Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που έχουν οι εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων αυτή την εποχή είναι η μείωση του μέσου όρου εκπομπών ρύπων που παράγουν τα νέα τους μοντέλα, ώστε να αποφύγουν τα μεγάλα πρόστιμα της Ε.Ε. Αυτός είναι ο λόγος που λανσάρονται όλο και περισσότερα υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα, ωστόσο, μάρκες σαν την Mazda, συνεχίζουν να πιστεύουν στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ο CEO της ιαπωνικής μάρκας, κ. Akira Marumoto, υποστήριξε πως ο νέος Skyactiv-X παράγει λιγότερα από γραμμάρια C02 ανά χιλιόμετρο και συνδυάζει την κατανάλωση καυσίμου ενός πετρελαιοκινητήρα με τα οφέλη ενός μοτέρ βενζίνης. Σε ερώτηση που του έγινε σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, ο Μarumoto ξεκαθάρισε πως το πρώτο στην ιστορία ηλεκτρικό της Mazda θα ντεμπουτάρει το 2020 με το εμπορικό του λανσάρισμα να γίνεται ένα χρόνο αργότερα, ενώ το 2021 και το 2022 θα λανσαριστούν νέα plug-in υβριδικά μοντέλα.
Ο Marumoto δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για το τι πρέπει να περιμένουμε, πάντως είναι πολύ πιθανό να βασίζεται στην Large Architecture πλατφόρμα που προσφέρει την δυνατότητα στην μάρκα να κατασκευάζει πισωκίνητα και τετρακίνητα αυτοκίνητα και παράλληλα να εξοπλίζονται με ηλεκτρικό σύστημα των 48 Volt. Ακόμα, τα νέα ηλεκτρικά και υβριδικα μοντέλα θα υιοθετήσουν μια εξελιγμένη έκδοση της τωρινής σχεδιαστικής γλώσσας Κοdo αλλά και αναβαθμισμένους Skyactiv κινητήρες βενζίνης και diesel.
O Μarumoto, στην συνέχεια, άφησε ορθάνοικτο το ενδεχόμενο να επιστρέψουν οι ροτοράτοι κινητήρες στην γκάμα της μάρκας ενώ έπειτα προανήγγειλε αλλαγές στα μηχανικά σύνολα του CX-5 και τoυ Mazda6 λέγοντας: «Tο πιο αποδοτικό μοτέρ θα είναι πετρελαιοκίνητο σε συνεργασία με ένα ηλεκτρικό μοτέρ.»