Τι τρέχει με την Tesla;
Στα χαμηλότερα επίπεδα διετίας έχει πέσει η μετοχή της Tesla, που έχει συνδέσει το όνομά της με την υψηλή τεχνολογία ηλεκτρικών, αλλά διαθέτει το γηραιότερο στόλο μοντέλων αμέσως μετά τη Lada.
Ο Μασκ ξεφορτώνεται μετοχές της Tesla, στα «κάγκελα» οι επενδυτές
Η μετοχή της Tesla έχει πέσει στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Νοέμβριο του 2020 με την τιμή να έχει χάσει πάνω από 50% μέχρι στιγμής φέτος και να κοστίζει 156,8 δολλάρια. Αυτό έχει συμβεί λόγω της μείωσης της ζήτησης, αλλά και της ανησυχίας των αναλυτών από τότε, που ο Διευθύνων Σύμβουλος Έλον Μασκ πούλησε περίπου 19 δισεκατομμύρια δολάρια από τη συμμετοχή του στην κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πιθανότατα για να χρηματοδοτήσει την εξαγορά του Twitter. Πρόσφατα ο Μάσκ «ξεφορτώθηκε» και άλλες μετοχές αξίας 3,58 δις δολλαρίων. Mε αυτά και με αυτά, οι επενδυτές γίνονται όλο και πιο δύσπιστοι για το γεγονός ότι ο πρόσθετος χρόνος που αφιερώνει ο Μασκ στο Twitter θα είναι εις βάρος του χρόνου για την κάλυψη των επιχειρηματικών συμφερόντων της Tesla.
Επιπλέον, η Tesla, η οποία είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο με βάση την κεφαλαιοποίηση, αντιμετωπίζει πρόσθετη πίεση από την ένταση του ανταγωνισμού στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με τους περισσότερους «συμβατικούς» κατασκευαστές να έχουν μπει πλέον στο παιχνίδι. Μέσα σε όλα οι τιμές της βενζίνης στην Αμερική πέφτουν συνεχώς, όπως και οι τιμές των μεταχειρισμένων Tesla που βρέθηκαν στα... τάρταρα μετά από πολλά χρόνια.
Πίεση στην Tesla υπήρξε και από την πτώση των πωλήσεων μοντέλων της στην Κίνα, η οποία συγκαταλέγεται στις βασικές αγορές για την αμερικανική μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μάλιστα η BYD, μια κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που υποστηρίζεται από τον μεγαλοεπενδυτή Warren Buffet, κερδίζει σταθερά από το μερίδιο αγοράς της Tesla. Επιπλέον, η Tesla πρόσφατα ανακοίνωσε ότι επιβραδύνει την παραγωγή στο εργοστάσιό της στη Σαγκάη, σηματοδοτώντας την επιβράδυνση της ζήτησης για τα οχήματά της. Η Κίνα ανάγκασε την Tesla να ανακαλέσει σχεδόν 68.000 οχήματα Model S και Model X που κατασκευάστηκαν εκτός Κίνας λόγω ενός σφάλματος λογισμικού που τα έκανε να σταματούν απότομα. Από την άλλη, υπάρχουν και καταγγελίες για μοντέλα ανά τον κόσμο που δεν σταματούν καθόλου με τους φανατικούς οπαδούς να βλέπουν μόνο σφάλμα του οδηγού παρά τις περί αντιθέτου μαρτυρίες.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Μόνο η Lada πουλά παλαιότερα μοντέλα από την Tesla
Οι ίδιοι φανατικοί οπαδοί θεωρούν πως τα μοντέλα της Tesla είναι μπροστά από την εποχή τους. Ισχύει; Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε πως μόνο η... Lada πουλάει παλαιότερα μοντέλα από την, συγκριτικά πιο avantgarde, Tesla. Η έρευνα, που παρουσίασε το insideevs.com βασίστηκε στην εξέταση 705 συνολικά μοντέλων που διαθέτουν 30 αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως. Μετρήθηκε ο μέσο όρο ηλικίας των μοντέλων πριν την αντικατάσταση ή την ανανέωση τους. Ουσιαστικά, υπολόγισαν το διάστημα χωρίς facelift, ανασχεδιασμό ή κάποιου είδους αναβάθμιση. Το παλαιότερο μοντέλο είναι το... αθάνατο Lada Niva,που μας συστήθηκε τον Απρίλιο του 1977 και εξακολουθεί να διατίθεται μέχρι και σήμερα. Με τον μέσο όρο ηλικίας των μοντέλων της να αγγίζει τα 18,9 χρόνια, η Lada διαθέτει τον αρχαιότερο στόλο μοντέλων. Αυτή που ακολουθεί είναι η Tesla με τη μέση ηλικία των μοντέλων να είναι στα 7,8 χρόνια. Ακόμα και το νεότερο μοντέλο στη γκάμα της, το Model Y που είναι η crossover εκδοχή του Model 3, έχει ήδη 4 χρόνια στην πλάτη του.
Εσύ τι λες; Περίμενες μια μάρκα σαν την Tesla, που οι περισσότεροι την έχουν συνδέσει με το hi-tech, να έχει τον αρχαιότερο στόλο μοντέλων μόνο μετά την Lada; Θα σε επηρέαζε αυτό στην αγορά;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »