Η εικόνα αυτή πολύ σύντομα θα αποτελεί μία καθημερινή πραγματικότητα
Το οδηγείς ή σε οδηγεί;
2.714 Επισκέψεις στο άρθρο (7/7/2015)
Η τεχνολογία που εφαρμόζεται στις μετακινήσεις και ειδικά στα αυτοκίνητα έχει πραγματοποιήσει αλματώδη εξέλιξη τα τελευταία χρόνια, με το νέο στοίχημα των εταιρειών να λέγεται αυτόνομη οδήγηση.
Πρόκειται δηλαδή για την δυνατότητα να εισάγουμε σε υπολογιστή, που θα υπάρχει στο όχημά μας, τον προορισμό μας και απλά να μας πηγαίνει μόνο του χωρίς να κουνήσουμε το μικρό μας δαχτυλάκι.Πως θα επιτυγχάνεται όμως όλο αυτό; Με τη χρήση διάφορων τεχνολογικών βοηθημάτων όπως κάμερες υπέρυθρης ακτινοβολίας, υπέρηχους, σύνδεση με δορυφορικά δίκτυα, ραντάρ και φυσικά πολλά ακόμα. Πόσο μακριά βρισκόμαστε από αυτό το ενδεχόμενο που πριν ελάχιστα χρόνια θα έμοιαζε ταινία επιστημονικής φαντασίας;Ήδη αρκετές εταιρείες όπως η Audi και ηMercedes πειραματίζονται σε πραγματικές συνθήκες, ενώ στο παιχνίδι έχει εμπλακεί και ο τεχνολογικός κολοσσός της Google με δικό της όχημα. Προφανώς κάποια στιγμή αυτό θα γίνει πραγματικότητα, ωστόσο το θέμα είναι κατά πόσο το θέλουμε στη ζωή μας.Το βασικότερο προσόν της αυτόνομης οδήγησης είναι πως τα αυτοκίνητα θα ακολουθούν πιστά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, κάτι που θα συνεισφέρει στη μείωση των ατυχημάτων. ¶λλωστε όπως ισχυρίζονται οι κατασκευαστές από τις δοκιμές που πραγματοποιούν δεν έχει συμβεί ακόμα κανένα ατύχημα που να φέρει ευθύνη η αυτόνομη οδήγηση. Βέβαια πρέπει να τονίσουμε πως είναι τελείως διαφορετικό να κάνεις τεστ σε αυτοκινητόδρομους στην Καλιφόρνια συγκριτικά με τα στενά των Πατησίων…Αυτόνομη οδήγηση σημαίνει ελεύθερος χρόνος. Δε θα εξοικονομούσαμε πολύ χρόνο αν το πρωί πηγαίνοντας στη δουλειά μας οδηγούσε κάποιος άλλος αντί για εμάς; Επιπλέον τα αυτοκίνητα θα ήταν ρυθμισμένα να δουλεύουν σύμφωνα με τις οδηγίες που ορίζει οκατασκευαστής, συνεπώς θα υπήρχε και λιγότερη φθορά.Από την άλλη πλευρά οι πολέμιοι της αυτόνομης οδήγησης υποστηρίζουν πως δε μπορεί να υπάρξει ασφάλεια δεδομένου πως οι υπολογιστές και τα συστήματα είναι ευάλωτα σε κακόβουλες επιθέσεις. Όταν ηλεκτρονικοί ιοί και malwares προσβάλλουν μέχρι και ηλεκτρονικά τραπεζικά συστήματα, που διαθέτουν κορυφαία ασφάλεια στα δίκτυά τους, πόσο δύσκολο είναι να προσβάλλουν τα αυτοκίνητά μας με μοιραίες συνέπειες;Όσον αφορά το θέμα της οδηγικής ασφάλειας τώρα, όλα αυτά τα ηλεκτρονικά συστήματα δουλεύουν με αισθητήρες, οι οποίοι εύκολα θα μπορούσαν να εισάγουν λάθος δεδομένα. ¶λλωστε αεροπλάνα που λειτουργούν με αυτές τις τεχνολογίες, έχει συμβεί να συντριβούν λόγω «βλάβης στον πίνακα οργάνων». Επίσης μη ξεχνάμε ότι όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα μπορούν να πάθουν βλάβη. Δείτε για παράδειγμα το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος της Volvo που απέτυχε να φρενάρει χτυπώντας δύο ανθρώπους.Βέβαια πέρα από τα θέματα που άπτονται στην τεχνολογία, τίθεται το βασικό ερώτημα κατά πόσο θα χαθεί η προσωπική ταυτότητα κάθε φίρμας. Ποια η διαφορά να έχω Ferrari ή Dacia όταν οδηγικά θα είναι ολόιδια; Και επίσης δε θα χαθεί η απόλαυση της οδήγησης; Δε θα καταργηθεί η φράση πάω μια βόλτα με το αμάξι να ξεσκάσω;Σε κάθε περίπτωση πάντως πρόκειται για μία τεχνολογία που βρίσκεται πολύ κοντά στην πραγματικότητα και θα τη συναντήσουμε άμεσα. Το θέμα είναι αν εσείς θα θέλατε την αυτόνομη οδήγηση και αν ναι σε ποιες περιπτώσεις;Το βλέπετε θετικά;
Οι τεχνολογία αυτή προορίζεται για πιο προηγμένες χώρες (τεχνολογικά,οικονομικά αλλά και κοινωνικά).
