Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Το Euro NCAP θέλει φυσικά κουμπιά έναντι της οθόνης αφής

2.401 Επισκέψεις στο άρθρο (8/3/2024)
Το Euro NCAP θέλει φυσικά κουμπιά έναντι της οθόνης αφής
2 Φωτογραφίες »

- Οι εταιρείες ανταγωνίζονται μεταξύ τους για μια σύγχρονη καμπίνα, ξεχνώντας την εργονομία και την ασφάλεια
- Στόχος του Euro NCAP είναι η επιστροφή στα φυσικά κουμπιά για να διατηρείται η προσοχή των οδηγών στο δρόμο
- Οι νέοι κανονισμοί θα εφαρμοστούν το 2026 και τα αυτοκίνητα που δεν θα τους εφαρμόσουν θα χάσουν βαθμούς

Οι εταιρείες ανταγωνίζονται μεταξύ τους για μια σύγχρονη καμπίνα, ξεχνώντας την εργονομία

Οι εταιρείες αυτοκινήτων έχουν επιδοθεί σε έναν άτυπο ανταγωνισμό που αφορά την τεχνολογία της εσωτερικής διαμόρφωσης των μοντέλων τους, με τις μεγάλες οθόνες να επικρατούν ολοένα και περισσότερο εις βάρος των φυσικών κουμπιών. Σίγουρα ένα αυτοκίνητο με σύγχρονο εσωτερικό και μεγάλη οθόνη αφής κερδίζει τις εντυπώσεις, αλλά από την άλλη επηρεάζεται στο κομμάτι της ασφάλειας από τις πολλές και - αρκετές φορές - δύσχρηστες ψηφιακές οθόνες.

Στόχος του Euro NCAP είναι η επιστροφή στα φυσικά κουμπιά για να διατηρείται η προσοχή των οδηγών στο δρόμο

Ο ευρωπαϊκός οργανισμός δοκιμής και αξιολόγησης της ασφάλειας νέων αυτοκινήτων Euro NCAP, με έδρα το Leuven του Βελγίου, θα επιδιώξει να προωθήσει την επιστροφή στα φυσικά κουμπιά και χειριστήρια για τα μελλοντικά μοντέλα. Η ιδέα να συμπεριλάβουν οι εταιρείες αυτοκινήτων περισσότερα φυσικά κουμπιά έχει ως στόχο να απομακρυνθεί η αυξανόμενη εξάρτηση από τις οθόνες αφής και να διατηρηθεί η προσοχή του οδηγού στο δρόμο, με στόχο την αύξηση της ασφάλειας. Πιο συγκεκριμένα, ο τεχνικός διευθυντής του Euro NCAP, Richard Schram, υποστήριξε πως οι μάρκες θα πρέπει να διαθέτουν φυσικά, εύχρηστα και απτά κουμπιά και χειριστήρια για τις βασικές λειτουργίες οδήγησης που χρησιμοποιούνται συχνά, όπως οι υαλοκαθαριστήρες, το αλαρμ, και τα φλας και όχι να μεταφέρουν τόσο σημαντικές λειτουργίες του αυτοκινήτου σε οθόνες αφής.

Οι νέοι κανόνες θα εφαρμοστούν το 2026 και τα αυτοκίνητα που δεν θα την εφαρμόσουν θα χάσουν βαθμούς

Οι νέοι κανονισμοί θα εφαρμοστούν από το 2026 όπου, σύμφωνα με τον Schram, το σύστημα αξιολόγησης Euro NCAP αναμένεται να βάλει στην εξίσωση της αξιολόγησης ασφάλειας των αυτοκινήτων και τις οθόνες. Ειδικότερα, θα περιλαμβάνει 5 από τους συνολικά 100 βαθμούς αξιολόγησης ενός οχήματος στον τομέα της ασφαλούς οδήγησης μόνο για τις οθόνες. Σύμφωνα λοιπόν με τους νέους κανόνες του Euro NCAP, τα μελλοντικά αυτοκίνητα που δεν θα τηρήσουν τις συγκεκριμένες συστάσεις και δεν θα αλλάξουν τα εντελώς ψηφιακά εσωτερικά τους προσθέτοντας ξανά φυσικά πλήκτρα, ενδέχεται να «τιμωρηθούν» με χαμηλότερη βαθμολογία στον τομέα της ασφάλειας. Αυτό σίγουρα θα αποτελέσει έναν μοχλό πίεσης για τις εταιρείες καθώς καμία δεν θέλει να χάσει βαθμούς από μελλοντική αξιολόγηση του οργανισμού.

Autotriti.gr
NISSAN