Η είδηση πως η Mazda σκοπεύει να επαναφέρει τον περιστροφικό κινητήρα με τη μορφή του range-extender για μια μελλοντική έκδοση του crossover MX-30 αλλά και για άλλα μοντέλα, έχει κυκλοφορήσει εδώ και αρκετό καιρό και πρόσφατα διέρρευσαν πατέντες που δείχνουν τις σκέψεις της εταιρείας.
Σύμφωνα με την κατάθεση διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας τα οποία υποβλήθηκαν τον Οκτώβριο του 2018 και δημοσιεύθηκαν τον Απρίλιο του 2020, αποκαλύπτουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ στους τροχούς στον μπροστινό άξονα, που συνδέονται έμμεσα με τον περιστροφικό κινητήρα και έναν τρίτο ηλεκτρικό κινητήρα που κινεί τον πίσω άξονα. Έτσι επιτυγχάνεται τετρακίνηση και ταυτόχρονα η Mazda πιστεύει ότι μπορεί να εξοικονομήσει βάρος σε σχέση με άλλες υπάρχουσες μεθόδους παρόμοιας διάταξης.
Η τεχνολογία που περιγράφει η Mazda χρησιμοποιεί μια σχετικά μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου 3,5 κιλοβατώρων και ηλεκτρικό κύκλωμα 48 βολτ. Μάλιστα υποστηρίζει πως αν και η χωρητικότητα είναι μικρή το γεγονός αυτό εξισορροπείται από την ύπαρξη πυκνωτή που βρίσκεται κάτω από το καπό μαζί με τον κινητήρα καύσης, ενώ η φόρτιση επιτυγχάνεται χρησιμοποιώντας σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση.
Η ιαπωνική μάρκα αναφέρει πως η εξοικονόμηση βάρους προέρχεται επίσης από τον πυκνωτή που είναι ελαφρύτερος από μια μπαταρία. Επιπλέον, η καλωδίωση υψηλής τάσης πρέπει να «τρέχει» μόνο από τους ηλεκτρικούς κινητήρες στους μπροστινούς τροχούς προς τον πυκνωτή. Ως εκ τούτου επιτυγχάνεται λιγότερη καλωδίωση και συνεπώς χαμηλότερο βάρος.
Κατά την οδήγηση σε χαμηλές ταχύτητες λειτουργούν μόνο ο κινητήρας καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας. Τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ στους μπροστά τροχούς ενεργοποιούνται μόνο όταν απαιτείται μεγάλη ισχύς, σύμφωνα με το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το έγγραφο ευρεσιτεχνίας περιγράφει διάφορους τρόπους επίτευξης αυτής της διάταξης με περιστροφικούς, σε σειρά ή V κινητήρες. Ωστόσο, σημειώνεται ότι το περιστροφικό μοτέρ είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για αυτό το σύστημα λόγω των συμπαγών διαστάσεων του.