Η Ελλάδα απέχει τουλάχιστον 50 χρόνια από την εφαρμογή τέτοιων τεχνολογιών.
Αν μάλιστα συμβεί και κανένα "ατύχημα", τότε μάλλον μόνο κάρα θα κυκλοφορούν στους δρόμους.
Πιστεύω ότι είναι καλές οι νέες τεχνολογίες και ιδιαίτερα αυτές που αποτρέπουν ατυχήματα. Πιστεύω ακόμη ότι με τα νέα συστήματα θα μπορούν να αυξηθούν τα όρια ταχύτητας, ή τουλάχιστον για τα αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης θα μπορούν να ισχύουν αυξημένα όρια, λόγω των αυξημένων δυνατοτήτων τους για αποτροπή ατυχημάτων. Όσο όμως θα κυκλοφορούν στους δρόμους και παλιά αυτοκίνητα, που δεν μπορούν να εφοδιαστούν με τέτοια συστήματα, θα υπάρχει το πρόβλημα της επικοινωνίας/συνεργασίας των νέων με τα παλιά. Ας πούμε το αυτοκίνητο με τα αυτόματα συστήματα, κάπου θα συναντηθεί με ένα παλιό, που έρχεται καταπάνω του και δεν υπάρχει κανείς χώρος για να αποφύγει τη σύγκρουση, τι θα κάνει; πως θα αποφύγει τη σύγκρουση; Πέρα όμως από αυτά, ένα πολύ σημαντικό εξάρτημα που θα ήθελα πολύ και που πιστεύω ότι θα ήταν το πιό σημαντικό, θα ήταν αυτό που σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές, θα ειδοποιούσε τον οδηγό, ότι από το αντίθετο ρεύμα έρχεται, ή όχι κάποιο όχημα, σε ικανή απόσταση, προκειμένου να μπορεί να πραγματοποιήσει ένα προσπέρασμα, χωρίς να κινδυνεύει να συγκρουστεί μετωπικά.
Φυσικά και στην αρχή θα υπάρχουν προβλήματα και κάποια ατυχήματα, γεγονότα που πάντα υπάρχουν στην αρχή κάθε νέας τεχνολογίας. Θυμίζω ότι τα πρώτα συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου του κινητήρα είχαν κάποια προβλήματα (δεν μου έτυχε), κάποια ABS ήταν υπερβολικά ευαίσθητα (μου έτυχε) κλπ.
Βέβαια όπως αναφέρετε, η χώρα μας δεν είναι το καταλληλότερο πεδίο για την εφαρμογή του συστήματος αυτόματος οδήγησης. Σκεφτείτε για παράδειγμα τα κρυμμένα από δέντρα ή καλυμμένα με διαφημιστικά STOP, αλλά και τα όρια των 50 ή ακόμα και 30 χιλ/ω πριν από στροφές κλπ.
Στο τέλος βέβαια η αυτόνομη οδήγηση θα επικρατήσει, ξεκινώντας υποθέτω από την μετακίνηση στις εθνικές οδούς.
pera tou oti exete pliri mesanixta se oti afora to thema texnologia min anxoneste gt ama paei i ellada stin draxmi tha amaksia auta den tha ftasoun pote gt tha einai poli akriva gia na agorastoun episis stin ipolipi europi gia na kikloforisoun tha prepi na pliroude kapioi kanones pou tha arosi i europaiki enosi den einai toso aplo oso nomizis kai apo tin alli ti stene oi alloi ama enas nomizi pos einai o schumacher kai skotoni kosmo i kapios papous pou nomizi pos einai akoma pedareli kai exei adanaklastika! logo gia fovo exoun mono ta taxi gt den tha exeis pleon anadi ton tarifa na se paei kai den tha se kleui sta komistra
Φυσικά και στην αρχή θα υπάρχουν προβλήματα και κάποια ατυχήματα, γεγονότα που πάντα υπάρχουν στην αρχή κάθε νέας τεχνολογίας. Θυμίζω ότι τα πρώτα συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου του κινητήρα είχαν κάποια προβλήματα (δεν μου έτυχε), κάποια ABS ήταν υπερβολικά ευαίσθητα (μου έτυχε) κλπ.
Βέβαια όπως αναφέρετε, η χώρα μας δεν είναι το καταλληλότερο πεδίο για την εφαρμογή του συστήματος αυτόματος οδήγησης. Σκεφτείτε για παράδειγμα τα κρυμμένα από δέντρα ή καλυμμένα με διαφημιστικά STOP, αλλά και τα όρια των 50 ή ακόμα και 30 χιλ/ω πριν από στροφές κλπ.
