Έρχεται το 2028 το νέο ηλεκτρικό αεροταξί της Hyundai
- Το S-A2 βασίστηκε στην αρχική ιδέα του S-A1 που εμφανίστηκε στη CES 2020
- Το ηλεκτρικό αεροταξί θα έχει ταχύτητα 193 χλμ./ώρα και αυτονομία έως 64χλμ.
- Θα διαθέτει τέσσερις θέσεις επιβατών και θα κάνει θόρυβο όσο ένα πλυντήριο
- Η τελική έκδοση αναμένεται το 2028 αφού λάβει τις απαραίτητες πιστοποιήσεις
Το S-A2 βασίστηκε στην αρχική ιδέα του S-A1 που εμφανίστηκε στη CES 2020
Η Hyundai φαίνεται πως έχει ως όνειρο να ανέβει στους ουρανούς και το τμήμα αεροδιαστημικής της με όνομα Supernal αποκάλυψε στην CES 2024 το δεύτερο ηλεκτρικό σχέδιο οχήματος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL). Το S-A2 είναι προϊόν της εταιρείας Advanced Air Mobility (AAM) Supernal LLC του Ομίλου Hyundai Motor και βασίζεται στα θεμέλια της αρχικής ιδέας του S-A1, που είχε αποκαλυφθεί στην CES το 2020. Ωστόσο έχει εξελιχθεί σε μια πιο ολοκληρωμένη και έτοιμη για παραγωγή μορφή, προσφέροντας μια ματιά στο όραμα της Hyundai και της Supernal για το μέλλον της εναέριας μεταφοράς.
Το ηλεκτρικό αεροταξί θα έχει ταχύτητα 193 χλμ./ώρα και αυτονομία έως 64χλμ.
To ηλεκτρικό ιπτάμενο αεροταξί, Supernal S-A2, όπως φαίνεται και από τη σχεδίασή του, έχει σχεδιαστεί κυρίως για εναέριες μεταφορές και η Hyundai διευκρινίζει ότι τα vertiports (τα υπερυψωμένα καταστρώματα για την ευκολότερη προσγείωση και απογείωση των αεροσκαφών) θα χρησιμεύουν ως τοποθεσίες απογείωσης και προσγείωσης για τα eVTOL της. Σε αυτά τα vertiports, οι επιβάτες θα παραλαμβάνονται και θα αποβιβάζονται και στη συνέχεια θα συνεχίζουν το ταξίδι τους προς τον τελικό προορισμό τους. Το S-A2 διαθέτει οκτώ ανακλινόμενους έλικες που αποδίδουν ταχύτητα πλεύσης 193 χλμ./ώρα και υψόμετρο έως 457 μέτρα και θα τροφοδοτείται μόνο από ηλεκτρική ενέργεια. Η Hyundai υποστηρίζει ότι τα eVTOL παραγωγής θα σχεδιαστούν για σύντομα ταξίδια 40 έως 64 χιλιομέτρων. Αυτό θα τα κάνει να ταιριάζουν καλύτερα σε πόλεις.
Θα διαθέτει τέσσερις θέσεις επιβατών και θα κάνει θόρυβο όσο ένα πλυντήριο
Η Hyundai υποστηρίζει επίσης ότι οι έλικες του S-A2 θα παράγουν μόνο 65 dB κατά την απογείωση και 45 dB κατά την πορεία του στον αέρα, κάτι που σημαίνει πως ότι ο ήχος τους δεν θα ενοχλεί τους κατοίκους αφού θα κάνουν θόρυβο όσο ένα πλυντήριο πιάτων. Επιπλέον, η καμπίνα θα διαθέτει τέσσερις θέσεις για επιβάτες, οι οποίες θα διαφοροποιούνται χωροταξικά από τη θέση του πιλότου. Ενώ το πρωτότυπο όχημα δεν αφορά επί του παρόντος επιβατικές πτήσεις, η Supernal έχει δημιουργήσει μια έκθεση vertiport στο πάρκινγκ Diamond της έκθεσης του Λας Βέγκας. Οι συμμετέχοντες στο CES 2024 έχουν την ευκαιρία να βιώσουν μια προσομοιωμένη πτήση πάνω από το Λος ¶ντζελες και να μάθουν πώς αυτή η τεχνολογία θα μπορούσε να απλοποιήσει τις αστικές μεταφορές.
Η τελική έκδοση αναμένεται το 2028 αφού λάβει τις απαραίτητες πιστοποιήσεις
Η Supernal εργάζεται για να βελτιώσει το S-A2, προκειμένου να πληροί τα πρότυπα πτήσης σε όλο τον κόσμο και να πάρει την απαραίτητη πιστοποίηση. Η τελική έκδοση του ηλεκτρικού οχήματος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης αναμένεται να μπει στην παραγωγή το 2028.