέθηκαν στην πρώτη θέση των πωλήσεων, πάνω και από τους Ιάπωνες.
Συνέχεια του άρθρου >>>