
Τι θα λέγατε για κάμερες αντί για μπλόκα; Περισσότερη ασφάλεια για όλους ή περισσότερα λεφτά για το δημόσιο;
Τι θα λέγατε για κάμερες αντί για μπλόκα; Περισσότερη ασφάλεια για όλους ή περισσότερα λεφτά για το δημόσιο;
5.312 Επισκέψεις στο άρθρο (9/1/2015)
Είναι το μπλόκο της αστυνομίας παγίδα προς τους φορολογούμενους οδηγούς; Είναι οι κάμερες ελέγχου του ΚΟΚ ακόμη μία φοροεισπρακτική μηχανή; Τελικά πόσο έλεγχο θέλουμε στους δρόμους και γιατί;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Το 2000 η Ευρωπαϊκή Ένωση έθεσε το στοίχημα του 50%. Δηλαδή σε δέκα χρόνια να μειωθούν οι θάνατοι στην άσφαλτο στο μισό. Χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Μ. Βρετανία και η Ολλανδία πέτυχαν τον στόχο αυτό σε λιγότερο από επτά χρόνια. Η Ισπανία τον έπιασε το 2010 ενώ η Ιταλία και η Πορτογαλία καθυστέρησε ένα χρόνο. Τι έκανε η Ελλάδα; Τίποτα.
Οι θάνατοι στην άσφαλτο στην Ελλάδα είναι στο ίδιο επίπεδο με το 2000. Υπήρξε μία μείωση το 2005 μετά τα νούμερα όμως ανέβηκαν πάλι. Σε απόλυτους αριθμούς οι θάνατοι είναι λιγότεροι, όχι όμως και ανά κάτοικο και ανά διανυθέν χιλιόμετρο.
Βλέπεις οι άλλες χώρες έθεσαν μια σειρά μέτρων σε εφαρμογή. Η κάμερα ελέγχου έγινε το βασικό ελεγκτικό όργανο. Σε πολλά σημεία των πόλεων κάμερες άρχισαν να ελέγχουν για ταχύτητα πάνω από το όριο και παραβίαση κόκκινου σηματοδότη. Στην Ελλάδα ενισχύσαμε τα μπλόκα.
Τα μπλόκα είναι της ίδιας λογικής, δηλαδή της «ενέδρας» που πιάνει τους οδηγούς που πέφτουν σε παράβαση για την οποία ελέγχει η τροχαία εκείνη τη στιγμή. Είναι ένας δειγματοληπτικός τρόπος εφαρμογής του ΚΟΚ, με μέτρια αποτελέσματα. Ακόμη πιο μέτρια είναι η αντίδραση του κόσμου που έχει την εντύπωση πως τα μπλόκα εντείνονται όταν το δημόσιο κυνηγά να αυξήσει τα έσοδα. Δεν πρόκειται δηλαδή για μέτρο αύξησης της ασφάλειας αλλά των εσόδων.
Η κάμερα όμως ελέγχει όλους τους οδηγούς που περνούν από το ίδιο σημείο. Έχει μια πιο δίκαιη μεταχείριση, δεν μεροληπτεί υπέρ ή κατά της μίας ή της άλλης μάρκας, παλαιότητας και τύπο αυτοκινήτου.Σε χώρες όπου οι κάμερες εφαρμόστηκαν, τα τροχαία έπεσαν κατακόρυφα, ειδικά στα σημεία όπου βρίσκονται οι κάμερες, κάνοντας την τοποθέτησή τους μέρος μιας συνολικής στρατηγικής. Συγχρόνως έφεραν και λεφτά στο δημόσιο. Μία κάμερα στην Μ. Βρετανία το 2014 μάζεψε ένα εκατομμύριο ευρώ σε πρόστιμα. Μόνο μία.
