Η πισωκίνητη διάταξη και η τοποθέτηση του κινητήρα στο πίσω μέρος βοήθησαν το VW ID.4 να μην «προδοθεί» από το μεγάλο του βάρος. Με πόσα χλμ./ώρα «έστριψε» τελικά;
Το VW ID.4 είναι το πρώτο ηλεκτρικό SUV της γερμανικής φίρμας και βασίζεται στο ηλεκτρικό μικρομεσαίo χάτσμπακ ID.3 (δες εδώ το ELK TEST του ID.3). To μεγάλο βάρος και το υψηλό αμάξωμα δεν είναι σύμμαχοι για μια κορυφαία επίδοση στην απαιτητική δοκιμασία αποφυγής κινδύνου. Τι κατάφερε όμως τελικά το ηλεκτρικό μικρομεσαίο SUV;
Πριν ξεκινήσουμε την αναλυτική περιγραφή να σημειώσουμε πως δοκιμάσαμε το πισωκίνητο VW ID.4 με τα 204 άλογα και την μπαταρία των 77 kWh, που έχει συνολικό βάρος 2.124 κιλά με τον οδηγό. Σε αυτά προσθέστε το βάρος τριών ακόμη επιβατών με τις αποσκευές τους, όπως έχουμε τυποποιήσει τη δοκιμή σε όλα τα μοντέλα.
Ξεκινήσαμε την πρώτη προσπάθεια με 68 χιλιόμετρα, ταχύτητα με την οποία το ID.4 πέρασε με ευκολία το test. Το ESP δεν ενεργοποιήθηκε καν, ενώ το αυτοκίνητο αντέδρασε άμεσα και με απόλυτη σταθερότητα στις εναλλαγές πορείας. H σφιχτή ανάρτηση, το χαμηλό κέντρο βάρους λόγω της κατάλληλης τοποθέτησης της βαριάς μπαταρία και οι (έξτρα) τροχοί των 21 ιντσών με το χαμηλό προφίλ έκαναν άριστη δουλειά στη συγκράτηση της κλίσης και στην δυνατή πρόσφυση. Ίδια καλή εικόνα είχαμε και στα περάσματα με ταχύτητα εισόδου 69 & 70 χλμ./ώρα.
Elk Test με 72 χλμ./ώρα: Δεν έκανε την επίδοση του ID.3
Ανεβάσαμε ταχύτητα στα 72 χλμ./ώρα, που ήταν η επίδοση για το χαμηλότερο και ελαφρύτερο ID.3. Το ID.4 δεν τα κατάφερε αφού «έσπαγε» η πρόσφυση και λόγω του χαμηλού προφίλ των ελαστικών αυτό γινόταν κάπως απότομα και δεν μπορούσε να ολοκληρώσει τη διαδικασία. Βασιζόταν στο ESP για να μην πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις η υπερστροφική τάση αρχικά και στη συνέχεια η υποστροφή. Σε κάθε περίπτωση το μπροστινό σύστημα συνέχιζε να «υπακούει» χάρη στην πισωκίνητη διάταξη του ID.4. Πάντως παρότι η προσπάθεια σε αυτά τα χιλιόμετρα ήταν αποτυχημένη, η ανάρτηση έλεγξε σχεδόν άριστα τις κινήσεις και το βάρος του αμαξώματος και οι 4 τροχοί πάντα ήταν σε επαφή με την άσφαλτο.