Το Ultra Cruise παρουσίασε επίσημα η General Motors, ένα νέο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης, επιτρέποντας την hands-free οδήγηση των μοντέλων της σε όλους τους δρόμους και όχι μόνο στους αυτοκινητόδρομους!
Η General Motors προχωράει περαιτέρω στον κόσμο της ημιαυτόνομης οδήγησης με το Ultra Cruise, ένα νέο σύστημα που κατευθύνει μόνο του το αυτοκίνητο και θα ξεκινήσει σε επιλεγμένα μοντέλα της Cadillac το 2023. Ενώ το υπάρχον Super Cruise προσφέρει οδήγηση χωρίς χέρια μόνο σε συγκεκριμένους αυτοκινητόδρομους, η GM λέει ότι το Ultra Cruise θα μπορεί να κατευθύνει μόνο του το αυτοκίνητο σε κάθε ασφαλτοστρωμένο δρόμο στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά, καλύπτοντας το 95% των σεναρίων οδήγησης.
Σε όσους το Ultra Cruise θυμίζει κάτι από το σύστημα πλήρους αυτόνομης οδήγησης της Tesla, δεν κάνουν λάθος. Υπάρχουν μερικές αξιοσημείωτες διαφορές, ωστόσο, ξεκινώντας από τον εξοπλισμό που τροφοδοτεί με πληροφορίες στο σύστημα. Το Ultra Cruise θα χρησιμοποιεί κάμερες, ραντάρ και LiDAR, ενώ η Tesla βασίζεται αποκλειστικά σε κάμερες. Κατά το λανσάρισμα το σύστημα θα είναι λειτουργικό σε 2 εκατομμύρια μίλια δρόμων (3.218.688 χιλιόμετρα) αλλά η GM λέει ότι μπορεί τελικά να επεκταθεί σε 3,4 εκατομμύρια μίλια (5.471.769 χιλιόμετρα). Ως εκ τούτου, θα λειτουργεί σε αυτοκινητόδρομους, καθώς και σε δρόμους εντός πόλεων.
Στρίβει, αλλάζει λωρίδα, αντιδρά σε φανάρια και σήματα
Η GM δεν μπαίνει σε τεχνικές λεπτομέρειες αναφέρει όμως πως το Ultra Cruise χρησιμοποιεί μια κλιμακούμενη αρχιτεκτονική που με την πάροδο του χρόνου μπορεί να προσθέσει ακόμα περισσότερες λειτουργίες. Οι οδηγοί θα αλληλεπιδράσουν με αυτό μέσω μίας οθόνης που ουσιαστικά θα δείχνει την εικόνα γύρω από το αυτοκίνητο που θα πρέπει να είναι η ίδια με αυτή που βλέπει ο οδηγός με τα μάτια του. Θα έχει τη δυνατότητα αυτόματης αλλαγής λωρίδας, αριστερής και δεξιάς στροφής, αποφυγής αντικειμένων, ακολουθώντας τα όρια ταχύτητας, ενώ θα μπορεί να αντιδρά σε φανάρια και σήματα που ελέγχουν την κυκλοφορία. Παράλληλα όμως θα μπορεί να παρακολουθεί και την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο οδηγός για να διασφαλίσει πως παραμένει έτοιμος να αναλάβει εκείνος τον έλεγχο σε περίπτωση που χρειαστεί.
Δεν αναφέρθηκαν πληροφορίες κόστους
Η GM αρχικά σημείωσε πως το Ultra Cruise, θα προσφέρεται μόνο σε premium οχήματα, ενώ δεν μπήκε σε λεπτομέρειες αναφορικά με το μέλλον. Επίσης η GM δεν ανέφερε ούτε το κόστος για το Ultra Cruise, ούτε αν απαιτείται συνδρομητική υπηρεσία για τη χρήση του. Να σημειώσουμε πως το λιγότερο hi-tech Super Cruise στις ΗΠΑ είναι δωρεάν για τρία χρόνια και στη συνέχεια απαιτεί μηνιαία χρέωση 25 δολαρίων (21,6 ευρώ) για συνεχή χρήση.
Τεχνολογικό βήμα για την General Motors - Tο Ultra Cruise είναι το νέο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης - Λειτουργικό στην συντριπτική πλειοψηφία των δρόμων - Στρίβει, αλλάζει λωρίδα, αντιδρά σε φανάρια και σήματα, παρακολουθεί τον οδηγό Μήπως η πλήρως αυτόνομη οδήγηση είναι πιο κοντά απ' όσο νομίζουμε;