Το παγκόσμιο πρωτάθλημα αυτόνομων ξεκίνησε με πολλά ευτράπελα!

2.334 Επισκέψεις στο άρθρο (29/4/2024)
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα αυτόνομων ξεκίνησε με πολλά ευτράπελα!

- Τον πρώτο αγώνα κέρδισε η γερμανική TUM
- Ο εγκέφαλος του μονοθέσιου θέλει 0,005 δλ. για να λάβει μια απόφαση
- Βγήκαν εκτός πίστας, σταματούσαν άσκοπα αλλά επέδειξαν «τυφλή» πίστη στους κανόνες
- Αισιόδοξος για το μέλλον του project ο Daniil Kvyat

Τον πρώτο αγώνα κέρδισε η γερμανική TUM

Η αυτόνομη οδήγηση αναπτύσσεται δίχως σταματημό και επηρεάζει τον κόσμο της αυτοκίνησης. Όχι μόνο στο καθημερινό σκέλος, αλλά και στου αθλητισμού, καθώς η 27η Απριλίου σήμανε την έναρξη των επίσημων αγώνων του πρωταθλήματος αυτόνομων οχημάτων. Ο αγώνας έλαβε μέρος στην Yas Marica του Aμπου Ντάμπι, ενός εκ των πιο χαρακτηριστικών σιρκουί της νέας γενιάς.

Οι ομάδες που συμμετείχαν προέρχονται από την Ουγγαρία, την Γερμανία, την Ιταλία, τις ΗΠΑ, την Κίνα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Σιγκαπούρη. Τα μονοθέσια έτρεξαν οκτώ γύρους στην πίστα και νικήτρια ήταν η γερμανική TUM, ομάδα του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Μονάχου.

Ο εγκέφαλος του μονοθέσιου θέλει 0,005 δλ. για να λάβει μια απόφαση

Τα μονοθέσια είναι εμπνευσμένα από αυτά που βλέπουμε στην Formula 1 με αντίστοιχη αεροδυναμική. Το σασί αποτελεί δημιουργία της ιταλικής Dallara. Τα μονοθέσια φοράνε κινητήρες 2,0 λτ. και παράγουν ισχύ 558 ίππων. Το κυριότερο όμως είναι ότι η θέση οδηγού είναι κενή! Η τεχνητή νοημοσύνη έχει αναλάβει όλες τις ενέργειες, όπως το τιμόνι, το φρενάρισμα και την αλλαγή ταχυτήτων. Για την ομαλή λειτουργία του μονοθεσίου έχουν επιστρατευθεί επεξεργαστές τελευταίας τεχνολογίας, καθώς η απόφαση που πρέπει να λάβει ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος χρειάζεται μόλις 0,005 δευτερόλεπτα!  Έτσι, η άδεια θέση στο πιλοτήριο, καλύπτεται από επτά οθόνες με ικανότητας λήψης 360 μοιρών, αισθητήρες και ραντάρ. 

Βγήκαν εκτός πίστας, σταματούσαν άσκοπα αλλά επέδειξαν «τυφλή» πίστη στους κανόνες

Από τη διάρκεια του Grand Prix, φυσικά δεν έλειψαν τα απρόοπτα. Αρκετές ήταν οι περιπτώσεις κατά τις οποίες είδαμε μονοθέσια να χάνουν τον έλεγχο βγαίνοντας εκτός πίστας, να σταματούν χωρίς ιδιαίτερο λόγο, ακόμη και να πέφτουν πάνω στις μπαριέρες.

Χαρακτηριστικό ήταν επίσης το γεγονός που εκτυλίχτηκε στον τέταρτο γύρο, όταν το μονοθέσιο που ηγούνταν έχασε τον έλεγχο και περιστράφηκε, παραμένοντας όμως εντός πίστας. Τα πρώτα μονοθέσια που ακολουθούσαν προσπέρασαν με χαρακτηριστική άνεση, αλλά όταν οι κριτές σήκωσαν κίτρινες σημαίες, τα αυτόνομα οχήματα υπάκουσαν στους κανονισμούς και «κοκάλωσαν» στα σημεία που βρίσκονταν ώστε να μην προσπεράσουν το κολλημένο όχημα. Η σύγχυση αυτή έφερε την πρόωρη διακοπή του αγώνα με διάρκεια μιας ώρας.

Το σκηνικό ακολουθεί στο βίντεο και συγκεκριμένα βρίσκεται στο 1:49:45

Αισιόδοξος για το μέλλον του project ο Daniil Kvyat

Ο πρώην οδηγός του πρωταθλήματος της Formula 1,  Daniil Kvyat, ο οποίος είχε συμμετάσχει σε δοκιμές των ΑΙ συστημάτων, παρακολούθησε στενά τα τεκταινόμενα στο Aμπου Ντάμπι και σχολιάσε: «Γίναμε μάρτυρες της ιστορίας και είμαι χαρούμενος που υπήρξα μέρος της. Ήταν δύσκολο το να φανταστεί κανείς πριν από ένα έτος ότι θα φτάναμε εδώ. Τα αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης έκαναν εξαιρετική δουλειά και η εξέλιξη της τεχνολογίας προμηνύεται σπουδαία με τα άτομα που δουλεύουν γύρω από αυτήν».

Mercedes
test center