Στο τέλος βέβαια η αυτόνομη οδήγηση θα επικρατήσει, ξεκινώντας υποθέτω από την μετακίνηση στις εθνικές οδούς.
Οι τεχνολογία αυτή προορίζεται για πιο προηγμένες χώρες (τεχνολογικά,οικονομικά αλλά και κοινωνικά). Η Ελλάδα απέχει τουλάχιστον 50 χρόνια από την εφαρμογή τέτοιων τεχνολογιών. Αν μάλιστα συμβεί και κανένα "ατύχημα", τότε μάλλον μόνο κάρα θα κυκλοφορούν στους δρόμους.
Πιστεύω ότι είναι καλές οι νέες τεχνολογίες και ιδιαίτερα αυτές που αποτρέπουν ατυχήματα. Πιστεύω ακόμη ότι με τα νέα συστήματα θα μπορούν να αυξηθούν τα όρια ταχύτητας, ή τουλάχιστον για τα αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης θα μπορούν να ισχύουν αυξημένα όρια, λόγω των αυξημένων δυνατοτήτων τους για αποτροπή ατυχημάτων. Όσο όμως θα κυκλοφορούν στους δρόμους και παλιά αυτοκίνητα, που δεν μπορούν να εφοδιαστούν με τέτοια συστήματα, θα υπάρχει το πρόβλημα της επικοινωνίας/συνεργασίας των νέων με τα παλιά. Ας πούμε το αυτοκίνητο με τα αυτόματα συστήματα, κάπου θα συναντηθεί με ένα παλιό, που έρχεται καταπάνω του και δεν υπάρχει κανείς χώρος για να αποφύγει τη σύγκρουση, τι θα κάνει; πως θα αποφύγει τη σύγκρουση; Πέρα όμως από αυτά, ένα πολύ σημαντικό εξάρτημα που θα ήθελα πολύ και που πιστεύω ότι θα ήταν το πιό σημαντικό, θα ήταν αυτό που σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές, θα ειδοποιούσε τον οδηγό, ότι από το αντίθετο ρεύμα έρχεται, ή όχι κάποιο όχημα, σε ικανή απόσταση, προκειμένου να μπορεί να πραγματοποιήσει ένα προσπέρασμα, χωρίς να κινδυνεύει να συγκρουστεί μετωπικά.
Φυσικά και στην αρχή θα υπάρχουν προβλήματα και κάποια ατυχήματα, γεγονότα που πάντα υπάρχουν στην αρχή κάθε νέας τεχνολογίας. Θυμίζω ότι τα πρώτα συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου του κινητήρα είχαν κάποια προβλήματα (δεν μου έτυχε), κάποια ABS ήταν υπερβολικά ευαίσθητα (μου έτυχε) κλπ. Βέβαια όπως αναφέρετε, η χώρα μας δεν είναι το καταλληλότερο πεδίο για την εφαρμογή του συστήματος αυτόματος οδήγησης. Σκεφτείτε για παράδειγμα τα κρυμμένα από δέντρα ή καλυμμένα με διαφημιστικά STOP, αλλά και τα όρια των 50 ή ακόμα και 30 χιλ/ω πριν από στροφές κλπ. Στο τέλος βέβαια η αυτόνομη οδήγηση θα επικρατήσει, ξεκινώντας υποθέτω από την μετακίνηση στις εθνικές οδούς.
pera tou oti exete pliri mesanixta se oti afora to thema texnologia min anxoneste gt ama paei i ellada stin draxmi tha amaksia auta den tha ftasoun pote gt tha einai poli akriva gia na agorastoun episis stin ipolipi europi gia na kikloforisoun tha prepi na pliroude kapioi kanones pou tha arosi i europaiki enosi den einai toso aplo oso nomizis kai apo tin alli ti stene oi alloi ama enas nomizi pos einai o schumacher kai skotoni kosmo i kapios papous pou nomizi pos einai akoma pedareli kai exei adanaklastika! logo gia fovo exoun mono ta taxi gt den tha exeis pleon anadi ton tarifa na se paei kai den tha se kleui sta komistra
Φυσικά και στην αρχή θα υπάρχουν προβλήματα και κάποια ατυχήματα, γεγονότα που πάντα υπάρχουν στην αρχή κάθε νέας τεχνολογίας. Θυμίζω ότι τα πρώτα συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου του κινητήρα είχαν κάποια προβλήματα (δεν μου έτυχε), κάποια ABS ήταν υπερβολικά ευαίσθητα (μου έτυχε) κλπ. Βέβαια όπως αναφέρετε, η χώρα μας δεν είναι το καταλληλότερο πεδίο για την εφαρμογή του συστήματος αυτόματος οδήγησης. Σκεφτείτε για παράδειγμα τα κρυμμένα από δέντρα ή καλυμμένα με διαφημιστικά STOP, αλλά και τα όρια των 50 ή ακόμα και 30 χιλ/ω πριν από στροφές κλπ. Στο τέλος βέβαια η αυτόνομη οδήγηση θα επικρατήσει, ξεκινώντας υποθέτω από την μετακίνηση στις εθνικές οδούς.