Τι λέτε λοιπόν; Τι άποψη έχετε για τις κάμερες; Ελέγχουν τον ΚΟΚ καλύτερα ή απλά μαζεύουν περισσότερο χρήμα; Τι νομίζετε;
Καμερες σε ολους τους δρομους και ειδικα σε μερη επικινδυνα οπου εχουν συμβει θανατηφορα ατυχηματα. Ζω στην ελβετια και εχω να πω οτι το μετρο ειναι ακρως αποτελεσματικο καθως κατω απο την καμερα εχει εναν counter με διπλωματα που εχουν αφαιρεθει λογω οριου ταχυτητας. Ολοι "παναγιες" μολις το βλεπουν. Βεβαια για να συμορφωθουν οι οδηγοι στην Ελλαδα πρεπει να λειτουργησει ο κρατικος μηχανισμος και να φθανει τελικα η κλιση στον παραβατη και να περναει στην φορολογικη δηλωση. Μαθετε να ακολουθητε ενα μοντελο που εχει πετυχει και μην προσπαθειτε να "εφευρισκετε τον τροχο" καθε φορα. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate
Ελλαδα 13.8, Ελβετια 4.7
Ευχαριστω.
Ναί μεν αλλά. Ναί, εφόσον έχει αποτέλεσμα αλλού, το ίδιο φυσιολογικά αναμένεται και εδώ. Αλλά, να ελεγχθούν τα όρια ταχυτήτων ότι είναι λογικά στα σημεία των καμερών, οι κλήσεις να έρχονται σύντομα και το κυριότερο η αποδέσμευση των αστυνομικών δυνάμεων να αξιοποιηθεί για τον έλεγχο άλλων ουσιαστικών παραβάσεων.
To θέμα με τις κάμερες έχει κάποιες αδυναμίες, με νομικές προεκτάσεις. Όταν γράφει κάποιον η κάμερα και η κλήση έρχεται μετά από μήνες, δεν εκπληρώνεται ο βασικός σκοπός της τιμωρίας. Η τιμωρία έχει την έννοια της πρόληψης τέλεσης παραβάσεων. Όταν όμως έρχεται μετά από πολύ καιρό, εν τω μεταξύ ο παραβάτης, που δεν ξέρει ότι πιάστηκε στην κάμερα, μπορεί να κάνει πολλές ακόμα παραβάσεις, μέχρι να λάβει την κλήση. Επίσης η κλήση έρχεται στον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου. Ο ιδιοκτήτης όμως μπορεί να μην οδηγεί ο ίδιος το αυτοκίνητο, αλλά και άλλοι από την οικογένεια. Αν π.χ. ζουν σε χωριό και κάνουν όλοι διαδρομές προς την κοντινή πόλη για ψώνια δουλειές κ.λ.π., οπότε περνούν όλοι από την ίδια κάμερα κάθε μέρα, όταν μετά από μήνες έλθει η κλήση, είναι αδύνατο να θυμούνται ποιός οδηγούσε εκείνη τη μέρα, που τον έγραψε η κάμερα. Μπορεί λοιπόν να πληρώσει την κλήση ο ιδιοκτήτης, αλλά και να φορτωθεί πόντους (point system), ενώ δεν οδηγούσε ο ίδιος, ή να μαλλώσουν τα μέλη της οικογένειας. Ακόμη μπορεί να συμβεί σε μιά οικογένεια κάποιο μέλος, ενώ έχει δίπλωμα, να μην οδηγεί. Μπορεί λοιπόν ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου, να δηλώνει ότι τη συγκεκριμένη μέρα και ώρα, οδηγούσε το μέλος που δεν οδηγεί, σε συνεννόηση με αυτό, προκειμένου να φορτωθεί πόντους αυτός, που δεν οδηγεί, αλλά και να του αφαιρεθεί το δίπλωμα, χωρίς αυτό να έχει καμιά συνέπεια για τον αληθινό παραβάτη.
Αυτό που θα πρότεινα είναι, προειδοποιητική ένδειξη με τα χιλιομετρα που τρέχει μετα απο 50 μετρα της πινακίδας ορίου και μετα η κάμερα με τα πρόστιμα. Αν ακόμα εχεις μέσα σε ενα χρονο 5 τέτοια το δίπλωμα παρακράτηση για δυο χρόνια υποχρεωτικά μαθήματα σε ψυχολόγο για να φύγει το σύνδρομο και μετα εξετάσεις. Όχι όμως μονο για την ταχύτητα! Για τις ζώνες! Για τα τούνελ που είσαι υποχρεωμένος να αναβεις φώτα αλλά πολλοί λίγοι το ξέρουν και γενικά για όλες τις παραβάσεις που κάνουμε όλοι!