Μεταβλητή διάρκεια βύθισης βαλβίδων από τη Hyundai (+vid)
5.095 Επισκέψεις στο άρθρο (3/7/2019)
H Hyundai υποστηρίζει πως γίνεται η πρώτη μάρκα με τεχνολογία Continuously Variable Valve Duration (Συνεχώς Μεταβαλλόμενης Διάρκειας βύθισης Βαλβίδας) στον turbo κινητήρα των 1,6 λτ.. Δείτε σε video πως λειτουργεί και μάθετε πως επηρεάζει την απόδοση και την οικονομία καυσίμου.
Μια νέα τεχνολογία με την ονομασία Continuously Variable Valve Duration (CVVD) ανακοίνωσε πως ανέπτυξε ο όμιλος Hyundai. Σε ελεύθερη μετάφραση, η ονομασία της είναι Τεχνολογία Συνεχώς Μεταβαλλόμενης Διάρκειας του ανοίγματος της Βαλβίδας και όπως γνωστοποιείται, το σύστημα αυτό θα εξοπλίζει τα μελλοντικά μοντέλα της Hyundai και της Κia, αρχικά μέσω του Smartsteam G κινητήρα Τ-GDi των 1.600 κ.εκ..
Μέχρι τώρα, η απόδοση των κινητήρων εσωτερικής καύσης είχε να κάνει, εκτός των άλλων, με το πότε ανοίγουν και κλείνουν οι βαλβίδες καθώς επίσης και το σημείο βύθισης τους ωστόσο, τώρα, η τεχνολογία CVVD βάζει και έναν τρίτο παράγοντα στο παιχνίδι, αυτόν της χρονικής διάρκειας που οι βαλβίδες παραμένουν ανοικτές. Με λίγα λόγια, όταν το αυτοκίνητο διατηρεί μια σταθερή χαμηλή ταχύτητα και το μοτέρ λειτουργεί σε χαμηλές στροφές, η τεχνολογία αυτή επιτρέπει στις βαλβίδες εισαγωγής αέρα να παραμένουν ανοικτές από το μέσο έως και το τέλος του κύκλου συμπίεσης, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η οικονομία καυσίμου, αφού μειώνονται οι αντιστάσεις κατά την διαδικασία της συμπίεσης. Αντίθετα, όταν το μοτέρ λειτουργεί σε υψηλές στροφές, κατά τη διάρκεια επιτάχυνσης ή όταν το αυτοκίνητο κινείται σε υψηλές ταχύτητες, οι βαλβίδες εισόδου κλείνουν στην αρχή του κύκλου συμπίεσης για να χρησιμοποιηθεί ο μέγιστος δυνατός όγκος αέρα κατά την διαδικασία παραγωγής ισχύος, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η ροπή και φυσικά και η επιτάχυνση.
Το πρώτο μοτέρ που θα λάβει την τεχνολογία CVVD θα είναι ο Smartstream G 1.6 T-GDi, ένας κινητήρας βενζίνης απόδοσης 180 ίππων και 265 Nm ροπής. Το μοτέρ αυτό εξοπλίζεται ακόμα με σύστημα «Low-Pressure Exhaust Gas Recirculation» (LP EGR) που βελτιώνει την οικονομία καυσίμου και μειώνει τις εκπομπές ρύπων επιστρέφοντας μέρος των καυσαερίων που παράγονται πίσω στον θάλαμο καύσης και με το σύστημα Thermal Management που ζεσταίνει ή ψύχει ταχύτερα τον κινητήρα και μειώνει την τριβή έως και κατά 34%.
Επιστρέφοντας στα οφέλη της CVVD τεχνολογίας, η Hyundai κάνει λόγο πως βελτιώνεται κατά 4% η απόδοση του μοτέρ, κατά 5% η οικονομία καυσίμου, ενώ παράλληλα μειώνονται κατά 12% οι εκπομπές αερίων ρύπων. Το νέο Smartstream G1.6 T-GDi μοτέρ θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στο Hyundai Sonata Turbo που θα λανσαριστεί στο δεύτερο μισό του 2019.